conversie naar Charleston geel zwart

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Twécévé » ma 20 jan, 2020 14:12

Boudewijn schreef: za 28 dec, 2019 22:26 Die beugels zijn voor het handrem mechaniek voor als je trommelremmen hebt.
Leuk om te lezen. Toevallig stond ik zaterdag onder de motorkap te turen, zag die twee beugels en dacht: waarom zitten die daar???

Dat de eend ipv rood geel/zwart wordt vind ik als Sepedivo van de Association 2CV Rouge maar niks natuurlijk :wink:

|
V

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » ma 20 jan, 2020 17:32

Het wordt ieg weer een 2cv 😏 Misschien maakt een volgende eigenaar hem ooit weer rood 😁

Ik heb de geel zwarte charleston altijd erg mooi gevonden. Er was lang geleden iemand op het forum die er 1 had met chrome velgen van de bekende plastic leverancier. Die vond ik erg vet.

Wat ik ook wel leuk vind is dat die versie in 1982 is geleverd, dat is ook mijn bouwjaar. Helaas is het kenteken van 1981 klopt net niet 🤔

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » ma 27 jan, 2020 23:06

Weer iets verder, Het voorruit frame is er netjes uit. En de nieuwe even gepast. Dat past ook weer erg goed.
Hier en daar een randje er af slijpen en dan is het perfect. Blijft me verbazen over de pasvorm van de reparatie delen die is wel sterk verbeterd de laatste jaren.


Ook heb ik de voorste deksels van de veerpotten er af geslepen. Deze waren verrot. Nu heb ik stugge veren en nieuwe deksels besteld. Die komen er in en dan gaan ze onder de pickup. De potten van de pickup zet ik dan onder de charleston.

Paar fotos dan maar

IMG-20200125-WA0007.jpg
IMG_20200127_202259.jpg
IMG-20200125-WA0011.jpg

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » za 1 feb, 2020 21:07

Vandaag weer lekker aan het knutselen geweest.

De veerpotten met de stugge veren voor de pickup klaar gemaakt.
Alles schoon nieuwe veren 80% stugger. Nieuwe wonderolie en een nieuw deksel er op gelast.

Als laatste nog geschilderd in Hamerite zwart. Deze gaan onder de pickup en de standaard veerpotten die onder de pickup zitten komen onder de charleston.

Zal als altijd nog een paar foto's altijd leuk:
IMG_20200201_151025.jpg
IMG_20200201_151056.jpg
IMG_20200201_151442.jpg
IMG_20200201_150852.jpg
IMG_20200201_151916.jpg
IMG_20200201_160917.jpg
IMG_20200201_160926.jpg
IMG_20200201_160100.jpg
IMG_20200201_164759.jpg

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » do 13 feb, 2020 23:24

Aan de eend niet veel gedaan de laatste tijd.

Eerst heb ik het "magazijn" iets groter gemaakt.
Had nog wat platen hout en wat balken liggen waarmee de vliering in mn schuur 1m20 langer gemaakt nu heb ik weer ruimte om het plaatwerk op te slaan :) inmiddels aardig wat mooi origineel gebruikt plaatwerk verzameld.

dit stukje heb ik er bij geknutseld.
IMG_20200212_213344.jpg
staat zo weer vol :roll:
IMG_20200212_215351.jpg
IMG_20200212_215521.jpg

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » za 22 feb, 2020 18:28

Eindelijk weer wat tijd gehad voor eend zaken. Kwam een fiat panda en een een seicento tussendoor waar roestgaten dicht gelast moesten worden voor de apk.

Vandaag een veerpot verwisseld onder de pickup. Ik ben blij dat ik dat heb gedaan.
Het blijkt dat 1 trekoog bijna door gesleten is en dat het kantelmes in de gaten in de draagarm heeft uit gesleten :shock:

Ik weet niet waarom dit zo ver is versleten. Het is er maar 1 van de vier en ze waren allemaal nieuw in 2007.
Er is nu bijna 100.000 km mee gereden na die tijd en dat is best veel maar ik frot er wel regelmatig vet tussen en
waarom de andere dan niet zo ver zijn geen idee.

Nu heb ik maar metalen platen met nieuwe gaten in de draagarm gelast. en de trekogen vervangen.

Volgende week de andere kant doen.

Paar foto's (letop de volgende beelden kunnen schokkend zijn)
IMG_20200222_131511.jpg
IMG_20200222_114249.jpg
IMG_20200222_122502.jpg

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 501
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door verkuilm » zo 23 feb, 2020 11:22

Nog nooit gezien!
Als zowel de kantelmes als veer oog nieuw zijn gekocht en dus niet orgineel citroen verklaard dat wel ea.
Orginele nooit zover gesleten gezien ook met veel en veel meer km op teller.
Er is pas ook een serie nieuwe onderdelen geweest die afbrak. Niet eens zo lang geleden.
Veerogen en kantel messen zou ik geloof ik altijd orginle nemen al zijn ze wat ingesleten. Gaat nimmer stuk.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » zo 23 feb, 2020 13:31

Wel grappig ik kwam na wat googelen een topic van mij zelf tegen uit 2007.

viewtopic.php?t=4814

Hier uit blijkt dat tijdens de restauratie / bouw van de pickup een trekoog was gescheurd. (waren van die 6 hoekige)

Ik heb er toen dus 4 nieuwe op gezet. Of het origineel is geweest geen idee ze zijn rond ipv 6 hoekig. Het gekke is dat er dus maar 1 zo is in gesleten.

Heb nu een andere gemonteerd die nog niet is ingesleten, en de draag arm gerepareerd.
Ik hou het nu in de gaten. Zal de kantelmessen er uithalen met smeren voortaan. Ik prakte er altijd gewoon wat vet tussen zonder de messen te verwijderen misschien is dat het probleem. Kan er nu toch makkelijker bij heb tegenwoordig een brug in de schuur echt super relaxed. :D

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » ma 24 feb, 2020 22:09

vanavond de rechter veerpot verwisseld. Dat ging gelukkig een stuk soepeler. Het trekoog aan die kant was wel ingesleten maar niet zo ver als de andere kant en het kantelmes heeft hier de draagarm niet uitgesleten.

Met een uurtje was de pot verwisseld, de wagen hoogte is afgesteld. eerst links en rechts per as uit gewogen zo dat hij recht staat daarna de hoogte goed gezet. Alleen de voorste trekogen zijn nu een cm of 2 te kort. Hij staat voor 4 cm te hoog en er zit nog maar 1 cm draad in het oog dat vind ik wat weinig.

Dat zal wel komen door de strakker veren die iets minder in veren als de originele. Dat worden 2 langere trekogen bestellen.

Verder is het echt geweldig ik kan nu gewoon met 60 over de drempels in de 60km weg zonder de grond te raken.
eerder kon ik maximaal 40 en dan nog gingen de trekogen soms over de grond.

Ook de laadbak kan ik nu gebruiken zonder dat de wielen aanlopen met inveren echt weer z'n ding wat ik 12 jaar geleden gelijk had moeten doen...


En nu weer verder met de Charleston :)

nwametze
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 20 mar, 2017 22:07

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door nwametze » wo 11 mar, 2020 18:01

Mag ik vragen waar je de nieuwe plaatdelen vandaan hebt gehaald? Lees in je berichten dat de pasvorm erg goed is en ik kom zo op het moment dat ik ook wat deeltjes nodig ga hebben :)
Bezig met restauratie van een 2CV6 Club uit 1986

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » wo 11 mar, 2020 21:29

De bodemplaten dorpels voetenbak en achterpaneel komen van degraaf.
De rest bij Burtoncar.

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door IVARIO » za 14 mar, 2020 23:23

Goed bezig, Erikjan; ik blijf je topic volgen!
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » zo 15 mar, 2020 12:01

leuk om te zien dat er naar wordt gekeken. het is even rustig in dit topic om dat er 2 autos tussen door kwamen die werden afgekeurd op roest.

kleine fiatjes kunnen ook aardig roesten na 20 jaar 🙄.

maar mn vrouw en schoonmoeder mogen weer een jaartje nu weer verder met frans blik.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » wo 22 apr, 2020 00:16

Het is al. weer even stil in dit topic,
Ik heb inmiddels hetvoorruitframe pas gemaakt dat is eigenlijk het eerst onderdeel waar wat werk aan zit hij past niet zo goed als de rest. maar hij is klaar om er in te lassen.

Er stond al 2 weken een auto in de weg op de brug te wachten op een onderdeel maar die is nu gelukkig weg kunnen we komend lang weekend weer lekker aan de eend verder 😁

Het las werk is bijna klaar dan eerst het onderstel klaarmaken.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » zo 26 apr, 2020 13:07

Zaterdag heb ik een kleine straalcabine geïnstalleerd in mijn werkplaats. Dat is echt super handig. Als test een oud carter helft gestraald met glasparels. Je moet het vastzittende vuil er eerst even afhalen anders duurt het erg lang. Glas parels is niet heel agressief maar het ziet er weer uit als nieuw. Wel alles demonteren ben ik achter een deksel van een oude carburateur ook gestraald maar de parels gaan tussen het asje zitten dat moet er nu als nog uit om schoon te maken.

Wat ook kan is met soda stralen dat lost op in water. Als het dan ergens tussen zit of in een kanaaltje komt kan je hem in water leggen of in een ultrasoon badje nog mooier.

Nog een beetje aan het oefenen geweest vliegwiel gestraald met speedblast grit.

Een goede compressor is wel een vereiste.
IMG_20200425_170126.jpg
IMG_20200425_151519.jpg
IMG_20200425_151651.jpg

Plaats reactie