conversie naar Charleston geel zwart

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » vr 9 sep, 2022 21:32

Zo 2000km op de klok, voor de 2e keer olie en filter ververst en kleppen gesteld. Had het bij 500km ook al gedaan. Misschien wat overdreven maar ik ga over 2 weken 4000km rijden. Dan weet ik toch liever zeker dat alles goed is. 2 kleppen stonden net iets te krap. Niet veel maar toch. De olie zag er nog schoon uit. Nu ga ik gewoon de citroen ververs interval aan houden.

Heb nog even getwijfeld de 123 van de pickup er op te zetten. Maar hij loopt als een raket met de puntjes en na de vakantie gaat de injectie computer de ontsteking aansturen.

Bigbore en de lange versnellingsbak is echt super combi. Hij loopt op een windstille dag op de rechte weg met gemak 125 op de gps en dan wil hij nog harder maar dat heb ik niet gedurfd. Geen zin in een dikke boete.

Maar ik rijdt eigenlijk altijd precies op het punt dat de 2e trap van de carburateur nog dicht is dat voel je bij deze carburateur goed. En dan de "cruisecontrol" er op. Dan loopt hij afhankelijk van de wind tussen 95 en 105kmh. En lekker zuinig.


Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Michiel van G. » vr 9 sep, 2022 21:39

Erikjan schreef: vr 9 sep, 2022 21:32 Maar ik rijdt eigenlijk altijd precies op het punt dat de 2e trap van de carburateur nog dicht is dat voel je bij deze carburateur goed. En dan de "cruisecontrol" er op. Dan loopt hij afhankelijk van de wind tussen 95 en 105kmh. En lekker zuinig.
bij mijn Dyane is dat punt ook goed voelbaar. Nu ik die 'cruisecontrol' ook heb, heb ik al veel meer met de auto kunnen rijden. Laatste tankbeurt 1:16,5. Met dank aan die Eagle! :D
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » vr 16 sep, 2022 10:15

Geluidsisatie aangebracht, echt mooi spul.

Met mn telefoon gemeten scheelt het bij 50kmh 4db. En 3db is een verdubbeling van het geluidsniveau dus dat scheelt behoorlijk. Dan moet ik het schutbord nog doen.

Rechter aandrijfas bleek toch niet goed. Dus die vervangen. Om de moer los te maken gebruiken we altijd een open geslepen oude velg. Werkt top. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door IVARIO » vr 16 sep, 2022 10:42

Erikjan schreef: vr 16 sep, 2022 10:15 Rechter aandrijfas bleek toch niet goed. Dus die vervangen. Om de moer los te maken gebruiken we altijd een open geslepen oude velg. Werkt top.
Nog nooit hoeven doen, maar lijkt me een goeie tip om het zo te doen!
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door AZL57 » vr 16 sep, 2022 16:09

Dit is het gereedschap dat facom en citroen gebruikt.
Bijlagen
2cvSleutel.jpg
2cvSleutel.jpg (11.08 KiB) 1307 keer bekeken
diverse Citroens, wat anders.

voodoo
Beginner
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 10 jul, 2022 18:53
Locatie: Den Haag

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door voodoo » vr 16 sep, 2022 16:54

    Erikjan schreef: vr 16 sep, 2022 10:15 En 3db is een verdubbeling van het geluidsniveau dus dat scheelt behoorlijk.
    3dB is inderdaad een verdubbeling van het geluidniveau, maar het is tevens de gehoordrempel (dus net waarneembaar met het menselijk oor). Dat scheelt dus niet zo behoorlijk. Maarrrrrr, alle beetjes helpen bij zo'n herriebak als de eend. :wink:

    Gebruikersavatar
    Erikjan
    Heavy user
    Heavy user
    Berichten: 2059
    Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
    Locatie: boskoop
    Contacteer:

    Re: conversie naar Charleston geel zwart

    Bericht door Erikjan » ma 26 sep, 2022 20:15

    4200km op de klok inmiddels en Zuid frankrijk gehaald. Was wel flink planken met 3 personen en bagage. Nu 2 personen en hun bagage achter gelaten in de pirineen. En alleen door richting Monaco. En de benzine prijzen zijn hier ouderwets 1,55 voor euro 98.

    Hij rijdt echt heerlijk. Genoeg power om de vrachtwagens niet in de weg te rijden echt top. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

    Raytheman
    Gebruiker
    Gebruiker
    Berichten: 119
    Lid geworden op: zo 21 aug, 2022 07:27

    Re: conversie naar Charleston geel zwart

    Bericht door Raytheman » di 27 sep, 2022 20:00

    Ik ben begonnen aan deze draad. Ben nu op pagina 30 en ik moet zeggen: de moed is me wel in de schoenen gezakt met mijn schuurtje waar ik niet eens om de eend heen kan lopen. En qua werk is er net zoveel te doen.
    Maar chapeau hoor. Wat een fantastisch werk heb je geleverd!

    Gebruikersavatar
    AZL57
    Heavy user
    Heavy user
    Berichten: 4961
    Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
    Locatie: kerkrade

    Re: conversie naar Charleston geel zwart

    Bericht door AZL57 » di 27 sep, 2022 21:03

    Geen paniek. Ik heb een eend gerestaureerd zonder garage. Op straat gedemonteerd en in de kelder gezet. Alleen de carrosserie bleef in de tuin onder een tent :mrgreen:
    diverse Citroens, wat anders.

    Gebruikersavatar
    Erikjan
    Heavy user
    Heavy user
    Berichten: 2059
    Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
    Locatie: boskoop
    Contacteer:

    Re: conversie naar Charleston geel zwart

    Bericht door Erikjan » vr 30 sep, 2022 22:29

    Vandaag in Andorra geweest met de eend. Echt heel vet ook nog sneeuw gehad.

    Ergens boven op een bergpas schoot de schakelpook los. De pen uit het koppelstuk was verdwenen. Geen idee hoe, hij zat origineel met zn borg clipje.

    Wat nu daar sta je dan in de sneeuw gelukkig wel aan de kant op een uitwijkplaats.

    Eerst een boutje uit de palmabak gehaald, maar die was net te kort. Toen zag ik het boutje van de ventilatie keuzeklep voor onder of boven warmte. Die bleek lang genoeg. Die er in gezet en met een extra moertje van de palmabak geborgd en ik kon weer door.



    Gebruikersavatar
    Erikjan
    Heavy user
    Heavy user
    Berichten: 2059
    Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
    Locatie: boskoop
    Contacteer:

    Re: conversie naar Charleston geel zwart

    Bericht door Erikjan » vr 30 sep, 2022 22:30

    Ik vergeet de fotos deze horen bij bovenstaande berichtAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

    voodoo
    Beginner
    Beginner
    Berichten: 20
    Lid geworden op: zo 10 jul, 2022 18:53
    Locatie: Den Haag

    Re: conversie naar Charleston geel zwart

    Bericht door voodoo » vr 30 sep, 2022 23:05

    Dat is een fraaie reis, zeker met een eend!

    Gebruikersavatar
    Erikjan
    Heavy user
    Heavy user
    Berichten: 2059
    Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
    Locatie: boskoop
    Contacteer:

    Re: conversie naar Charleston geel zwart

    Bericht door Erikjan » za 1 okt, 2022 20:10

    Ja echt heel gaaf, valt me wel op hoe weinig eenden er hier nog rond rijden. Bij ons in het dorp staan er in een straal van 1 km 5 stuks. Hier in frankrijk maar een 4 in het wild gespot in 4000km en nog een aantal bij een 2cv garage voor de deur.

    Ben in 1 week door 6 landen gereden Afbeelding

    Begie, Luxemburg, Frankrijk, Monaco Spanje en Andorra.

    Nu 3900km op de klok morgen nog 600 te gaan dan zijn we weer thuis helaas.

    Heb op eenofandere manier vooral fotos van de eend gemaakt Afbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

    voodoo
    Beginner
    Beginner
    Berichten: 20
    Lid geworden op: zo 10 jul, 2022 18:53
    Locatie: Den Haag

    Re: conversie naar Charleston geel zwart

    Bericht door voodoo » za 1 okt, 2022 21:51

    Dit soort reizen doe ik meestal op de motor, maar vorig jaar voor het eerst met een auto (Saab 9000) op pad geweest naar Kroatië. Voor volgend jaar heb ik het plan om met de Eend oesters te gaan eten in Normandië en Bretagne.

    Gebruikersavatar
    Erikjan
    Heavy user
    Heavy user
    Berichten: 2059
    Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
    Locatie: boskoop
    Contacteer:

    Re: conversie naar Charleston geel zwart

    Bericht door Erikjan » vr 14 okt, 2022 12:05

    Weer klein stapje verder met de injectie.

    De was mal die we hadden gemaakt is nu in speciaal gipsmengsel gegoten. Over een paar dagen gaat die in de oven om de was er uit te smelten. Dan gebben we een holle mal om het aluminum in te gieten.

    Ook wat stekkers aan de draadboom gemonteerd. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

    Plaats reactie