conversie naar Charleston geel zwart

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door RobertF » di 11 aug, 2020 14:26

Jammer dat de motor niet past. Als het plaatje eraf is dan wordt het lastiger maar anders de lijst met motornummers meenemen.
De enkele carburateur is wel een indicatie
http://www.cats-citroen.com/home.html
Trouwens je schiet weer een stuk op nu het chassis klaar is
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » di 11 aug, 2020 19:05

Ja indd eigen fout volgens de verkoper was het een oud type 600. En ze bestaan wel enkel traps maar ik had iets beter moeten kijken.

Hij heeft ook heen extern oliefilter.

Chassis schiet indd lekker op alleen ik heb vandaag besloten toch de vooras ook te reviseren. De wiellagers liepen niet lekker en er zit iets speling op het stuurhuis. Je kan de spoorstangen iets naar voor en achter bewegen. Ik dacht dat dat een kwestie is van een nieuwe glijlager.

Bijkomend voordeel het is makkelijker schoon te maken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4968
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door AZL57 » di 11 aug, 2020 21:51

Enkele carburateur voor 4 en 6 zijn gelijk alleen andere sproeier bezetting.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door RobertF » di 11 aug, 2020 23:22

Kijk of je een A06/635 kunt vinden die hebben loodvrije koppen
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Michiel van G. » wo 12 aug, 2020 09:58

blokje is zo te zien een 435. Als hij geen extern oliefilter heeft kun je dat al zien.
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » wo 12 aug, 2020 12:40

Klopt indd als iemand interesse heeft hij staat weer op MP.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » do 13 aug, 2020 20:12

Vandaag chassis op zn kant gezet en vol gespoten met holleruimte wax. Is misschien niet nodig met verzinkt chassis.

Maar met dit weer blijft het lekker lang vloeibaar en bruist het mooi tussen de felsnaden.

Morgen omdraaien en nog een busje er in.

AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Erikjan op do 13 aug, 2020 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » vr 14 aug, 2020 21:00

Het werkt wax is lekker tussen de naden gekropen. Net chassis gedraaid en bus 2 leeg gespoten morgen kan de achteras
En veerpotten er op. Dan gaan we eindelijk opbouwen. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 636
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door gillis » za 15 aug, 2020 10:32

Opbouwen dat is altijd zo'n fijn moment!
Daar krijg je weer extra energie van.
onder druk wordt alles vloeibaar

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » za 15 aug, 2020 17:44

Zeker weten Afbeelding.

De achteras zit er op. De remvoeringen zijn afgesteld. De veerpotten gemonteerd en achterschokdempers zitten er op. Ook de tank gemonteerd.

Nu de glijlager in het stuurhuis vervangen. En de vooras schoonmaken en schilderen.

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Gebruikersavatar
dimi_v
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 261
Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
Locatie: Omgeving Breda

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door dimi_v » zo 16 aug, 2020 10:11

Erikjan schreef: di 11 aug, 2020 19:05 ... en er zit iets speling op het stuurhuis. Je kan de spoorstangen iets naar voor en achter bewegen. Ik dacht dat dat een kwestie is van een nieuwe glijlager.
Ben benieuwd of dit het is. Ik voel soms een lichte knik/knakkend geluid als stuur verdraai. Vooral bij stilstand insturen om weg te rijden. Is denk ik te vervangen zonder demontage van hele stuurhuis?

Succes met opbouwen!
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » zo 16 aug, 2020 10:52

Dank,

Ik denk dat dat wel kan maar om er goed bij te komen moet de motor aan de kant dan is het een kleine moeite om 4 bouten van de as los te maken. Op tafel sleuteld het toch makkelijker denk ik.

Heb je al gevoeld of er ook echt speling op je stuurhuis zit. Het lijkt me eerder in de kogels van de stuur levieren te zitten. Als die verslijten kan er een braam op komen. Als de kogels nog dik genoeg zijn kan je die braam er af vijlen. Ik dacht dat ze mininmaal 22mm diameter moeten zijn.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Thijs » zo 16 aug, 2020 11:25

Eerst inderdaad de stuurkogels controleren, invetten en afstellen.
Dat is een eenvoudig klusje en misschien is het dan opgelost.

Gebruikersavatar
dimi_v
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 261
Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
Locatie: Omgeving Breda

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door dimi_v » di 18 aug, 2020 08:06

ik wil het topic niet kapen, maar toch nog ff reageren.

Stuurkogel had vorig jaar wel een vlak kantje en braam erop. Toen alles gevijld en leek mij wel aardig ok. Afgelopen APK zijn de stuurkogels ivm teveel speling ik dacht een 1/4 of een halve slag strakker gezet. Ik kon er daarna niet meer normaal meer mee sturen (zoals niet meer in één keer bij ons de oprit op draaien). Dus toch eigenwijs de kogels weer net wat minder gezet en stuurt weer licht. Denk dat ze toch maar een keer vervangen moeten worden. Ik heb wel gemerkt dat de spoorstangen wat kunnen bewegen op het stuurhuis, maar dat zal er ook mee te maken hebben dat ze in rubber bussen zitten, dus zegt wellicht niks.
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » di 18 aug, 2020 11:38

Mag gewoon hoor kan ik ook wat van leren.

Klinkt indd of de kogels te ovaal zijn geworden. Dan is het wel zaak om ze te vervangen. Als het te zwaar gaat kunnen ze breken. Nu heb je ze wel al weer los gedraaid dus dat zal wel mee vallen.

Alls die spoorsstangen naar voor en achter speling hebben is je glijlager aan het slijten maar daar krijg je normaal geen knakken van.

Plaats reactie