conversie naar Charleston geel zwart
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Zijn weer mooie stappen. Nu genieten bij de kerstboom.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
In de kringloopwinkel kocht ik bouwstralers voor 3 euro/stuk, de halogeen stralers wil niemand meer maar voor te spuiten zijn ze prima. Een pijp op een oude velg lassen en je hebt een staander waar je de lamp aan kunt ophangen. De velg eventueel verzwaren met een paar klinkers. 4 stuks op elke hoek is beslist noodzakelijk. Ik heb ook altijd een looplamp erbij om te kijken of alles goed gedekt is.
De verf van Ludwig is heel goed en een super glans. Ik heb net een zwarte gedaan. (zijwand , dak, achterklep en motorkap)
De verf van Ludwig is heel goed en een super glans. Ik heb net een zwarte gedaan. (zijwand , dak, achterklep en motorkap)
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag was ik het schuren even zat, heb eerst een moer op de kachelpot gelast voor de temperatuursensor.
Het was even zoeken naar een moer met de juist schroefdraad. Bestellen kan wel maar vaak alleen per 50 of met hoge verzendkosten. Het is een fijne draad M12x1,25. Een wielmoer die pa nog had liggen bleek te passen. Dit was een dopmoer met een dichte kant en een conische kant. Deze aan 2 kanten afgeslepen daarna op de pot gelast en gezandstraald.
Nu kunnen de potten ook gespoten.
Morgen weer verder met schuren. De achterdeuren blijken al 3 kleuren op te zitten. Begon met rood toen geel en de originele lak was oranje.
Het was even zoeken naar een moer met de juist schroefdraad. Bestellen kan wel maar vaak alleen per 50 of met hoge verzendkosten. Het is een fijne draad M12x1,25. Een wielmoer die pa nog had liggen bleek te passen. Dit was een dopmoer met een dichte kant en een conische kant. Deze aan 2 kanten afgeslepen daarna op de pot gelast en gezandstraald.
Nu kunnen de potten ook gespoten.
Morgen weer verder met schuren. De achterdeuren blijken al 3 kleuren op te zitten. Begon met rood toen geel en de originele lak was oranje.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Beugeltje gemaakt voor de VR sensor.
Nu nog even verzinken voor het mooie.
Nu nog even verzinken voor het mooie.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De motor begint ook weer wat vorm te krijgen. Eerst met carburateur later met gasephuis van een aygo.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De kleppen zijn gesteld deksels gemonteerd met speciale pakkingen. Deze maar
alu zilver gemaakt anders wordt het wel erg zwart allemaal.
Nu nog iets verzinnen om een hall sensor te maken op de plek van de ontsteking. En dan kan hij aan de bak gekoppeld.
Spuit frame is ook binnen en inelkaar gesleuteld.
alu zilver gemaakt anders wordt het wel erg zwart allemaal.
Nu nog iets verzinnen om een hall sensor te maken op de plek van de ontsteking. En dan kan hij aan de bak gekoppeld.
Spuit frame is ook binnen en inelkaar gesleuteld.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag weer lekker bezig geweest.
Veel geschuurd. Een van de achterdeuren valt erg tegen. Zit een halve kilo plamuur op en in het raam frame zitten gaten geroest dit was ook weggewerkt met plamuur.
Tip koop nooit een deur die niet in de originele lak zit. Dan zie je niet wat je koopt.
Om dat ik geen betere heb ga ik de gaten repareren door een stuk in te lassen. Gelukkig valt de reparatie onder het raamrubber.
De deuken haal ik er zo veel mogelijk uit zo dat er minimaal plamuur nodig is.
Pa heeft ook nog geholpen en een stapletje onderdelen gezandstraald.
Ondertussen de bout van de dynamo verzinkt. En aan de motor gehangen ligt die ook niet meer te slingeren.
Op de foto van de rode lak het voorbeeld van te grof geschuurd in de onderlagen.
Veel geschuurd. Een van de achterdeuren valt erg tegen. Zit een halve kilo plamuur op en in het raam frame zitten gaten geroest dit was ook weggewerkt met plamuur.
Tip koop nooit een deur die niet in de originele lak zit. Dan zie je niet wat je koopt.
Om dat ik geen betere heb ga ik de gaten repareren door een stuk in te lassen. Gelukkig valt de reparatie onder het raamrubber.
De deuken haal ik er zo veel mogelijk uit zo dat er minimaal plamuur nodig is.
Pa heeft ook nog geholpen en een stapletje onderdelen gezandstraald.
Ondertussen de bout van de dynamo verzinkt. En aan de motor gehangen ligt die ook niet meer te slingeren.
Op de foto van de rode lak het voorbeeld van te grof geschuurd in de onderlagen.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Werken die uitdeuk setjes een beetje?
Ben benieuwd hoe het lassen gaat. Is erg dunne plaat op die plek.
Ben benieuwd hoe het lassen gaat. Is erg dunne plaat op die plek.
Schultenbräu das ist mein Bier !
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Die uitdeukset werkt zeker. Je moet wel even oeffenen en niet te snel willen. Dan trek je er weer bulten in. De profs kunnen met dat spul het zo glad krijgen dat je geen plamuur nodig hebt dat red ik niet.
Maar het scheelt wel enorm.
Lassen wordt wel een uitdaging maar gelukkig zit het niet in het zicht, heb ook wel eens zo iets gemaakt in de sponnig van de derde zijruit van de eend van pa. Dat Is ook gelukt.
Maar het scheelt wel enorm.
Lassen wordt wel een uitdaging maar gelukkig zit het niet in het zicht, heb ook wel eens zo iets gemaakt in de sponnig van de derde zijruit van de eend van pa. Dat Is ook gelukt.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ik was het schuren even zat en had zin in een leuk klusje. Op marktaats kwam ik een leuk klein draaibankje tegen voor een leuk bedrag en op 6km afstand.
Daar ben ik vanavond mee aan het hobbyen geweest. Om de injectoren straks op het spruitstuk te bevestigen moet ik houders maken waar ze in passen. De houders die in de handel zijn zijn van aluminium en dat kan ik niet lassen.
Nu eerst uit een M12 koppelmoer een bus gedraad waar de injector in past de verdikte rand komt later een flensje met 2 moeren op.
Het was even kijken hoe het werkt maar eigenlijk is het vrij simpel het gat heb ik eerst met een beiteltje naar 13.8mm gedraaid en daarna met een ruimer 14mm gemaakt.
Pa heeft nog een oude bougiesleutel verbouwd om de stuurkogelmoer met vetnippel los en vast te zetten.
De foto van het spruitstuk is wat het ongeveer gaat worden de injector komt daar dan in.
Daar ben ik vanavond mee aan het hobbyen geweest. Om de injectoren straks op het spruitstuk te bevestigen moet ik houders maken waar ze in passen. De houders die in de handel zijn zijn van aluminium en dat kan ik niet lassen.
Nu eerst uit een M12 koppelmoer een bus gedraad waar de injector in past de verdikte rand komt later een flensje met 2 moeren op.
Het was even kijken hoe het werkt maar eigenlijk is het vrij simpel het gat heb ik eerst met een beiteltje naar 13.8mm gedraaid en daarna met een ruimer 14mm gemaakt.
Pa heeft nog een oude bougiesleutel verbouwd om de stuurkogelmoer met vetnippel los en vast te zetten.
De foto van het spruitstuk is wat het ongeveer gaat worden de injector komt daar dan in.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De kleur van de draaibank is in ieder geval al ok. Succes
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Voor de injectie moet ik een spruitstuk aanpassen.
Nu vraag ik me af of het pijpje tussen de uitlaten wat onder de carburateur doorloopt allen is om de carburateur op te warmen zo dat hij niet bevriest.
Of dat die koppeling ook nog nut heeft voor de uitlaatgassen.
Ik lees vanalles over de balanspijp op motorfietsen maar op. De 2cv is de diameter zo klein dat ik me afvraag of het iets doet behalve de carb opwarmen.
Om dat er een gasklep op komt ipv een carburateur haal ik die buis weg. Maar als hij nut heeft kan ik hem wel iets omleggen en weer verbinden.
Nu vraag ik me af of het pijpje tussen de uitlaten wat onder de carburateur doorloopt allen is om de carburateur op te warmen zo dat hij niet bevriest.
Of dat die koppeling ook nog nut heeft voor de uitlaatgassen.
Ik lees vanalles over de balanspijp op motorfietsen maar op. De 2cv is de diameter zo klein dat ik me afvraag of het iets doet behalve de carb opwarmen.
Om dat er een gasklep op komt ipv een carburateur haal ik die buis weg. Maar als hij nut heeft kan ik hem wel iets omleggen en weer verbinden.
-
- Heavy user
- Berichten: 3023
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Er zijn Lomaxen en Patrons waar deze ook is verwijderd.
Alleen denk ik dat ie wel iets doet want je hoeft de Eend niet op de winterstand te zetten.
Alleen denk ik dat ie wel iets doet want je hoeft de Eend niet op de winterstand te zetten.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Hij is in elk geval om de carburateur op te warmen. Maar dat is voor mij niet meer nodig straks.
Verder is het een open buis die de linker en rechter uitlaat verbind net na de cilinderkop.
De winterstand van de eend is er wel onde 8 graden moet de winterkap voor de grill anders komt de olie niet op temperatuur.
Verder is het een open buis die de linker en rechter uitlaat verbind net na de cilinderkop.
De winterstand van de eend is er wel onde 8 graden moet de winterkap voor de grill anders komt de olie niet op temperatuur.
-
- Heavy user
- Berichten: 3023
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ja dat wel maar tegen het bevriezen van de carburateur is er verder niks.
Bij andere auto's moest je het luchtfilter omzetten op winterstand.
Bij andere auto's moest je het luchtfilter omzetten op winterstand.