Project 2cv6 1986

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 19 okt, 2015 17:37

ok, helder.

wordt weer helemaal nieuw, mooi die nieuwe banden ook!

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 24 jun, 2013 12:25
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Bericht door Gee » do 22 okt, 2015 16:39

RobM schreef:ok, helder.

wordt weer helemaal nieuw, mooi die nieuwe banden ook!

Gr Rob
dank je!

cheers,

gee

Gee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 24 jun, 2013 12:25
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Van fouten moet je leren....

Bericht door Gee » wo 4 nov, 2015 14:04

Van fouten moet je leren. En het zijn soms de fouten van een ander (erg gemakkelijk), maar vaker je eigen fouten (balen).
Ik heb bij de revisie van de veerpotten de voorkant open geslepen en er met een revisieset weer mooie potten van gemaakt. Althans dat dacht ik. Ze bleken wat korter te zijn geworden dan voorheen omdat ik er bij het wegslijpen van de deksel iets te veel had afgehaald. Ik dacht dat op te kunnen lossen door een extra zeskantmoer. Verder was dit mijn eerste lasklus, en dat viel behoorlijk tegen: vooral omdat de dikte van het deksel verschilt van de dikte van de pot.
Nadat ik alles had gemonteerd en een rollend chassis had, heb ik alles eens goed belast. Daarbij brak het gelaste deksel van één van de veepotten af. Slecht laswerk en veel te veel druk door het inkorten.
Nu dus maar nieuwe RVS potten gemonteerd met dezelfde revisieset. En laten lassen door een professional :oops:
Ziet er wel erg stoer uit zo!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cheers,

Gee
E-book "Travels with Thimba" over mijn road trip van een jaar rond Afrika: www.geehurkmans.com/Thimba

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 4 nov, 2015 20:59

Jammer dat je ze straks niet zo vaak ziet. Gaaf hoor. Als hij klaar is maar spiegeltje in de garage ;)
Citroén rolls better than a Rolls!

Gee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 24 jun, 2013 12:25
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Bericht door Gee » wo 4 nov, 2015 21:56

Bull Frog Bleu schreef:Jammer dat je ze straks niet zo vaak ziet. Gaaf hoor. Als hij klaar is maar spiegeltje in de garage ;)
Goed idee!
E-book "Travels with Thimba" over mijn road trip van een jaar rond Afrika: www.geehurkmans.com/Thimba

Jan2cvservice
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 23 jan, 2015 16:04
Locatie: Zwiggelte

Bericht door Jan2cvservice » wo 4 nov, 2015 23:42

Misschien een rare vraag, waarom heb je geen gegalvaniseerd chassis gebruikt?
Blij dat ik eend.

Jan2cvservice
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 23 jan, 2015 16:04
Locatie: Zwiggelte

Bericht door Jan2cvservice » wo 4 nov, 2015 23:48

Ow ik lees niet goed, sorry!
Blij dat ik eend.

Gee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 24 jun, 2013 12:25
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

adviesvraagje binnenscherm lassen

Bericht door Gee » di 1 dec, 2015 12:10

Hi,

Het blijkt altijd rotter dan je in eerste instantie denkt :(

Het rechter binnenscherm is op meerdere plaatsen rot. Zoals jullie zien, is er al eerder een reparatie uitgevoerd, maar daaromheen (en eronder) is het opnieuw aan het roesten. De aansluiting op de kofferbak en de dorpel zijn ook rot. De dorpel en de middenstijl moet ik sowieso vervangen.

Wat is wijsheid?

Zouden jullie het hele binnenscherm vervangen? Of is dit met losse plaatdelen te repareren?

Cheers,

Gee

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
E-book "Travels with Thimba" over mijn road trip van een jaar rond Afrika: www.geehurkmans.com/Thimba

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » wo 2 dec, 2015 11:10

Naar mijn idee is dit makkelijk te repareren.
Oude stukken er uit slijpen en nieuwe delen er in.
Is een stuk sneller en makkelijker dan een binnenscherm vervangen.
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 2 dec, 2015 11:17

ga eerst eens heel goed de rand tussen koets (bij derde ruitje) en binnenscherm met een krabber en borstel op een boormachine te lijf. als deze goed is kun je alleen die hoek vervangen anders zou ik het hele scherm vervangen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 24 jun, 2013 12:25
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Bericht door Gee » wo 2 dec, 2015 13:43

Dank voor jullie reacties.

Ik neig ernaar om de binnenschermen en de reservewielbak te vervangen door nieuwe zincor delen.
- Wat zou dan een logische / meest praktische werkvolgorde zijn?
- Zitten de schermen vast met puntlasjes?
- Vóór ik de slijptol er straks op zet: wat moet er in ieder geval blijven zitten? Ik neem aan dat die nieuwe delen randen hebben waar ik ze met proplassen kan vast zetten?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Cheers,

Gee
E-book "Travels with Thimba" over mijn road trip van een jaar rond Afrika: www.geehurkmans.com/Thimba

Robcap
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 29 mar, 2013 11:35
Locatie: Jabeek

Bericht door Robcap » vr 4 dec, 2015 19:48

Cool verhaal, van je overland trip, Gee!! Cool.
Groet, Rob
Afbeelding
2CV6 uit 1980,Verte Embrun

Gee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 24 jun, 2013 12:25
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Bericht door Gee » vr 4 dec, 2015 22:44

Robcap schreef:Cool verhaal, van je overland trip, Gee!! Cool.
Dank je!
De Land Rover staat geschorst "uit te rusten', en is mijn volgende restauratieproject :D

Cheers,

Gee
E-book "Travels with Thimba" over mijn road trip van een jaar rond Afrika: www.geehurkmans.com/Thimba

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » za 5 dec, 2015 00:19

Gee, ik zag mooie glimmende rvs veerpotten op één van de foto's - ik weet niet welke kwaliteit rvs er gebruikt is, maar sommige rvs soorten kunnen wel degelijk roesten met name zout (denk aan pekel) is agressief en kan rvs 304 (veel voorkomende rvs soort) aantasten - misschien een idee ter overweging de veerpotten ook in de RX5 & 10 te zetten ??
BARE METAL CAR

Gee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 24 jun, 2013 12:25
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Bericht door Gee » za 5 dec, 2015 10:42

azuiper schreef:Gee, ik zag mooie glimmende rvs veerpotten op één van de foto's - ik weet niet welke kwaliteit rvs er gebruikt is, maar sommige rvs soorten kunnen wel degelijk roesten met name zout (denk aan pekel) is agressief en kan rvs 304 (veel voorkomende rvs soort) aantasten - misschien een idee ter overweging de veerpotten ook in de RX5 & 10 te zetten ??
Dank je voor je advies. Duurzaamheid gaat vóór "bling-bling", dus ik zal dat zeker overwegen!

Cheers,

Gee
E-book "Travels with Thimba" over mijn road trip van een jaar rond Afrika: www.geehurkmans.com/Thimba

Plaats reactie