conversie naar Charleston geel zwart
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag is er een grote doos aangekomen met allemaal leuke dingen er in.
Toch maar nieuwe schokdempers gekocht achter was er 1 lek daar liep olie uit. De voor dempers vertrouw ik ook niet echt. Nu dempt hij super.
Rvs spatbord moeren.
Vloermatset is er mooi en niet duurder als een stuk vloerbedekking.
Slotsetje gemonteerd gelijk ook weer mooie glimmende sleuteltjes er bij.
Set glaszekeringen nu kan ik de bedrading testen kijken of alles goed is aangesloten.
In principe kan ik nu rijden als er benzine in gaat.
Het wordt volgend weekend warmer dan kan ik de koets zwart maken en de achterraampjes monteren. Als dat is gedaan maarlk ik de rdw afspraak.
Verstuurd vanaf mijn Nokia G50 met Tapatalk
Toch maar nieuwe schokdempers gekocht achter was er 1 lek daar liep olie uit. De voor dempers vertrouw ik ook niet echt. Nu dempt hij super.
Rvs spatbord moeren.
Vloermatset is er mooi en niet duurder als een stuk vloerbedekking.
Slotsetje gemonteerd gelijk ook weer mooie glimmende sleuteltjes er bij.
Set glaszekeringen nu kan ik de bedrading testen kijken of alles goed is aangesloten.
In principe kan ik nu rijden als er benzine in gaat.
Het wordt volgend weekend warmer dan kan ik de koets zwart maken en de achterraampjes monteren. Als dat is gedaan maarlk ik de rdw afspraak.
Verstuurd vanaf mijn Nokia G50 met Tapatalk
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Wat een genot om naar te kijken Erikjan!. Zo prachtig afgewerkt als jouw Eend kwamen ze zelfs niet nieuw uit de fabriek.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ja hij wordt echt mooi. Wordt het zwart gespoten of gestickerd?
diverse Citroens, wat anders.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dank, ben ook blij met het resultaat.
De koets gespoten deur en pravan stikker. Net als het origineel. Maatje heeft een snijplotter we gaan ze zelf snijden. Moet alleen nog een keer bij een Charleston de stikkers opmeten.
Belangrijkste is nu de koets zwart spuiten dan kunnen de ruiten er in.
Verstuurd vanaf mijn Nokia G50 met Tapatalk
De koets gespoten deur en pravan stikker. Net als het origineel. Maatje heeft een snijplotter we gaan ze zelf snijden. Moet alleen nog een keer bij een Charleston de stikkers opmeten.
Belangrijkste is nu de koets zwart spuiten dan kunnen de ruiten er in.
Verstuurd vanaf mijn Nokia G50 met Tapatalk
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ziet er goed uit!
Welke mattenset heb jij gebruikt voor de voorstoelen? En zit het een beetje goed?
Ik heb laatst de mattenset van der franzose gekocht, maar daar zak ik bijna bij door de stoel..
Welke mattenset heb jij gebruikt voor de voorstoelen? En zit het een beetje goed?
Ik heb laatst de mattenset van der franzose gekocht, maar daar zak ik bijna bij door de stoel..
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Deze jute matjes komen van de Graaf heb daar de complete bank bekledingset gehaald. Hoe de kwaliteit is weet ik nog niet. Heb er nog niet op gezeten.
Wel weet ik dat die zwarte ondermatjes van Burton veel sterker zijn.
Die heb ik op de pickup gezet toen ik door de bank zakte.
Probleem voor mij is dat ik vrij dicht bij de Graaf woon dus geen verzendkosten.
Bij Burton vind ik de verzendkosten in verhouding veel te hoog als je een paar dingen nodig hebt.
Wel weet ik dat die zwarte ondermatjes van Burton veel sterker zijn.
Die heb ik op de pickup gezet toen ik door de bank zakte.
Probleem voor mij is dat ik vrij dicht bij de Graaf woon dus geen verzendkosten.
Bij Burton vind ik de verzendkosten in verhouding veel te hoog als je een paar dingen nodig hebt.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vanavond 5 liter euro 98 in de tank gegoten.
Bobine er aan gehangen.
Zekeringen er in massa schakelaar aan en hij start
De eerste meters gereden. De bak klinkt goed in de 1 en 2 verder kom ik niet op eigen terrein.
Ruitenwisser werkt, lampje in de teller werkt. Rem controle lampje werkt. De rest moet ik nog aansluiten of proberen.
Mijn dag is weer goed
Verstuurd vanaf mijn Nokia G50 met Tapatalk
Bobine er aan gehangen.
Zekeringen er in massa schakelaar aan en hij start
De eerste meters gereden. De bak klinkt goed in de 1 en 2 verder kom ik niet op eigen terrein.
Ruitenwisser werkt, lampje in de teller werkt. Rem controle lampje werkt. De rest moet ik nog aansluiten of proberen.
Mijn dag is weer goed
Verstuurd vanaf mijn Nokia G50 met Tapatalk
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De motor start en dan de eerste meters, het is een mijlpaal, gefeliciteerd.
Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vanavond geleerd dat verf geen stroom doorlaat .
De draadboom naar achter aangesloten links werkte niets. Had geen massa door de verf.
Na wat verf weg krabben en een veerring er tussen brand nu alles inclusief het alarmlicht.
Ook de binnenverlichting en de tank vlotter en remlichten doen het.
Alleen de achtrruitverwarming is nog niet aangesloten daarvoor moet er nog een schakelaar gemaakt ergens //cloud.tapatalk.com/s/62587ebc613 ... 212055.mp4
Verstuurd vanaf mijn Nokia G50 met Tapatalk
De draadboom naar achter aangesloten links werkte niets. Had geen massa door de verf.
Na wat verf weg krabben en een veerring er tussen brand nu alles inclusief het alarmlicht.
Ook de binnenverlichting en de tank vlotter en remlichten doen het.
Alleen de achtrruitverwarming is nog niet aangesloten daarvoor moet er nog een schakelaar gemaakt ergens //cloud.tapatalk.com/s/62587ebc613 ... 212055.mp4
Verstuurd vanaf mijn Nokia G50 met Tapatalk
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
31 Mei RDW wachttijd valt mee.
Verstuurd vanaf mijn Nokia G50 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nokia G50 met Tapatalk
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ik was ook al weer een tijdje uit de lucht en niet meer hier op het forum geweest. Dat maakt het dan des te leuker om weer de vorderingen te zien bij jou Erik-Jan.
Het zijn mijlpalen die je hebt bereikt en ook nu is de RDW datum in zicht. Dat is aan de ene kant leuk aan de andere kant kan dat nog stress geven bij de zaken die je nog wilt en moet doen. Zo ver ik kan beoordelen ben je zo goed als klaar met de techniek en zijn het alleen nog cosmetische zaken.
Succes met de laatste loodjes. Durf je er wel in te rijden straks zo een mooie Eend als het nu is geworden
Het zijn mijlpalen die je hebt bereikt en ook nu is de RDW datum in zicht. Dat is aan de ene kant leuk aan de andere kant kan dat nog stress geven bij de zaken die je nog wilt en moet doen. Zo ver ik kan beoordelen ben je zo goed als klaar met de techniek en zijn het alleen nog cosmetische zaken.
Succes met de laatste loodjes. Durf je er wel in te rijden straks zo een mooie Eend als het nu is geworden
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Leuk om te zien dat het wordt gevolgd.
Het is inderdaad allemaal cosmetisch. Als het moet hebben we in 2 avondjes alles er op wat nodig is voor het RDW. Dat de spatborden en motorkap nog niet zijn gespoten maakt niet uit.
De bedrading klopt dat is al een hele zorg minder.
Daar heb ik bewust op gewacht het is hobby daarvoor geen stres bij.
Heb nog een mail gestuurd wat ik nu mee moet nemen van het oude chassis. Het loodje zit helemaal achter chassis nummer aan de voorkant.
Verstuurd vanaf mijn Nokia G50 met Tapatalk
Het is inderdaad allemaal cosmetisch. Als het moet hebben we in 2 avondjes alles er op wat nodig is voor het RDW. Dat de spatborden en motorkap nog niet zijn gespoten maakt niet uit.
De bedrading klopt dat is al een hele zorg minder.
Daar heb ik bewust op gewacht het is hobby daarvoor geen stres bij.
Heb nog een mail gestuurd wat ik nu mee moet nemen van het oude chassis. Het loodje zit helemaal achter chassis nummer aan de voorkant.
Verstuurd vanaf mijn Nokia G50 met Tapatalk
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
vandaag weer een paar dingen van de lijst gestreept.
De deurrubbers van de achterdeuren,
De kachelslangen en kachelbediening aangesloten.
Ik begrijp alleen niet helemaal waarom maar volengs mij zit de blauwe en rode stip op de bediening verkeerd.
Op blauw gaat de lucht de koets in en op rood naar de spatborden Het lijkt mij andersom te horen maar ik zie niet hoe je dat voorelkaar krijgt. De kabel loopt nu van de bediening onder het luchtfilter door naar de linker kachelpot en dan gaat er een kabel terug naar de rechter kachelpot.
De koplampen zit ook ff tegen 1 draad die door de koplampsteun loopt geeft geen stroom door. Zit denk een breuk in. Op de steker net voor waar hij de steun in gaat heb ik wel gewoon spanning als het licht aan staat.
De vergrendeling van de stoelframes weer gemonteerd en de rails vast gezet.
En nog en paar kleine dingen stuurbuisklem vast andere oliedrukschakelaar.
Wordt vervolgd.
De deurrubbers van de achterdeuren,
De kachelslangen en kachelbediening aangesloten.
Ik begrijp alleen niet helemaal waarom maar volengs mij zit de blauwe en rode stip op de bediening verkeerd.
Op blauw gaat de lucht de koets in en op rood naar de spatborden Het lijkt mij andersom te horen maar ik zie niet hoe je dat voorelkaar krijgt. De kabel loopt nu van de bediening onder het luchtfilter door naar de linker kachelpot en dan gaat er een kabel terug naar de rechter kachelpot.
De koplampen zit ook ff tegen 1 draad die door de koplampsteun loopt geeft geen stroom door. Zit denk een breuk in. Op de steker net voor waar hij de steun in gaat heb ik wel gewoon spanning als het licht aan staat.
De vergrendeling van de stoelframes weer gemonteerd en de rails vast gezet.
En nog en paar kleine dingen stuurbuisklem vast andere oliedrukschakelaar.
Wordt vervolgd.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
bij de kachel bediening dient de rode stip links te zitten en de blauwe rechts .
Ik heb er ook een nieuwe in gezet, enige tijd geleden , en daarbij zaten de stippen verkeerd om.
Ik heb er ook een nieuwe in gezet, enige tijd geleden , en daarbij zaten de stippen verkeerd om.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
De stippen zitten dus indd verkeerd om.
Dat wordt een beetje rode en blauwe verf dan.
Ben wel daardoor een uur aan het klooien geweest.
Verstuurd vanaf mijn Nokia G50 met Tapatalk
Dat wordt een beetje rode en blauwe verf dan.
Ben wel daardoor een uur aan het klooien geweest.
Verstuurd vanaf mijn Nokia G50 met Tapatalk