voeteirs dyane 6 1972

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » ma 24 mar, 2014 12:34

Het ziet er goed uit!
Pinkers lagen er in Gemert genoeg....

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » ma 24 mar, 2014 13:24

Voor het afstellen van froteurs:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=8750
De tools heb ik zelf gemaakt je kunt ze lenen als je wilt.

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » ma 24 mar, 2014 22:29

AK freak schreef:Voor het afstellen van froteurs:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=8750
De tools heb ik zelf gemaakt je kunt ze lenen als je wilt.
bedankt, daar staat alles wat ik zocht.

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » di 1 apr, 2014 21:08

geen foto's maar wel wat vooruitgang
de frotteurs zitten er terug onder
lek in de uitlaat gedicht
4 nieuwe banden gemonteerd (jaja, ook zelf gedaan en goed gezweet om de oude firestone banden te demonteren)
veerpotten op zijn plaats en rijhoogte afgesteld. Ik had de "procedure" meermaals doorlezen en zag het niet echt goedkomen. Maar eens begonnen was dit al bij al een werkje dat goed meeviel.

pedro
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 14 feb, 2014 09:18
Locatie: Antwerpen

Bericht door pedro » ma 7 apr, 2014 17:40

Supermooie restauratie. Respect!

Dabdriver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 12 jul, 2010 13:32
Locatie: Alkmaar

Bericht door Dabdriver » ma 7 apr, 2014 20:01

Top eendje zeg!

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » za 12 apr, 2014 15:14

bedankt voor de complimenten.

Ik wou de dyane gisteren starten en testrijden...
niet dus, draait rond, slaat met veel moeite aan, blijft niet draaien...
eens voelen aan de uitlaat collector en inderdaad 1 kant is koud.
Bougie links rechts verwisselen, zelfde symptomen maar nu is de andere kant koud. Dus 1 nieuwe bougie begeeft het na amper 5 min draaien..
Vandaag nieuwe bougies gehaald, remmen nog eens ontlucht, dakje open , nummerplaten van de kadett erop en compleet illegaal een testritje van 5km hier op den buiten.
Alles werkt min of meer zoals het hoort.
Raar lawaai vooraan bij het remmen maar remkracht genoeg.
schakelen naar 4de gaat moeilijk omdat de versnellingspook te kort lijkt. Ik heb er 1 gemonteerd die ik bij de deuren gekregen heb. Blijkbaar is deze korter dan de originele. Er valt wel mee te rijden maar niet ideaal.
Stuur staat niet recht en ik had nog zo mijn best gedaan.
benzinemeter staat op zo goed als leeg met 7l benzine in de tank maar lijkt wel te reageren in de bochten
motorisch lijkt alles ok, trekt goed op in 1, 2 en 3 in 4 heb je veel tijd nodig om snelheid te winnen maar dat zal wel normaal zijn of nog beteren eens de motor ingereden.
als het uitkomt deze week naar de keuring...

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » za 12 apr, 2014 15:43

voeteir schreef: schakelen naar 4de gaat moeilijk omdat de versnellingspook te kort lijkt. Ik heb er 1 gemonteerd die ik bij de deuren gekregen heb. Blijkbaar is deze korter dan de originele. Er valt wel mee te rijden maar niet ideaal.
Stuur staat niet recht en ik had nog zo mijn best gedaan.
Pookje op de bak losdraaien en met de klok mee verdraaien, dan komt de pook binnen verder naar binnen!

Suc6!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » za 12 apr, 2014 22:08

merci voor de tip.

Ik was daarjust toch ferm verschoten.
Toen ik de auto startte om binnen te zetten hoorde ik een schrepend geluid.
Na wat zoeken vond ik dat een vijs van de luchtgeleidingblikken losgkomen was en daardoor schreepte het blik tegen het vliegwiel.
Een hele gerussteling dat het dat maar was.

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » wo 16 apr, 2014 16:02

een kleine update met het dakje open naar de keuring.
En de auto is goedgekeurd 8) .



Afbeelding

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 16 apr, 2014 16:12

yay!

gefeliciteerd
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » wo 16 apr, 2014 16:35

He, fantastisch !
veel rijplezier & hopelijk tot ziens op een meeting deze zomer
BARE METAL CAR

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » wo 16 apr, 2014 16:41

Gefeliciteerd! Dat heb je dan een stuk sneller gedaan dan ik.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 16 apr, 2014 17:07

gefeliciteerd!

vele kilometers. Ik vind hem erg mooi geworden.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Robcap
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 29 mar, 2013 11:35
Locatie: Jabeek

Bericht door Robcap » wo 16 apr, 2014 17:27

Proficiat, ik ben nog niet zo ver....Maar 't komt dichterbij ;-)
Groet, Rob
Afbeelding
2CV6 uit 1980,Verte Embrun

Plaats reactie