LPGo's Ami 8 berline 09-80-MS

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
noodles
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 2 aug, 2010 18:06
Locatie: Venlo

Bericht door noodles » di 21 mei, 2013 12:07

Owja, even off topic: Gave BX Sport!
Dyane 6 Confort 1980

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » di 21 mei, 2013 12:21

Soms zijn dromen geen bedrog....

Gr, Luc
Duck your life

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » wo 22 mei, 2013 00:37

knappe ami, maaar oooohhhh zo een vette BX!!!
da zijn gewoon DE bx'en een kameraad van mij heeft ook een BX sport staan...

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 22 mei, 2013 09:29

Mooie vondst zeg. Leuk topic zo!

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 22 mei, 2013 12:30

Volgens mij is het volgende met deze Ami gebeurt.....

Er is met de Ami gereden (nou ja zo'n 2000km per jaar) totdat de verplichte APK ingevoerd werd in 1985, ik denk dat de roest die er nu aan zit, kokertjes vloerplaat, dorpels e.d. er toen ook al aanzat en dat hij dus werd afgekeurd, getuige want er zitten geen APK stickers op de nummer-plaat.
Daarna is de auto dus ergens weggezet, schijnt hij ook nog een beetje buiten gestaan te hebben, hebben ze er nog mee langs een garagepoort geschaafd (rechter kant beschadigd) en nu is hij dus bij mij terecht gekomen.....

p.s. mijn ouders hadden een Ami super, deze was na 6 jaar erger gerot als deze nu.. de dorpels waren helemaal doorgerot..... bij deze is het alleen hier en daar een plekje...

Heb gisteren de eerste bestelling de deur uit gedaan..... Nieuwe remleiding los op de rol en een felsset, kost wel wat maar nu heb ik eindelijk een reden om het te kopen...
Je moet weten dat bij het lossen van de remmen achter ik de remleidingen niet los kreeg en ik vond ze ook nog al wat aangetast en veiligheid gaat boven orginaliteit.......
In mijn 4x4 eenden en Ami's heb ik ook zelf gemaakte remleidingen en met een tangetje knijp ik dan de fels aanluitingen, nu kan ik het dus voortaan helemaal orgineel maken.......

Nu is het erg lullig om zonder remmen mijn garage in en uit te rijden dus dit wordt het eerste aangepakt......

Ondertussen wil ik volgende week naar de Ami-vereniging om achterspatborden te scoren..........

Eigenlijk heb ik het plan gemaakt om met deze auto naar Spanje (WM) te gaan......... kijken of ik het red....

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 22 mei, 2013 21:45

Iedereen bedankt voor de positieve reacties........

Vanavond de rest van het dak gedaan, normaliter hou ik helemaal niet van poetsen maar dit is wel heel erg dankbaar werk....

Ik laat de foto's weer voor zich spreken,

ik ga proberen om elke dag een stukje van de Ami te poetsen, zodat hij over 2 of 3 weken helemaal "mooi" is......

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4963
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 22 mei, 2013 21:48

Mooi werk , ga je nu de dakrand boven de voorruit van binnen tectyleren?
diverse Citroens, wat anders.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 22 mei, 2013 21:58

AZL57 schreef:Mooi werk , ga je nu de dakrand boven de voorruit van binnen tectyleren?
Ja ik ga haar zeer zeker tectyleren, maar eerst maar eens een verse APK erop..... dan naar Spanje en na terugkomst maar eens lekkker tectyleren, denk niet dat ik dat nog voor Spanje red....

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 23 mei, 2013 11:57

Mooi project, echt vet dat de lak er zo mooi uit komt.

Ga je hem voorzien van 1-2 spark of blijft hij origineel.

Misschien komen we elkaar tegen in Spanje. De Pickup gaat ook die kant op met de 1-2 spark.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 23 mei, 2013 12:18

Er komt zeer zeker een 1-2-Spark in, ik denk dat me dat naar Spanje en via een omweg langs de Cote d'Azur terug naar Nederland alleen al zo'n 25 tot 30 liter aan benzine zal schelen......
en het is een goede testcase.... "Pyreneeën"

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 31 mei, 2013 21:34

Deze week niet veel meer gedaan aan de ami, wel zijn de remleidingen, flairapparaat (erg duur maar wel mooi) en de aansluitnippels plus rubbers binnen gekomen....

Morgen ga ik naar de Amivereniging, om nog wat onderdelen te scoren en nieuwe banden en velgen....
Bieuwe banden en velgen daar knapt hij gelijk van op.........

Vanavond nog even in 1 van mijn eigen magazijns gezocht en tot mijn verbazing kwam ik daar nog een polyester spatbord tegen in mijn '54-er AZU, waarvan ik niet eens meer wist dat ik het had :shock: :shock: :shock: moet daar zeker al 20 jaar liggen...... en nog een dorpel maar daarvan wist ik wel dat ik hem had, dacht ook nog dat ik een vloerplaat had maar dat was er 1 voor een 2cv......

Afbeelding

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » vr 31 mei, 2013 21:54

Dat zijn geweldige schuurvondsten uit eigen schuur :)
De AU heeft waarschijnlijk dan ook de afgelopen 20 jaar niet meer gereden. Ideaal zo'n opslagschuurtje in stijl.
Mocht je in magazijn nog een AM blokje staan geef dan sijntje want moet er ook nodig heen voor mijn azam.
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 1 jun, 2013 14:37

zag toevallig vandaag bij de AVN nog een linker kunststof scherm staan :)

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » zo 2 jun, 2013 12:33

Michiel van G. schreef:zag toevallig vandaag bij de AVN nog een linker kunststof scherm staan :)
Ja, dat ligt dus nu in mijn auto, gisteren geen tijd meer gehad om het uit te laden, moest meteen door naar een pop concert.

Geweldig geholpen gisteren door de mannen van de Ami-vereniging, leuke dingetjes gekocht om mijn Ami nog meer oude glans te geven.........

Deze week wil ik het laswerk gaan inventariseren en bekijken of ik de nieuwe vloerplaten gebruik die ik gekocht heb en dorpels (maak ik zelf) of dat ik toch het orginele plaatwerk laat zitten en alleen oplap........ Ben benieuwd welke verassing me hier weer te wachten staat.....


Over hergebruik gesproken: heb losse ruitewisserbladen kunnen kopen, de bestaande rubbers worden dan uit de ruitewissers getrokken en de nieuwe losse rubbers erin gestoken... Dus niets wordt weggegooid. Ook hier weer een feit dat de auto origineel is. Anders waren de ruitewissers allang compleet vervangen door van die vieze moderne..........
Dit soort details daar houd ik wel van....

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 3 jun, 2013 12:19

Mooi hoor. En zo'n poetsbeurt doet een hoop als je dat vergelijkt met de eerste foto's.

Plaats reactie