Project 2cv6 van rood naar wit
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Project 2cv6 van rood naar wit
Hallo ik ben Robert en al op dit forum sinds 2006. Mijn vrouw heeft 43 jaar eend gereden en we zijn de tel kwijt hoeveel het er geweest zijn ik denk een stuk of 6. Ze heeft nooit een andere eigen auto gehad en dat is toch wel een unicum denk ik. Ik heb 40 jaar het onderhoud gedaan en 3 keer een chassis gewisseld en 2 auto geheel gespoten. Twee jaar geleden had de witte eend van mijn vrouw bodem problemen en er moest aan gelast worden. Ik had met mijn vrouw afgesproken dat ik hem nog 1 keer zou opknappen maar dat we hem dan meteen zouden verkopen. Jammer aan alles komt een eind en de 2CV werd twee jaar geleden verkocht en het nieuwe vervoermiddel werd een witte Ford Ka met alle toeters en bellen , airco, verstaanbare radio//CD elektrische ramen enz. Inmiddels is mijn vrouw er aan gewend. Door de lange tijd van sleutelen aan de 2CV's heeft zich het onderdelen potentiaal natuurlijk ook behoorlijk uitgebreid en de vraag was wat doe je daar nou mee. Zo was er nog een complete auto waarvan ik het chassis reeds had weggegooid maar de rest dus, de koets al 20 jaar in de schuur staat. Mijn vrouw zei doe alles toch weg op jouw leeftijd 73 jaar moet je niet meer aan iets beginnen. IK heb sind mijn 25ste altijd oldtimers gehad, mijn eerst was een Peugeot 201 van 1929 en daarna veel Engels spul. Zo heb ik een TR6 gerestaureerd een MGA een Jaguar MK2 waarvan de restauratie 20 jaar geduurd heeft en die ik nu al 40 jaar bezit en een Jaguar XK140DHC. Verder is er nog een BMW 745i van 1985 met maar 82.000 KM maar die staat te koop.
Maar........... het bloed kruipt waar het niet......... Ik zie op marktplaat een compleet nieuw rollend chassis te koop staan met RDW label en Nederlands kenteken. Dat is wat ik moet hebben en zonder lang nadenken meteen gekocht. Nu heb ik de koets te voorschijn gehaald en die heeft van de 20 jaar opslag in de schapenstal toch wel erg geleden. Er zit veel laswerk aan en hij is rood en wordt wit. Ik heb besloten om er toch maar een project van te maken en de auto volledig te restaureren, het chassis is al klaar en dat scheelt toch.
Vandaag alvast wat plaatwerk gehaald en het laswerk kan beginnen..
Het is de bedoeling om hier zo af en toe de voortgang te posten.
Maar........... het bloed kruipt waar het niet......... Ik zie op marktplaat een compleet nieuw rollend chassis te koop staan met RDW label en Nederlands kenteken. Dat is wat ik moet hebben en zonder lang nadenken meteen gekocht. Nu heb ik de koets te voorschijn gehaald en die heeft van de 20 jaar opslag in de schapenstal toch wel erg geleden. Er zit veel laswerk aan en hij is rood en wordt wit. Ik heb besloten om er toch maar een project van te maken en de auto volledig te restaureren, het chassis is al klaar en dat scheelt toch.
Vandaag alvast wat plaatwerk gehaald en het laswerk kan beginnen..
Het is de bedoeling om hier zo af en toe de voortgang te posten.
- Bijlagen
Laatst gewijzigd door RobertF op ma 23 sep, 2019 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 448
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Goed bezig. Er is inderdaad niets leuker dan sleutelen. Groet denny
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Respect hoor!
Ik hoop dat ik over 20 jaar ook nog zoveel zin in sleutelen heb.
Ik hoop dat ik over 20 jaar ook nog zoveel zin in sleutelen heb.
Eendracht maakt macht.
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Respect Robert! Oldtimer wordt zo een heel ander begrip.....
Succes en ik ga je vorderingen met plezier volgen.
Succes en ik ga je vorderingen met plezier volgen.
Ak350 1969
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Wie wat bewaart, heeft wat, 20 jaar geleden gesloopt en weggezet. Nu kon ik mooi de A en C stijl eruit slijpen en gebruiken.
Laatst gewijzigd door RobertF op zo 16 jun, 2019 22:37, 3 keer totaal gewijzigd.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
De twee dorpels zitten er in. Links moest zowel de A als de C-stijl aan de onderzijde repareren aan de rechterzijde gelukkig alleen de C-stijl. De dorpel was achter bij de C-stijl 10mm te laag. De dorpel achter de B-stijl ingezaagd en 10 mm omhoog gezet nu loopt die mooi parallel met de deur. Ik heb de verbeterde vloerplaten genomen en die passen perfect, sluiten mooi aan op de dorpel. Morgen de voetenbak erin.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Goed zo, is het niet veiliger de vloer te monteren met de carrosserie op het chassis voor de pasvorm?
diverse Citroens, wat anders.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
De vloer zit nog niet vast. Ik heb het op de gaten uitgemeten met de oude platen en die maten zijn gelijk. Ze worden ook pas vastgezet als het huisje op het chassis staat zoals jij voorstelt.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
goed bezig, jij bent niet bang voor een uitdaging!
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Oude eruit, nieuwe erin. Ik ben aangenaam verrast over de passing van de reparatiedelen. Het beste bij de voetenbak is de binnenste van buitenaf erin steken en dan de buitenste, alles richten en vastlassen. Makkelijk is een steun van hoekprofiel aan de binnenzijde zodat je de buitenplaat kunt aandrukken bij het lassen.
En ja er waren al meerdere uitdagingen.
En ja er waren al meerdere uitdagingen.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Een paar van mijn uitdagingen
De MK2 heeft 20 jaar geduurd niemand van mijn vrienden geloofde dat die ooit klaar zou komen, kocht hem in 1978 en was klaar in 1998 en heb hem nog steeds, al 41 jaar.
De MK2 heeft 20 jaar geduurd niemand van mijn vrienden geloofde dat die ooit klaar zou komen, kocht hem in 1978 en was klaar in 1998 en heb hem nog steeds, al 41 jaar.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1882
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Mooi zeg, knap stukkie werk hoor!
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Vandaag de voetenbak afgemaakt. 160 gaten boren en 160 proplassen.en dan helemaal bedekt met dit mooie weer. Ik had aan de binnenzijde een hoekijzer gelegd om het schutbord te stutten dan kun je de buitenplaat mooi aandrukken bij het lassen IK heb wel een griptang van 45cm maar dat is niet helemaal voldoende. De platen pasten na enig schuifwerk mooi, toen ik de vloerplaten erin legden kwamen de gaten precies overeen. Zo nu is de voorzijde klaar en gaan we aan de achterzijde beginnen. Daar komt een bodemplaat in de tussenbak en de zijstukjes, twee binnenschermen en een achterpaneel in.. Even kijken of ik van de week het plaatwerk kan halen. Ben tot nu toe wel tevreden met het werk, het doel is om in september het koetsje gespoten te hebben dan kan ik van de winter alles afmonteren.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Een vraagje, de achterschermen zijn slecht bij de C-stijl en aan de binnenzijde waar het stootrubber zit.
Wat is eenvoudiger, een half of een heel scherm er in zetten. graag tips.
Wat is eenvoudiger, een half of een heel scherm er in zetten. graag tips.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Vandaag de laatste plaatdelen gehaald. Ik ga toch maar voor een heel binnenscherm dat is toch mooier. Het meeste werk is om het er netjes uit te halen en dat lukte aardig. Kijken of het er ook zo makkelijk in gaat
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814