conversie naar Charleston geel zwart
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ziet er heerlijk fris uit!
Wordt een oogverblindende bedoeling onder de kap.
Lijkt wel of de ontluchtingsnippel van de remklauw aan de verkeerde kant zit, moet aan de bestuurders kan ipv van passagiers kant zitten, dus bout en nippel omdraaien...
als je t mij vraagt.
Wordt een oogverblindende bedoeling onder de kap.
Lijkt wel of de ontluchtingsnippel van de remklauw aan de verkeerde kant zit, moet aan de bestuurders kan ipv van passagiers kant zitten, dus bout en nippel omdraaien...
als je t mij vraagt.
onder druk wordt alles vloeibaar
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Je hebt gelijk. Die nippel moet naar de andere kant. Bedankt voor de tip. Gelukkig simpel op te lossen.
Groter probleem is dat ik de hevels van de handrem van de linker klauw niet meer kan vinden .
Groter probleem is dat ik de hevels van de handrem van de linker klauw niet meer kan vinden .
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag weer lekker bezig geweest.
Eerst opgeruimd en daarna de cilinders gemonteerd. En de tuimelaars op de cilinderkoppen gemonteerd.
De cilinderset is een nieuwe bigboreset. Eerst gecontroleerd of de zuigerveren de juiste lengte hebben door ze in de cilinder te doen en met een voellermaat de slotopeningen gechect. Deze zijn allemaal excact volgens de specs.
Daarna met een speciale tang de veren op de zuigers gezet alleopeningen 120 graden gedraaid en lekker in de olie.
Daarna de zuigers met een speciaal gereedschap in de cilinders gedaan.
Dan de zuiger met cilinder op het blok met de pijl naar voor.
Toen de koppen klaar gemaakt. Bij een revisiebedrijf heb ik de zetels laten frezen en slijpen met nieuwe kleppen en seals.
Ik heb de viton brilrubbers gekocht alleen had ik er even geen rekening mee gehouden dat er onder de bouten waar de tuimelaars mee vast zitten ook koperen ringen zitten. Hier door kom ik er nu te kort en kon ik de koppen nog niet monteren.
Maandag even onderdelen halen in de pauze.
Afgelopen week ook de startmotor even gedemonteerd en schoongemaakt.
Wordt vervolgd
Eerst opgeruimd en daarna de cilinders gemonteerd. En de tuimelaars op de cilinderkoppen gemonteerd.
De cilinderset is een nieuwe bigboreset. Eerst gecontroleerd of de zuigerveren de juiste lengte hebben door ze in de cilinder te doen en met een voellermaat de slotopeningen gechect. Deze zijn allemaal excact volgens de specs.
Daarna met een speciale tang de veren op de zuigers gezet alleopeningen 120 graden gedraaid en lekker in de olie.
Daarna de zuigers met een speciaal gereedschap in de cilinders gedaan.
Dan de zuiger met cilinder op het blok met de pijl naar voor.
Toen de koppen klaar gemaakt. Bij een revisiebedrijf heb ik de zetels laten frezen en slijpen met nieuwe kleppen en seals.
Ik heb de viton brilrubbers gekocht alleen had ik er even geen rekening mee gehouden dat er onder de bouten waar de tuimelaars mee vast zitten ook koperen ringen zitten. Hier door kom ik er nu te kort en kon ik de koppen nog niet monteren.
Maandag even onderdelen halen in de pauze.
Afgelopen week ook de startmotor even gedemonteerd en schoongemaakt.
Wordt vervolgd
-
- Heavy user
- Berichten: 3023
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De onderste moer heeft een ijzeren ring ipv koper....
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Klopt ik had 4 koperen en 2 stalen maar die koperen zitten nu onder de bouten van de tuimelaars en ik moet dus 4 extra hebben voor de bovenste tapeinden. Niet goed na gedacht normaal haal ik die bouten nooit los
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 330
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Schitterend zeg!
Gebruik je trouwens speciale assemblage-olie bij het in elkaar zetten van de motor?
Zo ja, welke?
Ik heb ook gehoord dat je er versnellingsbakolie voor zou kunnen gebruiken?
Gebruik je trouwens speciale assemblage-olie bij het in elkaar zetten van de motor?
Zo ja, welke?
Ik heb ook gehoord dat je er versnellingsbakolie voor zou kunnen gebruiken?
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dank
Ik gebruik gewone motorolie. Doe ik altijd werkt prima als alles maar lekker vet is.
Ik gebruik gewone motorolie. Doe ik altijd werkt prima als alles maar lekker vet is.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag alleen even inelkaar gezet. Alles loopt lekker soepel met een likje vet er aan.
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 330
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dag Erikjan,
Ik heb een paar vragen:
En kan het ook zonder dat gereedschap?
Ik heb een paar vragen:
Ik zie het op jouw foto, maar wat is dat voor een soort gereedschap?
En kan het ook zonder dat gereedschap?
Waar zit die pijl?
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Die tool is zo als deze
https://www.k-parts.nl/zuigerveren-mont ... uEQAvD_BwE
Zonder zou ik niet doen kans dat je de veren of cilinder beschadigd.
Die pijl staat op de kop van de zuiger maar het is per merk verschillend waar het staat en welke kant ze op moeten wijzen. Als je inzoomd op de 5e foto zie je de pijl op de zuiger. Je zal in de documentatie van jou merk zuiger moeten kijken hoe die van jou er op moet. Of als je de oude her gebruikt ze weer op de zelfde manier terug plaatsen en gokken dat het goed heeft gezeten.
De pen van de zuiger zit net niet in het midden (met blote oog nouwelijks te zien) om kantelen tegen te gaan daarom is het wel belangrijk dat het goed zit.
https://www.k-parts.nl/zuigerveren-mont ... uEQAvD_BwE
Zonder zou ik niet doen kans dat je de veren of cilinder beschadigd.
Die pijl staat op de kop van de zuiger maar het is per merk verschillend waar het staat en welke kant ze op moeten wijzen. Als je inzoomd op de 5e foto zie je de pijl op de zuiger. Je zal in de documentatie van jou merk zuiger moeten kijken hoe die van jou er op moet. Of als je de oude her gebruikt ze weer op de zelfde manier terug plaatsen en gokken dat het goed heeft gezeten.
De pen van de zuiger zit net niet in het midden (met blote oog nouwelijks te zien) om kantelen tegen te gaan daarom is het wel belangrijk dat het goed zit.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Maandag de koperen ringen gehaald. Moest helaas wel een complete pakkingset kopen om dat mn leverancier ze niet op voorraad had.
Vanavond de koppen gemonteerd. Ik denk dat de motor straks maar in de vitrine moet Bijna zonde om te gaan gebruiken.
De injectie onderdelen zijn ook ingekocht. Wordt in eerst instantie gewoon benzine injectie. De lpg heb ik even op de lange baan gezet toch wat kostbaar.
Vanavond de koppen gemonteerd. Ik denk dat de motor straks maar in de vitrine moet Bijna zonde om te gaan gebruiken.
De injectie onderdelen zijn ook ingekocht. Wordt in eerst instantie gewoon benzine injectie. De lpg heb ik even op de lange baan gezet toch wat kostbaar.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ja, dit is wel een beetje 2cv porno
onder druk wordt alles vloeibaar
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 330
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Schitterend hoor.
En bedankt weer voor de info.Erikjan schreef: ↑di 6 okt, 2020 10:20 Die tool is zo als deze
https://www.k-parts.nl/zuigerveren-mont ... uEQAvD_BwE
Zonder zou ik niet doen kans dat je de veren of cilinder beschadigd.
Die pijl staat op de kop van de zuiger maar het is per merk verschillend waar het staat en welke kant ze op moeten wijzen. Als je inzoomd op de 5e foto zie je de pijl op de zuiger. Je zal in de documentatie van jou merk zuiger moeten kijken hoe die van jou er op moet.
De pen van de zuiger zit net niet in het midden (met blote oog nouwelijks te zien) om kantelen tegen te gaan daarom is het wel belangrijk dat het goed zit.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Het schijnt ook nog belangrijk te zijn waar je de opening van de circlips naar toe draait. Nu staan die van mijnallemaal omhoog ipv naar de slagrichting. Gelukkig zitten de koppen nog hand vast.
Zo zie je maar eerst alles lezen..
Vanavond even kwart slag draaien.
Zo zie je maar eerst alles lezen..
Vanavond even kwart slag draaien.