conversie naar Charleston geel zwart

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1513
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Yannick » ma 30 mei, 2022 13:25

Dat is de steun achteraan het luchtfilterhuis. Tussen filterhuis en cartermoer.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » ma 30 mei, 2022 13:32

Ok bedankt.
Wat doet die steun verder?

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door AZL57 » ma 30 mei, 2022 14:16

Het is een luchtfiltersteun maar volgens mij van een Dyane die steunt op de koelmantel??
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » ma 30 mei, 2022 14:18

Ah duidelijk die heb ik dus niet nodig.

Bedankt.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1513
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Yannick » ma 30 mei, 2022 14:56

Ja, die kan het inderdaad ook zijn.

Als jij het gevoel hebt dat alles vast genoeg staat, is het goed ;)
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1918
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door marcopr » ma 30 mei, 2022 17:18

Steun tussen de achterkant van het luchtfilterhuis en bovenkant van de versnellingsbak.
Luchtfilterhuis zit meestal vast op drie punten.
Er zijn in de loop van de jaren veel soorten geweest.
Zelf heb ik een 12 peekaatje en daar zit het luchtfilterhuis alleen vast op de carburateur.
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » ma 30 mei, 2022 22:08

Mijn luchtfilter ziet voor met een steun op 2 moeren van de versnellingsbak en achter met een stang naar de deksel van de bak. Dat zit wel goed.

Morgen is de grote dag. Hopelijk krijgt hij z'n chassis nr van de RDW.


Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » di 31 mei, 2022 13:12

De grootste hobbel is genomen het nummer staat er in. Hele opluchting het werd nog ff spannend 3 uur binnen geweest. Verhaal volgt is beetje lang. Afbeelding

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door AZL57 » di 31 mei, 2022 14:06

Moesten ze de franse gebruksaanwijzing vertalen?? :mrgreen: :mrgreen: Proficiat.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Michiel van G. » di 31 mei, 2022 14:16

wel prettig dat hij binnen staat. Beter dan op de achterpoot!
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » di 31 mei, 2022 17:35

Ok, het verhaal. Ik kwam aan veel te vroeg. Bij de balie een aardige mevrouw die heeft het papierwerk bekeken ik heb iets van 40 euro betaald voor de vin inslag. Toen moest ik wachten tot mijn beurt. De keurmeester kwam mij roepen en ik heb de eend binnen gereden. De loodjes aangewezen en het stuk chassis met nummer ingeleverd. Toen moest ik weer in de wachtruimte gaan zitten. Ik denk maar dat gaat soepel even nummer er in rammelen en weer door.

Maar helaas na 10 min kwam de keurmeester mij weer roepen. Er zat geen loodje aan de motor en in de foto's van de schouw was ook geen motor te zien. Hij vroeg hoe ik aan de motor kwam. Gelukkig had ik het kenteken van de witte eend waar mee ik begon mee genomen. Dat was mijn geluk anders had ik weer kunnen vertrekken. De keurmeester zij dat ik eigenlijk ook deze eend met motor had moeten laten schouwen en van te voren aan had moeten geven dat deze motor er in kwam. Maar gelukkig wilde hij wel als nog een onderzoek instellen naar die andere 2cv en dan als nog het nummer er in zetten.

Ik heb weer een poos in de wachtruimte gewacht terwijl de keurmeester op onderzoek uit ging. Op gegeven moment hoorde ik de nummer machine rammelen en zat het nummer er in. Toen na een tijdje kwam hij mij weer halen. Bleek dat de motor code ook niet bij de witte eend hoorde daar zou volgens hun systeem een 644 in zitten en ik heb een 635. Nu moest ik wel aan tonen waar die motor dan vandaan kwam. Gelukkig kon ik de keurmeester overtuigen dat hij uit de witte kwam en dat hij waarschijnlijk al door een vorige eigenaar was gewisseld. Nu moest ik een verklaring tekenen dat dit het geval was. Voor als er ooit iemand kwam dat deze motor gestolen zou zijn.

Moraal van het verhaal zorg dat je zeker weet dat alles is vast gelegd en dat met met de zelfde nummers verschijnt bij de RDW als bij je vooronderzoek. Ik wist wel dat er geen motor bij zat om dat de vorige eigenaar van plan was een BMW blok te monteren. Maar had me niet gerealiseerd dat je moet aan tonen hoe je aan een motorblok komt.

Maar ik ben blij 3 uur en een paar tientjes later heb ik mijn nummer :)

Nu staat hij bij mijn garage in de straat voor de APK dan mag hij de weg op.

Een eendags kenteken werkt wel echt top. Die kan je gratis aanvragen bij de RDW als je een afspraak hebt, je mag dan op de dag van de keuring met je auto de kortste route heen en weer. Je moet wel zelf een verzekering regelen voor die dag. Bij Unive was dat gratis als je daarna de auto bij hun verzekerd, wat ook erg goedkoop is. nog geen 7 euro pm voor WA met 12.000km WA+ of all risk kan pas na taxatie.

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door IVARIO » di 31 mei, 2022 19:52

Poeh, dat was nog even zweten, maar gefeliciteerd!!
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Laagvlieger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Laagvlieger » di 31 mei, 2022 23:20

Wat goed om te lezen, ik had je nog gewaarschuwd, omtrent het motorblok. Ben al blij dat ze niet moeilijk om de loodjes van het chassis en de koets deden. Ik heb wel 3 keer brieven van de RDW gekregen hoe de status van deze eend was en of die nog wel gerestaureerd zou worden. Ik heb ook 3 keer aangeven dat ik de eend verkocht had en dat die gerestaureerd zou worden.. Als ik het zo lees is het tegenwoordig nog makkelijker om een eend van een BMW blok te voorzien dan van een origineel 2cv-blok. Hoe is het dan met revisie blokjes die je kunt kopen? Is daar wel de status van bekend?

Succes nog met de apk, maar dat zal wel meer een formaliteit worden gezien de toestand van deze eend..

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door Erikjan » wo 1 jun, 2022 00:35

Klopt inderdaad ik wist dat die motor er niet bij hoorde en je had al verteld dat ze bij je bmw blok ook de herkomst moesten weten, ik had alleen niet verwacht dat het zn probleem zou zijn om dat het een standaard blokje is wat er nu in zit. De vorige 4x dat ik bij de rdw was is er helemaal niet naar de motor gekeken laat staan naar de nummers. Maar goed. Dat was voor 2012. Dingen veranderen ook soms. Toen wilde ze weer vanalles weten over het chassis en moest daar een certificaat bij. Nu hebben ze helemaal niets over het chassis gevraagd.

Maar het hele punt is dat ze willen weten waar het blokje vandaan komt om dat het misschien gestolen kan zijn. Mijn geluk is geweest dat ik de papieren van de witte waar de motor uit kwam mee had.

Alles stond nog wel netjes in het systeem, inclusief de fotos van de voor schouw.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Bericht door AZL57 » wo 1 jun, 2022 08:39

Ik heb zo'n idee dat ze om de zoveel tijd een andere prioriteit hebben om naar te kijken? Dit zal vooral ook gelden voor moderne "dure" wagens. Een eend zal dan mee moeten met de eisen. Ik heb een keer een eend ingevoerd uit duitsland. De douane kwam niet eens uit het kantoor om naar een of ander te kijken...
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie