conversie naar Charleston geel zwart
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 330
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ik had tot voor kort precies dezelfde bak, met het eendje linksboven.
En ja, die haken zouden om de balk moeten passen, bij de mijne was dat wel zo.
Ik had zelfs nog ruimte om er een dun matje tussen te doen, zodat de lak niet beschadigde.
Ook aan de zijkanten had ik een dun randje rubber geplakt (van een fietsbinnenband) om lakbeschadigingen te voorkomen,.
En ja, die haken zouden om de balk moeten passen, bij de mijne was dat wel zo.
Ik had zelfs nog ruimte om er een dun matje tussen te doen, zodat de lak niet beschadigde.
Ook aan de zijkanten had ik een dun randje rubber geplakt (van een fietsbinnenband) om lakbeschadigingen te voorkomen,.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Thanks, ik ga eens passen op de eend van pa die heeft nog het originele achterpaneel.
Mogelijk is het reparatiedeel toch een paar mm dikker of zo.
De tip van binnenband is wel top, ik was al op zoek naar u profiel rubber maar dit is makkelijker en goedkoper.
Bij de mijne zit wel aan de bovenkant een afdichtingsrubber waar de achterklep op afsluit.
Staat niet op de foto om dat ik het heb verwijderd voor het schuren en spuiten.
De haken aan waarmee hij aan de zijkant vast zit lijken ook niet origineel die zien er uit of ze zelf zijn gebogen van een stuk staal strip.
Mogelijk is het reparatiedeel toch een paar mm dikker of zo.
De tip van binnenband is wel top, ik was al op zoek naar u profiel rubber maar dit is makkelijker en goedkoper.
Bij de mijne zit wel aan de bovenkant een afdichtingsrubber waar de achterklep op afsluit.
Staat niet op de foto om dat ik het heb verwijderd voor het schuren en spuiten.
De haken aan waarmee hij aan de zijkant vast zit lijken ook niet origineel die zien er uit of ze zelf zijn gebogen van een stuk staal strip.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1802
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Bekend dingErikjan schreef: ↑wo 20 jul, 2022 21:32 Heb een palma bak gekocht voor weinig. We gaan met 3 mensen in de eend naar frankrijk dan is iets meer ruimte wel fijn.
Heeft iemand een foto van hoe de haken aan de onderkant horen? Ik snap het niet helemaal. Je zou denken dat die haken over de rand haken maar dat past niet. De rand van de achterlichtbalk is te dik voor die haken.
De rode verf moest er helaas helemaal af die reageert op thinner.
Is die van Alfred geweest?
Dan heeft hij echt veel meegemaakt
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Gister een nieuwe verbeterde versie van het verloop voor het gasklephuis getekend.
Deze gaan we gieten in aluminium. Het prototype wordt momenteel 3d geprint om te passen. Een kennis heeft een smelt oven. Als mal gebruiken we een dunwandig 3d geprint model.
De overgang is nu mooi vloeiend gemaakt en er is een plat vlak met een gat gemaakt voor de mapsensor die er op komt.
Deze gaan we gieten in aluminium. Het prototype wordt momenteel 3d geprint om te passen. Een kennis heeft een smelt oven. Als mal gebruiken we een dunwandig 3d geprint model.
De overgang is nu mooi vloeiend gemaakt en er is een plat vlak met een gat gemaakt voor de mapsensor die er op komt.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Prototype in plastic past mooi
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Zou dat 3d-model niet met een cnc frees uit een blokje aluminium te snijden zijn? Dat lijkt me beter dan gegoten aluminium ivm. Broosheid?
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dat kan wel maar is kostbaar.
Gieten is best sterk, we hebben een bieropener gegoten die achter de bar gebruit wordt al 2 jaar nog niet gebroken.
Zelfs zuigers van de motor zijn gegoten aluminium.
Opzich kan je zelfs gewoon de 3d print gebuiken. Er rijdt al een 2cv rond met het zelfde systeem. Die gebruikt gewoon de 3d print.
Net de binnenbekleding er in geplakt.
Gieten is best sterk, we hebben een bieropener gegoten die achter de bar gebruit wordt al 2 jaar nog niet gebroken.
Zelfs zuigers van de motor zijn gegoten aluminium.
Opzich kan je zelfs gewoon de 3d print gebuiken. Er rijdt al een 2cv rond met het zelfde systeem. Die gebruikt gewoon de 3d print.
Net de binnenbekleding er in geplakt.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Cuisecontrol zit er op.
Werkt goed. Iets meer filt geplakt als origineel beetje meer demping. Hij zal weinig regen zien dus voor vocht ben ik niet zo bang.
Nu nog wat antidreunmatten voor de voetenbak en schutbord bestellen. Plak het aan de binnenkant onder de bekleding. Onder de motorkap moet het mooi geel blijven.
Werkt goed. Iets meer filt geplakt als origineel beetje meer demping. Hij zal weinig regen zien dus voor vocht ben ik niet zo bang.
Nu nog wat antidreunmatten voor de voetenbak en schutbord bestellen. Plak het aan de binnenkant onder de bekleding. Onder de motorkap moet het mooi geel blijven.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1870
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Hoe werkt dat met die mal? Is dat in zand gieten en verbrandt de mal dan?
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Snap het even niet goed, waarom heb je smal op breed gemaakt met je gasklephuis en niet breed op breed?. Je kunt toch beter het gasklep huis 180 graden draaien dat sluit toch veel mooier aan????
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dan komt de gaskabel vervelender uit. De plaatjes vertekenen ook iets de winst is minimaal. Het gat in de onderkant van de gasklep is rond. Die uitstulping is voor de stationair omloop klep. Als je de klep draait zit de stationair aan de andere kant en de ronde opening praktisch op de zelfde plek.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Na veel denken en puzelen heb ik een aanzuigbuis gemaakt in de tank voor de nieuwe hogedrukpomp. De originele aanzuigbuis is te dun. Nu 10mm koper buis en een 90graden knel bocht gebruikt. Simpel goedkoop en brandstof dicht.
De ene kant heb ik een buisje in gesoldeerd en in een gat in de tank geschroefd. Daarna een koperbuis met knel koppeling gemonteerd aan de bocht.
Onderkant van de dompelbuis in de tank iets schuin gezaagd dat hij niet kan afsluiten op de bodem van de tank.
Nu kan ik de originele vlotter gebruiken en de originele aanzuigbuis en leiding laat ik ook gewoon liggen. Mocht het ooit onderweg op vakantie stuk gaan rij ik in een uurtje weer verder op de carburateur.
De ene kant heb ik een buisje in gesoldeerd en in een gat in de tank geschroefd. Daarna een koperbuis met knel koppeling gemonteerd aan de bocht.
Onderkant van de dompelbuis in de tank iets schuin gezaagd dat hij niet kan afsluiten op de bodem van de tank.
Nu kan ik de originele vlotter gebruiken en de originele aanzuigbuis en leiding laat ik ook gewoon liggen. Mocht het ooit onderweg op vakantie stuk gaan rij ik in een uurtje weer verder op de carburateur.
- Isabelle
- Gebruiker
- Berichten: 102
- Lid geworden op: ma 4 jul, 2022 14:24
- Locatie: De verre Westhoek, West-Vlaanderen
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Zooooo, die is netjes!
Charleston-look met de ronde chroom koplampen en wieldoppen, normale bumpers, kofferbak... Da's een flink verschil met dat geel geval waar ik op aan het wachten ben
Ombouw naar injectie is echt wel cool
Ik vrees alleen dat de Belgische keuring hier daar anders over denkt, ondanks we in tijden leven waarin auto's liefst zo efficiënt mogelijk omgaan met brandstof...
Charleston-look met de ronde chroom koplampen en wieldoppen, normale bumpers, kofferbak... Da's een flink verschil met dat geel geval waar ik op aan het wachten ben
Ombouw naar injectie is echt wel cool
Ik vrees alleen dat de Belgische keuring hier daar anders over denkt, ondanks we in tijden leven waarin auto's liefst zo efficiënt mogelijk omgaan met brandstof...
groetjes,
Isabelle
Soleille la 2CV6 de 1986
Isabelle
Soleille la 2CV6 de 1986