conversie naar Charleston geel zwart
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Heb je een "afneembare" trekhaak gemonteerd? Op ander Forum vroeg iemand om foto's hiervan. Mogelijk heb je deze hoe je de trekhaak hebt gemonteerd en kan je deze forummer daarmee helpen door ze te plaatsen.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Zal wat fotos maken ze noemen het wegklapbaar maar dat slaat nergens op je moet dan 2 bouten los maken en de kogel andersom weer vast schroeven.
Dan kan je elke trekhaak afneembaar noemen
Dan kan je elke trekhaak afneembaar noemen
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Montage trekhaak is vrij simpel.
12 boutjes. Je moet alleen zelf 2 gaten bij boren in je chassis.
En een gat in de bodem voor de kabel door voer.
Nog een tip als je nieuwe of andere deuren gebruikt. Haal dan de kooi moeren uit de oude deuren. Deze kosten 2,60 euro ps en je hebt er 6 nodig. Gelukkig had ik nog een stapeltje oude deuren liggen om ze uit te halen. Die moeren zijn om de deurgrepen of plastic kappen aan vast te maken.
https://www.dgautomaterialen.com/produc ... eep-binnen
Ook de missende stengel om de accu vast te zetten gevonden gelukkig gelijk even ge poedercoat dat is nu compleet.
Morgen de achterbumper halen dan kan ik ze woensdag spuiten.
12 boutjes. Je moet alleen zelf 2 gaten bij boren in je chassis.
En een gat in de bodem voor de kabel door voer.
Nog een tip als je nieuwe of andere deuren gebruikt. Haal dan de kooi moeren uit de oude deuren. Deze kosten 2,60 euro ps en je hebt er 6 nodig. Gelukkig had ik nog een stapeltje oude deuren liggen om ze uit te halen. Die moeren zijn om de deurgrepen of plastic kappen aan vast te maken.
https://www.dgautomaterialen.com/produc ... eep-binnen
Ook de missende stengel om de accu vast te zetten gevonden gelukkig gelijk even ge poedercoat dat is nu compleet.
Morgen de achterbumper halen dan kan ik ze woensdag spuiten.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De kooi moeren kan je eventueel een tapje door draaien dan gaan ze weer soepel als nieuw. Onderstaand tapset is bij de Action te koop werkt prima om schroefdraad schoon te maken van verf ed. En er zit M7 bij dat is best bijzonder voor z'n setje. Kost een tientje dacht ik.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ik had een setje van de aldi daar zaten ook nog boren bij... Doet het ook prima.
diverse Citroens, wat anders.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Zou iemand voor mij kunnen meten waar het drukknoopje op de dakrand zit. Bv gemeten vanaf de voorkant dak of bovenkant kofferklep.
Er zit geen gaatje meer in m'n koets om dat het paneel nieuw is.
Er zit geen gaatje meer in m'n koets om dat het paneel nieuw is.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Je bedoelt het drukknoopje dat door het dak heen bevestigd wordt op de dakrand? Gemeten vanaf de bovenkant van het aluminium hoekje van het kofferdekselscharnier tot het hart van het knoopje bedraagt dit 44 cm.
Overigens alle lof voor je uitmuntende restauratie en oog voor detail.
Overigens alle lof voor je uitmuntende restauratie en oog voor detail.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Die bedoel ik inderdaad. Bedankt
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag de nieuwe accu vast gezet en de bumpers gespoten.
Gris Nacre metallic. Dit is de 1e keer dat ik metllic lak heb gespoten. De basis lak is op waterbasis en zit spuitklaar in de pot. Daar overheen gaat 2k blanke lak. Vind het erg mooie kleur.
Was blij dat ik 2 spuiten heb gekocht. De 1e laag is op waterbasis dus als je de spuit dan schoonmaakt zit er water in. Dan moet hij eerst helemaal drogen voor je de 2k lak op thinner basis kan spuiten. Maar dat kon dus met de 2e spuit. Normaal gebruik ik die voor primer met een 1.8mm nozzle maar ik heb de 1.4mm even over gezet.
Gisteravond met pa de ruiten in de achterdeuren en de 3e zijruitjes gemonteerd.hij is nu waterdicht.
Gris Nacre metallic. Dit is de 1e keer dat ik metllic lak heb gespoten. De basis lak is op waterbasis en zit spuitklaar in de pot. Daar overheen gaat 2k blanke lak. Vind het erg mooie kleur.
Was blij dat ik 2 spuiten heb gekocht. De 1e laag is op waterbasis dus als je de spuit dan schoonmaakt zit er water in. Dan moet hij eerst helemaal drogen voor je de 2k lak op thinner basis kan spuiten. Maar dat kon dus met de 2e spuit. Normaal gebruik ik die voor primer met een 1.8mm nozzle maar ik heb de 1.4mm even over gezet.
Gisteravond met pa de ruiten in de achterdeuren en de 3e zijruitjes gemonteerd.hij is nu waterdicht.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1802
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Mooi kleurtje voor die bumpers zeg, wat een mooi ding wordt het
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 330
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Wat een gave restauratie zeg. En leuk dat je er straks zo'n uitgebreid verslag van hebt, voor de eeuwigheid!
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dank, ik maak ook gelijkertijd een foto boek.
De achterbumper en kentekenplaat zitten er op het lijkt al bijna een echte eend
De achterbumper en kentekenplaat zitten er op het lijkt al bijna een echte eend
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Bumpers zijn klaar de spatborden er op gezet voor de keuring. Alles strak maken ga ik voor die tijd niet redden.
Motorkap waarschijnlijk nog wel.
Motorkap waarschijnlijk nog wel.
-
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ik vind je achterbumper laag zitten en ver van de auto af, komt waarschijnlijk door de trekhaak, sorry maar ik vind het zo niet mooi uitzien. Misschien de volgorde anders aanhouden, als dat gaat?
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dank voor de tip, ik zal er eens naar kijken. De positie zou niet veel anders moeten zijn de bumper steunen zitten op de originele gaten er zit alleen een een plaat van 4mm dik tussen chassis en bumper steun.
Zou dus 4mm lager zitten als origineel maar niet verder naar achter.
Ga het na de keuring eens vergelijken met een andere eend desnoods pas ik de bumper steunen aan.
Zou dus 4mm lager zitten als origineel maar niet verder naar achter.
Ga het na de keuring eens vergelijken met een andere eend desnoods pas ik de bumper steunen aan.