24uurs racer in wording

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Fastn
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: do 15 jan, 2015 13:11
Locatie: Hilversum

Bericht door Fastn » vr 16 jan, 2015 09:28

Ik zie dat we dit jaar zelfs in Nederland op Zandvoort de 2cv racers kunnen gaan zien en wel op 6 en 7 juni
(Het is nog wel de voorlopige kalender)



http://www.24h2cv.be/2CVRT/Documents/Ca ... ar2015.pdf

Fastn
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: do 15 jan, 2015 13:11
Locatie: Hilversum

Bericht door Fastn » zo 18 jan, 2015 13:26

Zijn er mensen die me kunnen voorzien van remklauwen? We hebben nu 2 versnellingsbakken waar trommels op zitten en die dienen omgebouwd te worden. Mogen gebruikte klauwen zijn, mits nog te reviseren. /quote

Dan moet je ook gelijk het handrem mechanisme ombouwen
Het onderste gedeelte wat op het chassis zit moet vervangen worden en andere handremkabels aanbrengen.

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » wo 21 jan, 2015 22:42

Ik weet niet waar je vandaan komt maar wil best een klauwen bak ruilen tegen een trommel bak?
Mijn eend heeft trommels namelijk en heb die klauwen bak over.


Klauwenbak lees schijvenbak :?

Sorry zie het nu.....
Hilversum.
2cv Vert Bambou '79

Brum
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 21 nov, 2014 09:38
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Vorderingen

Bericht door Brum » za 24 jan, 2015 21:28

Green-Duckman schreef:Ik weet niet waar je vandaan komt maar wil best een klauwen bak ruilen tegen een trommel bak?
Ja, ruilen van bak lijkt me een goeie deal. Ik heb er overigens geen haast mee, misschien dat we een keer iets kunnen regelen op een meeting?

Het team is druk geweest! We hebben een facebook pagina gemaakt waar iedereen ons kan volgen. En omdat we gemerkt hebben dat veel mensen enthousiast reageren op ons project; hebben we het gekoppeld aan een goed doel. Het is Alzheimer Nederland geworden. Info over het goede doel is hier te vinden:
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv

Ondertussen wachten we op offertes van de racescholen, want we dienen een racelicentie te gaan behalen. Wellicht dat we dit samen met een ander Nederlands team gaan doen. Er wordt namelijk elders in het land een Dyane omgebouwd tot volbloed raceauto, speciaal voor de 24 uur op Francorchamps :-)

Het ontwerp voor de auto is af, zo gaat hij er uit zien:
Afbeelding
Wat vinden jullie er van?

We hebben 123 ontsteking ingebouwd, die hebben we toch nodig en ik moet zeggen dat dit een duidelijk verschil maakt; de auto is net ff vlotter. Al bleef deze Ferrari me te snel af :-)
Afbeelding

En nog een plaatje van de complete auto:
Afbeelding

Onze facebook pagina is te vinden onder deze link:
https://www.facebook.com/bert2cv
Laatst gewijzigd door Brum op ma 26 jan, 2015 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Brum
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 21 nov, 2014 09:38
Locatie: Hilversum
Contacteer:

123

Bericht door Brum » ma 26 jan, 2015 11:52

Even een klein fotoverslag van de inbouw van de 123 ontsteking.

De onderdelen die ik in het bestelde pakket kreeg;
Afbeelding

En de geinstalleerde ontsteking. Maak je geen zorgen; blok gaat nog helemaal uit elkaar, we gaan heus met een schoon blokje racen :-)
Mooi hoe je de instelling van de ontsteking kan aanpassen op je motortype; goed ontwerp.
Afbeelding

En een foto van de (wat ik denk) bevestigingspunten voor de remklauw.
Afbeelding

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » ma 26 jan, 2015 15:49

Klopt wat die remmen bevestiging betreft, ik zie zelfs schroefdraad zitten soms moet je de gaten opboren en tappen. Hele ouwe bakken zit niet zo'n blok op dan lukt het niet.

Raar trouwens dat je die bougies er bij heb gekregen. Vaak gehoord en gelezen dat je die dus juist niet moet hebben. Ze hebben mij ook al eens in de steek gelaten. Dit kan natuurlijk een achterhaald verhaal zijn. Maar ik gebruik daar door altijd wel ngk bougies bij 123 ontsteking. Misschien een ding om ff verdere info over op te zoeken. Of ik ga nu hier onder weer wat bij leren :wink:
Succes!
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 26 jan, 2015 16:34

Mwah... Nog nooit problemen met deze bougies gehad. Zijn prima voor dagelijks gebruik. Om mee te gaan racen schijnen ze niet geschikt te zijn.

Kijk ook eens naar de verschillende ngk bougies. Hier zie je een mooi overzichtje http://www.ecas2cvparts.co.uk/-c-69_74.html
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » ma 26 jan, 2015 21:39

Bert, Bijna Een Race Team :lol: :lol: :lol:

Leuk initiatief, ga dit draadje zeker volgen :)
Heb trouwens ook nooit problemen met Eyquem, maar ik race dan ook niet......
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 26 jan, 2015 22:28

ik gebruik sinds kort ook weer eyquem in 30 eenden geen problemen gemerkt afgelopen jaar!

Brum
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 21 nov, 2014 09:38
Locatie: Hilversum
Contacteer:

We leven nog

Bericht door Brum » do 19 feb, 2015 15:33

Even een kleine update vanuit het raceteam!

Wanneer je in een project duikt, kom je altijd voor verassingen te staan. Zo ook wij, met name op race licentie gebied. Er bestaan verschillende licenties; zogenaamde club licenties, daar begint het mee en een stapje hoger heb je de EU-licenties. De club-licenties zijn voldoende voor de bekende nationale initiatieven; de clio-cup, de volco 360 cup etc. Met een EU-licentie mag je al in de Porsche supercup rijden.
Het belangrijkste verschil tussen een club licentie en een EU licentie is dat je met de ene alleen nationaal mag rijden en met de andere door de EU. Je voelt hem vast aankomen; ook wanneer je als Nederlander met een 30 pk 2CV wil racen in België heb je een EU licentie nodig.
Aan het behalen van een EU-licentie worden zwaardere eisen gesteld dan aan een club-licentie en daar horen hogere kosten bij.
Ons team is zonder licenties, dus wij moeten alles nog halen. de kosten die hiermee gepaard gaan komen bovenop ons budget voor de auto, het startgeld etc. Je kunt je voorstellen dat alles bij elkaar opgeteld een flinke som aan het worden is en daar werden we niet vrolijker van. We hebben ons probleem bij de organisatie voorgelegd en die hebben begripvol gereageerd. Er wordt nu uitgezocht of het mogelijk is om bij de RACB (de Belgische KNAF) een bijzonder reglement in te dienen, waardoor het mogelijk wordt om met een nationale club-licentie te starten. Hier is nu het wachten op!

Ondertussen zoeken we door naar sponsoren en donateurs en dit gaat niet zonder succes. Aankomend weekend gaat de auto echt uit elkaar en kunnen de werkzaamheden beginnen. Zodra ik foto's heb gaan jullie die zien!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 19 feb, 2015 18:28

Kun je de licentie niet gewoon in Belgie halen? Of moet je dan ook die nationaliteit hebben?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Fastn
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: do 15 jan, 2015 13:11
Locatie: Hilversum

Bericht door Fastn » do 19 feb, 2015 22:59

Zijn er hier nog meer liefhebbers die deel willen nemen aan de 24 uur ?
Instappen en gaan, hoewel zelf de auto opbouwen eigenlijk veel leuker is.


http://www.leboncoin.fr/voitures/770659395.htm?ca=7_s

Brum
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 21 nov, 2014 09:38
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Brum » vr 20 feb, 2015 15:44

TB schreef:Kun je de licentie niet gewoon in Belgie halen? Of moet je dan ook die nationaliteit hebben?
Ja, inderdaad. Of een Belgisch postadres en we hebben geen van beide :-)

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » vr 20 feb, 2015 16:34

Er zijn hier wel Belgische forum gebruikers die voor jou een post adres kunnen regelen voor een goed doel. :)
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » vr 20 feb, 2015 20:49

Fastn schreef:Zijn er hier nog meer liefhebbers die deel willen nemen aan de 24 uur ?
Instappen en gaan, hoewel zelf de auto opbouwen eigenlijk veel leuker is.


http://www.leboncoin.fr/voitures/770659395.htm?ca=7_s
Voor dat geld kan je ook wat snellers kopen... bij de engelse race club staan of stonden 2 autos te koop voor 5k pond. Voor dat ik ga racen wil ik eerst m'n 4x4 bouwen, met een goed sociaalleven en een drukke baan schiet dat lekker op.. :wink: :?

Plaats reactie