voeteirs dyane 6 1972
Voor het afstellen van froteurs:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=8750
De tools heb ik zelf gemaakt je kunt ze lenen als je wilt.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=8750
De tools heb ik zelf gemaakt je kunt ze lenen als je wilt.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
bedankt, daar staat alles wat ik zocht.AK freak schreef:Voor het afstellen van froteurs:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=8750
De tools heb ik zelf gemaakt je kunt ze lenen als je wilt.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
geen foto's maar wel wat vooruitgang
de frotteurs zitten er terug onder
lek in de uitlaat gedicht
4 nieuwe banden gemonteerd (jaja, ook zelf gedaan en goed gezweet om de oude firestone banden te demonteren)
veerpotten op zijn plaats en rijhoogte afgesteld. Ik had de "procedure" meermaals doorlezen en zag het niet echt goedkomen. Maar eens begonnen was dit al bij al een werkje dat goed meeviel.
de frotteurs zitten er terug onder
lek in de uitlaat gedicht
4 nieuwe banden gemonteerd (jaja, ook zelf gedaan en goed gezweet om de oude firestone banden te demonteren)
veerpotten op zijn plaats en rijhoogte afgesteld. Ik had de "procedure" meermaals doorlezen en zag het niet echt goedkomen. Maar eens begonnen was dit al bij al een werkje dat goed meeviel.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
bedankt voor de complimenten.
Ik wou de dyane gisteren starten en testrijden...
niet dus, draait rond, slaat met veel moeite aan, blijft niet draaien...
eens voelen aan de uitlaat collector en inderdaad 1 kant is koud.
Bougie links rechts verwisselen, zelfde symptomen maar nu is de andere kant koud. Dus 1 nieuwe bougie begeeft het na amper 5 min draaien..
Vandaag nieuwe bougies gehaald, remmen nog eens ontlucht, dakje open , nummerplaten van de kadett erop en compleet illegaal een testritje van 5km hier op den buiten.
Alles werkt min of meer zoals het hoort.
Raar lawaai vooraan bij het remmen maar remkracht genoeg.
schakelen naar 4de gaat moeilijk omdat de versnellingspook te kort lijkt. Ik heb er 1 gemonteerd die ik bij de deuren gekregen heb. Blijkbaar is deze korter dan de originele. Er valt wel mee te rijden maar niet ideaal.
Stuur staat niet recht en ik had nog zo mijn best gedaan.
benzinemeter staat op zo goed als leeg met 7l benzine in de tank maar lijkt wel te reageren in de bochten
motorisch lijkt alles ok, trekt goed op in 1, 2 en 3 in 4 heb je veel tijd nodig om snelheid te winnen maar dat zal wel normaal zijn of nog beteren eens de motor ingereden.
als het uitkomt deze week naar de keuring...
Ik wou de dyane gisteren starten en testrijden...
niet dus, draait rond, slaat met veel moeite aan, blijft niet draaien...
eens voelen aan de uitlaat collector en inderdaad 1 kant is koud.
Bougie links rechts verwisselen, zelfde symptomen maar nu is de andere kant koud. Dus 1 nieuwe bougie begeeft het na amper 5 min draaien..
Vandaag nieuwe bougies gehaald, remmen nog eens ontlucht, dakje open , nummerplaten van de kadett erop en compleet illegaal een testritje van 5km hier op den buiten.
Alles werkt min of meer zoals het hoort.
Raar lawaai vooraan bij het remmen maar remkracht genoeg.
schakelen naar 4de gaat moeilijk omdat de versnellingspook te kort lijkt. Ik heb er 1 gemonteerd die ik bij de deuren gekregen heb. Blijkbaar is deze korter dan de originele. Er valt wel mee te rijden maar niet ideaal.
Stuur staat niet recht en ik had nog zo mijn best gedaan.
benzinemeter staat op zo goed als leeg met 7l benzine in de tank maar lijkt wel te reageren in de bochten
motorisch lijkt alles ok, trekt goed op in 1, 2 en 3 in 4 heb je veel tijd nodig om snelheid te winnen maar dat zal wel normaal zijn of nog beteren eens de motor ingereden.
als het uitkomt deze week naar de keuring...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Pookje op de bak losdraaien en met de klok mee verdraaien, dan komt de pook binnen verder naar binnen!voeteir schreef: schakelen naar 4de gaat moeilijk omdat de versnellingspook te kort lijkt. Ik heb er 1 gemonteerd die ik bij de deuren gekregen heb. Blijkbaar is deze korter dan de originele. Er valt wel mee te rijden maar niet ideaal.
Stuur staat niet recht en ik had nog zo mijn best gedaan.
Suc6!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
merci voor de tip.
Ik was daarjust toch ferm verschoten.
Toen ik de auto startte om binnen te zetten hoorde ik een schrepend geluid.
Na wat zoeken vond ik dat een vijs van de luchtgeleidingblikken losgkomen was en daardoor schreepte het blik tegen het vliegwiel.
Een hele gerussteling dat het dat maar was.
Ik was daarjust toch ferm verschoten.
Toen ik de auto startte om binnen te zetten hoorde ik een schrepend geluid.
Na wat zoeken vond ik dat een vijs van de luchtgeleidingblikken losgkomen was en daardoor schreepte het blik tegen het vliegwiel.
Een hele gerussteling dat het dat maar was.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam