Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door Thijs » vr 23 nov, 2018 12:58

Dat ziet er niet slecht uit.
Ik gebruik vaak de RX5 en 10 van Caprotech.
De RX10 kun je dan in een Ral kleur bestellen die lijkt op de kleur van de auto.

b-CV
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 9 okt, 2015 14:46
Locatie: West-Vlaanderen België

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door b-CV » vr 23 nov, 2018 17:32

verkuilm schreef: vr 23 nov, 2018 09:33 Zie best vaak dat er enorm ingewikkeld antie -roest wordt behandeld. En vervolgens nooit meer mee gereden.
Bedankt,
Voor mij is de restauratie geen 'belegging' hoor. Ik wil er zo vlug mogelijk mee de baan op en hoop er nog jaren van te genieten.
De Brantho Korrux is besteld. Ik zag op een ander forum een test http://www.oldtimerautosite.nl/update_r ... i_2018.htmen dit overtuigde me om voor deze verf te kiezen.
Ik zou deze verf rechtstreeks op het metaal aanbrengen en dacht om daarna nog een laagje Tectyl Bodysafe te voorzien.
De kleur van de verf is Ral 9010 en ik zou de rest van de wagen eveneens in dit kleur willen voorzien, net zoals die ± ooit was…

Moest dit niet ideaal zijn, dan hoor ik het wel van de ervaringsdeskundigen hé :lol:

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door Thijs » vr 23 nov, 2018 18:44

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden....
Ik gebruik die Bodysafe ook wel maar alleen de hard wordende variant.

b-CV
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 9 okt, 2015 14:46
Locatie: West-Vlaanderen België

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door b-CV » do 13 dec, 2018 08:41

De komende weken hoop ik wat tijd te kunnen vrijmaken om verder te werken aan mijn 2CV. Ik zou graag de onderzijde van de koets en het gegalvaniseerde chassisvoorzien van Brantho Korrux 3 in 1. Heeft iemand een idee of ik het chassis eerst moet afwrijven of dat het volstaat om het eerst te ontvetten met bijvoorbeeld aceton of wasbenzine. Het chassis ligt sinds 02/2016 (dus bijna 3 jaar) opgeslagen op een droge plaats.

Alvast bedankt voor jullie ideeën :lol:

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door LPGo » do 13 dec, 2018 22:17

Mijn eend heb ik ook met Brantho Korrux gedaan, spatborden, deuren en motorkap, koets en chassis zijn gepoedercoat.. Ik heb alles met thinner ontvet en daarna nog met siliconen ontvetter, bij mij werkte dat goed.. Afbeelding
Afbeelding

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door LPGo » do 13 dec, 2018 22:35

ow ja, je moet alleen geduld hebben met Brantho Korrux, het moet minstens een week drogen voor dat het enigzins droog en hard is (1K verfsysteem).. Maar voor de rest kan er met dat spul niet veel mis gaan... Hoe het zich op de lange termijn houdt weet ik nog niet, mijn eend is net klaar..

Het is geen concoursverf maar voor een vintage-look voldoet het (vind ik)..

b-CV
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 9 okt, 2015 14:46
Locatie: West-Vlaanderen België

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door b-CV » vr 14 dec, 2018 07:17

Bedankt voor uw tips.
Ik ben van plan om enkel de, van buitenaf gezien, onzichtbare delen met Brantho Korrux te gaan verven én de binnenzijde. De buitenzijde zal ik waarschijnlijk laten spuiten.
Mijn grootste zorg is hoe de Brantho Korrux zal reageren op het gegalvaniseerde chassis. Ik las ergens dat je deze verf probleemloos kunt aanbrengen na het ontvetten, maar op een anders site zag ik dat je het chassis beter eerst kon opruwen of een tijdje buiten kon plaatsen als de gegalvaniseerde laag nieuw was. Mijn chassis staat (bijna 3 jaar) binnen, dus veronderstel ik dat het niet meer als nieuw kan worden beschouwd en dat ik dus kan verven na het ontvetten.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door LPGo » vr 14 dec, 2018 12:33

b-CV schreef: vr 14 dec, 2018 07:17 Bedankt voor uw tips.
Ik ben van plan om enkel de, van buitenaf gezien, onzichtbare delen met Brantho Korrux te gaan verven én de binnenzijde. De buitenzijde zal ik waarschijnlijk laten spuiten.
Mijn grootste zorg is hoe de Brantho Korrux zal reageren op het gegalvaniseerde chassis. Ik las ergens dat je deze verf probleemloos kunt aanbrengen na het ontvetten, maar op een anders site zag ik dat je het chassis beter eerst kon opruwen of een tijdje buiten kon plaatsen als de gegalvaniseerde laag nieuw was. Mijn chassis staat (bijna 3 jaar) binnen, dus veronderstel ik dat het niet meer als nieuw kan worden beschouwd en dat ik dus kan verven na het ontvetten.

Voor verzinkte oppervlaktes heb je de

Branth‘s HgS (Haftgrund-Spezial)
für Edelstahl, Aluminium, Zink, alle Metalle,
achatgrau7038 ab Lager




www.branth-chemie.de/doks/BranthChemie-HgS-TechnM.pdf

Gebruikersavatar
Leovanderm
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 2 jul, 2018 13:15
Locatie: Lelystad

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door Leovanderm » vr 14 dec, 2018 12:51

Leuk project! Succes ermee :)

Groetjes Leo
Leef met de dag.....

b-CV
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 9 okt, 2015 14:46
Locatie: West-Vlaanderen België

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door b-CV » vr 14 dec, 2018 19:04

LPGo schreef: vr 14 dec, 2018 12:33

Voor verzinkte oppervlaktes heb je de

Branth‘s HgS (Haftgrund-Spezial)
für Edelstahl, Aluminium, Zink, alle Metalle,
achatgrau7038 ab Lager

www.branth-chemie.de/doks/BranthChemie-HgS-TechnM.pdf
Dag LPGo

De Brantho Korrux 3 in 1 zou eveneens geschikt moeten zijn:
3 in 1 systeem kan aangebracht worden als hechtprimer of als grondlaag en deklaag
Universeel toepasbaar op o.a.: staal, rechtstreeks op gegalvaniseerd staal, zink, aluminium, RVS, Trespa, non-ferro metalen, PVC en Polyester
Ik heb het chassis ontvet met warm water en amioniak, daarna wat opgeruwd met een schuurmat en nog eens ontvet met thinner. Daarna heb ik een eerste laag verf voorzien. Hopelijk blijft die goed hechten. :roll:

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door LPGo » vr 14 dec, 2018 19:22

ik denk het ook wel... Graag foto's

b-CV
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 9 okt, 2015 14:46
Locatie: West-Vlaanderen België

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door b-CV » vr 14 dec, 2018 19:27

LPGo schreef: vr 14 dec, 2018 19:22 ik denk het ook wel... Graag foto's
Dit staat op mijn to do lijstje voor morgen

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door Thijs » vr 14 dec, 2018 23:16

Bij een verzinkte ondergrond moet je altijd rekening houden met de zinkzouten.
Zinkzouten komen uit het zink onder invloed van vocht. Dit kan ook gewoon vocht uit de lucht zijn.
Vóór het schilderen moet het oppervlak vrij gemaakt worden van die zouten anders hecht de verf niet.
Via Google zijn meerdere manieren te vinden.

b-CV
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 9 okt, 2015 14:46
Locatie: West-Vlaanderen België

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door b-CV » za 15 dec, 2018 16:57

Hierbij de foto's met de eerste laag Brantho Korrux 3 in 1.
Zoals je ziet is mijn gegalvaniseerd chassis een geGOLVaniseerd exemplaar.
Hopelijk is dit geen probleem.
Afbeelding
Afbeelding

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door LPGo » za 15 dec, 2018 21:28

Het golven komt door de hitte, is geen probleem.. Ziet er mooi uit.. Gerold of gespoten?? Je moet minimaal 2 lagen doen om een goede roestwerende laag te krijgen.. Succes ermee..

Plaats reactie