LPGo's Ami 8 berline 09-80-MS

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » zo 9 jun, 2013 22:48

Gisteravond en vandaag de achterste remleidingen vervangen. De originele vond ik dubieus uitzien en veiligheid gaat boven alles. Laatst losse remleiding en een flairapparaat gekocht (duitse fransman) wel duur maar hij stond al jaren op mijn verlanglijstje en nu maar gekocht. Voorheen altijd met een tang gewerkt waarmee je kabelschoentjes dichtknijpt (de goedkoopste uitvoering) en op zich werkt het wel, (moest vaker na een paar dagen/weken nog eens natrekken) maar uiteraard dit is veel beter.


Meteen maar met de moeilijkste remleidingen begonnen, die door de achteras, m.b.v. een bezemsteel de krullen gemaakt plaatjes over gezet en tot mijn verbazing viel de M7 bout gelijk door het gat......
Afbeelding

Hierdoor een beetje overmoedig geworden heb ik op de 2e een uur liggen prutsen.
Uiteindelijk met een stukje lasdraad om de bout heen gewikkeld floepte de M7 bout zowaar op zijn plek.....

De originele remcilindertjes en zuigertjes ook maar meteen vervangen (was waarschijnlijk niet nodig)..
Ga ze misschien nog eens nader inspecteren..


Heb wel de originele remvoeringen teruggeplaatst, deze zijn gewoon nieuw....
Afbeelding
Daarna nog eens naar de hoofdremcilinder gekeken, deze bleef eerst plakken maar vandaag werkte hij weer als vanouds.... Remvloeistofpotje schoongemaakt "van binnen" zwarte drap eruitgehaald... Morgen ga ik haar ontluchten, dan zien we het resultaat.........
Laatst gewijzigd door LPGo op zo 9 jun, 2013 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Jimmy
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 189
Lid geworden op: zo 25 apr, 2004 22:02
Locatie: Born
Contacteer:

Bericht door Jimmy » zo 9 jun, 2013 23:16

Zien er goed uit die leidingen. Ben benieuwd of de hoofdremcilinder het nog goed doet.
Even geen 2cv

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1871
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » zo 9 jun, 2013 23:23

LPGo, hoe doe je dat met een kabelschoentang?
Schultenbräu das ist mein Bier !

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » zo 9 jun, 2013 23:33

Boudewijn schreef:LPGo, hoe doe je dat met een kabelschoentang?
Afbeelding
Nippel erop schuiven en knijpen maar (probeer het blauwe gaatje), niet teveel knijpen zodat hij dichtslaat maar net genoeg zodat er 2 verdikkinkjes ontstaan waardoor de leiding "gevangen wordt"

Let op gebruik voor eigen risiko.......

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » ma 10 jun, 2013 23:15

Vandaag de remmen ontlucht, zie nergens een lekkage maar nog iets sponzig, ook nog nieuwe remblokjes geplaatst, de orginele gingen alle kanten uit, van bijna nieuw naar helemaal afgesleten.....
Over een paar dagen nog maar eens ontluchten.

Paar foto's gemaakt van de maagdelijke luchtslang aansluitingen en dito klemmen, tot nu toe heb ik ze kunnen laten zitten. Hoop dat dit zo kan blijven....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna de bank en stoelen verwijderd, bakkersvrouw moet een gewichtig persoon zijn geweest want 1 stoelgeleider was afgebroken.

Afbeelding
Afbeelding

Daarna het cocostapijtje verwijderd, de vloerbedekking en de geluiddempende laag.
De vloerplaten ga ik dus echt niet vervangen, alleen de dwarsdragertjes aan de onderzijde worden vernieuwd, die zijn helemaal rot. Ook de dorpels ga ik waarschijnlijk alleen maar oplappen, ik wil de originaliteit zoveel mogelijk bewaren....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De mooiste verassing was de uitlaat, deze was "een beetje verrot", getuige het aantal extra gaten, maar het Citroen fabrieksstickertje zat dus nog gewoon op de 2e demper.....
Afbeelding
Afbeelding

Alle bouten gingen goed los behalve de bout aan de bak waarmee de uitlaat vastgehouden wordt.... deze brak dus af in de versnellingsbak.....
ik ga dus echt geen versnellingsbak uit de auto halen......

wordt vervolgt..

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 11 jun, 2013 09:55

Ai, dat laatste..... Sterkte!!!


Verder: fantastische keuzes om auto zoveel mogelijk up to date te houden.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » di 11 jun, 2013 11:24

Paar plaatjes op die uitlaat bakken en hij kan weer jaren mee haha.

Mooi werk die auto is nog behoorlijk hard zo te zien.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 11 jun, 2013 22:26

bij mijn Dyane ging het ook mis met die bouten bij de bak. Daar zitten dus geen bouten meer in. Tot op heden geen probleem geweest.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 12 jun, 2013 12:10

Michiel van G. schreef:bij mijn Dyane ging het ook mis met die bouten bij de bak. Daar zitten dus geen bouten meer in. Tot op heden geen probleem geweest.
Ga proberen om er een draadeind aan te lassen waar ik dan weer een moer op kan draaien.

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » wo 12 jun, 2013 13:28

gewoon er af laten schroef ze ook nooit meer vast bij een imitatie plof pot zeker niet want vaak breekt dan na een poosje de flens waar de klem van de uitgang zit af. laat je de bak bouten weg blijft i wel heel.

Echt gaaf zo'n ami die wil ik ooit ook nog eens maar dan het liefst een super.
Blok heb ik al :D De rest komt ook ooit wel voorbij hoop ik.
Suc6
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » wo 12 jun, 2013 16:32

Boutje kun je ook verwijderen met linkse tap.
Gaatje in het midden van de boutsteel boren, tap plaatsen en losdraaien.
De linkse tap is zo gevormd dat deze zich bij losdraaien vaster zet.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

sneuper2000
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 120
Lid geworden op: za 25 aug, 2012 20:52
Locatie: FRANEKER

Bericht door sneuper2000 » wo 12 jun, 2013 19:04

hallo,

Bij mijn zijn de schroefgaten uit gelubberd durf er geen andere maat te tappen ,is deze bevestiging wel noodzakelijk of blijft de demper mooi aan de kachelpotten hangen en ophangrubbers van de uitlaatpijp?

Gr Ronald van der Meer
Ronald heeft een 2cv6 1982

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 22 jun, 2013 21:26

Vandaag begonnen met lassen, wil er achter naar voor doorheen...

Dus begonnen met de "staartstukken" voor een Ami valt het best nog mee, wilde er eerst niets aan doen, maar heb nu alles lekker vrij liggen zo zonder spatborden, dus toch maar even de rottigheid eruit gehaald.........

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het andere staartstuk was iets minder roestig toch maar dezelfde procedure gedaan.


Op weg van achter naar voor , komt als volgende de achterste tankbalk aan de beurt,

Hiervan zijn zijn de uiteindes links en vooral rechts rot, ook een bekend Ami probleem,
na even met mezelf overlegd te hebben, is de snelste optie (voor mij) een nieuwe tankbalk te maken, eerst de puntlassen in de kofferbak uitboren, waarna de balk weggeslagen kan worden, dan een nieuwe gemaakt van RVS, deze zal zou gauw niet meer roesten 8) 8) en net nog even erin gelast, hij past erg goed, gelukkig...

Afbeelding

De oude balk

Afbeelding

en de nieuwe . Precies hetzelfde gemaakt zoals Citroen, alleen van RVS..


Volgende week wil ik de dwarsbalkjes van de vloer vernieuwen en het plaatwerk onder de kriksteun links.....

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » ma 1 jul, 2013 08:57

Mooi werk!!
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » di 2 jul, 2013 00:01

Bedankt, ben zelf ook tevreden... Afgelopen zaterdag de kriksteun linksachter opgelapt, de plaat onder de kriksteun was rot..... kriksteun eraf gehaald plaat verwijderd, binnenwerk ge-re-modeleert, nieuwe plaat en kriksteun teruggezet....

Afbeelding

Vanavond nog gauw even 4 nieuwe dwarsbalkjes gemaakt, imitatie vloerdeel als voorbeeld gebruikt, maar de originele zijn langer, dus geprobeert om die na te maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna nog de puntlassen verwijderd uit de vloer, de orginele dwarsbalk verwijdert en de nieuwe erin geschoven en ook deze past gelukkig mooi...
morgen maar weer verder.....

Plaats reactie