Pagina 29 van 39

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: za 16 mei, 2020 19:22
door Boudewijn
RobertF schreef: vr 15 mei, 2020 23:15 Ik heb mijn vrouw beloofd dat ze een "nieuwe" krijgt en daar werk ik aan. :wink:
Ik ontdekte dat aan de onderzijde van de legplank rechts bij de deurstijl een plaatje zit met een nummer.
Is dit bekend bij iemand?

Afbeelding
Heb ik bij een eend uit 1965 ook zien zitten. Geen idee wat het is.

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: za 16 mei, 2020 19:25
door Erikjan
Het is een kunstwerk geworden echt als nieuw allemaal. ook de onderkant. ziet er puik uit.

Dat plaatje onder aflegplank zit er bij mij ook zag ik. is van 1981 geen idee waar het voor is.


Vandaag jou tip opgevolgd en mijn koets op zn kant en diverse naden behandeld met de roetstconverter van de action.
Bruist er mooi tussen inderdaad.

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: za 16 mei, 2020 19:57
door Erikjan
Hoi Robert ik zit te kijken op de primer ed. te bestellen is dit de primer die jij hebt gebruikt?

https://www.ebay.de/itm/Epoxid-1-2-kg-E ... SwcGhdY4XF

Jou eend zit er super goed uit dan hoef ik het wiel niet uit te vinden.

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: za 16 mei, 2020 20:38
door RobertF
@Erikjan, ja die heb ik gebruikt. Ik heb bij hun alles gekocht, het plakband is waardeloos en het schuurpapier zou ik er ook niet kopen, maar zeefjes, roerstokjes, kleefdoekjes, siliconenverwijderaar, acrylverdunning, plamuur en bodyschutz dat is allemaal prima.
Omdat die 2K epoxy primer een hoog solid gehalte heeft is 1Kg met harder ongeveer 750ml, bovendien spuit je het vrij dik, dus is het materiaal verbruik hoog, Voor een motorkap en 2 voorschermen heb je wel 1 kg nodig.

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: za 16 mei, 2020 20:44
door Erikjan
Bedankt, hoe veel liter primer en verf heb je gebruikt in totaal?

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: za 16 mei, 2020 22:22
door RobertF
Ik had een 4 Kg set besteld
https://www.ebay.de/itm/4-kg-Set-Autola ... 2749.l2649

dat is 2 Kg lak plus 1 L verharder en ik had nog 1 Kg lak over van eerder. Ik heb nu nog denk ik een 0,5L over, dus heb ik 2,5 kg lak gebruikt plus verharder 2:1. Aan epoxy weet ik niet precies maar reken maar met 4Kg. Bestel wat acryl verdunning extra want je gebruikt dat ook om te spoelen en reinigen en maatbekertjes van 600cc zijn ook handig en kost niks. Alles in hun shop

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: za 16 mei, 2020 23:53
door bebe
Waarvoor is die acryl verdunning bedoeld?

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk


Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: zo 17 mei, 2020 00:05
door RobertF
Om je 2K lak te verdunnen ongeveer 10%

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: zo 17 mei, 2020 22:00
door bebe
RobertF schreef: zo 17 mei, 2020 00:05 Om je 2K lak te verdunnen ongeveer 10%
Aha, geloof dat ik dat 'vroeger' met thinner deed?

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: zo 17 mei, 2020 23:09
door RobertF
Thinner gebruik je voor synthetische lakken 1K,
Acryl verdunning heb je in b.v Kurz daardoor droogt het sneller bij lagere temperatuur of Lang voor bij hogere temperatuur daardoor droogt het langzamer en vloeit dan beter. Ik heb b.v. Kurz gebruikt omdat het beneden 20 graden was.

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: di 19 mei, 2020 22:21
door RobertF
Vandaag weer een hele tijd bezig geweest om de ring van het stuurslot met het schroefje vast te zetten, je moet het op gevoel doen en je komt er nauwelijks met je hand tussen, maar nu zit het. Ik stond op het punt om de flex te nemen en de ring eraf te slijpen.
Vervolgens de bestuurdersdeur er in gezet en daar hetzelfde geklooi om die goed sluitend te krijgen, vulplaatje er bij vulplaatje minder, ander scharnier geprobeerd en na lang puzzelen sluit die goed.

Ik vind dat de gril niet mooi aansluit op de motorkap, daar wil ik nog wat aan doen, als het lukt
Nog te doen, motorkapisolatie, radio aansluiten, voorstoelen erin en gordelpunten aansluiten en drukkers op het dak. Dan motor eens goed warm laten lopen en bouten van de uitlaat na trekken, Ik vind wel dat de pijp van de eerste pot erg dicht onder het scherm van het voorspatbord doorloopt, even kijken hoe warm het wordt.
Dus er zijn nog wat kleine dingetjes te doen, maar op naar de eindstreep.
De afspraak bij de RDW voor nummerinslag is gemaakt voor 23 juni de eerste datum dat het mogelijk was en dan niet in Elsloo, wat voor mij het dichts bijzijnde is, maar in Venlo.

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: do 21 mei, 2020 19:37
door RobertF
Het nummerbord gemonteerd met chromen nummerbordhouder, aan de voorzijde gaat dat niet, daar past net het nummerbord tussen
Radio aangesloten, maar ga deze toch vervangen voor een radio/CD speler. Matjes erin en de bijrijder stoel erin.
Ben een hele tijd bezig geweest met het lampje van de choke maar krijg het niet aan branden, je moet de pennetjes van het lampje ombuigen naar de zijkant maar dan blijf die niet tussen de plaatjes zitten, Dan maar zonder lampje. Heb ook het lampje van het grootlicht niet aan het branden heb geen spanning op het lampje , ik denk dat ik maar een draad bijtrek, Allemaal van die kleine problemen waar al aardig wat uurtjes in zitten. Begrijp niet hoe ze dat in een garage berekenen
Afbeelding
Afbeelding

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: vr 22 mei, 2020 10:31
door RobertF
Ik heb een probleem. Als de auto een paar minuten op contact staat dan begint de regelaar te roken. De aansluitingen lijken in orde te zijn.
Ik heb een nieuwe regelaar gekocht maar wil die er niet opzetten voor ik weet wat de oorzaak is. Is het de regelaar zelf of toch in de bedrading
Iemand die dit probleem kent

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: vr 22 mei, 2020 14:00
door Erikjan
Spanning gemeten?
Zit de draad op de dynamo op de juiste plek. Bij mijn dynamo paste die op 2 plekken waarmee ik ook een regelaar hen gesloopt.

Daarna de stekker pen waar de stekker niet op moet omgevouwen zo dat het niet perongeluk weer fout gaat

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: vr 22 mei, 2020 19:35
door RobertF
Nee die kan ik niet verwisseld hebben omdat de ene een oogje en de andere een stekker heeft
Op de linker aansluiting van de regelaar heb ik ook spanning zonder contact en die komt van de dynamo