Pagina 17 van 53

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: ma 16 nov, 2020 22:13
door gillis
AZL57 schreef: ma 16 nov, 2020 21:44 Je had een ventilator nodig, wat dacht je van een electrisch hetelucht kacheltje met fan. Heb je warmte en ventilatie. Zo'n ding hadden we vroeger dat warmt goed.
Lucht beweging is stof...denk ik dan...maar ik ben ook geen professional

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: ma 16 nov, 2020 22:49
door Thijs
Bij de kringloop haal je voor weinig van die rode lampen voor je spieren. Is infrarood en verwarmt zonder luchtverplaatsing.

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: di 17 nov, 2020 12:45
door Erikjan
Luchtbeweging is wel kans op stof maar in een echte spuitcabine wordt wel geventileerd en best veel zelfs de lucht wordt wel gefilterd.

Heb me even ingelezen. 0.3 tot 0.6 m/s luchtsnelheid in de cabine wordt aangeraden om de spuitnevel af te voeren

Nu heb ik filter op rol besteld. Het idee is om aan de voorkant lucht weg te zuigen. In de achter en zijwand boven een filter voor lucht inlaat.

Heb een fan die 6600m3/h lucht verplaats. Dan zit ik rond 0,4m/s. Zou goed moeten zijn.

De uitgaande lucht gaat door een speciaal paintstop filter. Dan wordt de rest van de wereld niet geel zwart als het goed is.

Infrarood is ook een goede om te bekijken.
Zou de terras verwarmer kunnen gebruiken. Afbeelding

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: di 17 nov, 2020 17:24
door RobertF
Verharder kort gebruiken

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: wo 18 nov, 2020 07:58
door Denny
Beste optie is natuurlijk een spuitcabine huren. Heeft mij 90 euro gekost en dan weet je dat het goed is.

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: wo 18 nov, 2020 11:21
door RobertF
Voor een goed eindresultaat zijn meerdere factoren van belang.
Als je een cabine huurt dan hoef je waarschijnlijk niet te polijsten maar dan moet je wel professioneel kunnen spuiten, dus mooi laten vloeien en dat is niet eenvoudig, daar heb je veel ervaring voor nodig om dat aan te voelen.
.
Het A en O is een goede voorbewerking en bij zwart is dat cruciaal, bij zwart zie je alle oneffenheden en is een slijpen voor het spuiten met 800 waterproof noodzakelijk om geen schuurkrassen te zien. Belangrijk is een goede waterafscheider en laat de ketel voor het spuiten af van water. Zorg ervoor dat het te spuiten object siliconen vrij is. Bij de lage buitentemperatuur kies dan voor verharder kort. Houd je aan de juiste mengverhouding . Wil niet te snel, begin eerst met nevelen en wacht dan 10-15 minuten dan weer een laag en wacht weer 10-15 minuten en dan nog eens..
Bedenk wel dat enige ervaring in spuiten wel vereist is, zelfs professionele spuiters gaan soms in de fout.

Ik heb net nog zwart gespoten en had alles mooi afgeplakt en toen schiftte de lak bij het mengen. Ze hadden mij watergedragen basis lak gestuurd i.p.v. acryllak en dat mengt niet met verdunning. Daar sta je dan met een afgeplakte auto en je kunt niet verder. Na een week kreeg ik van Ludwig het goede gestuurd, kosteloos dat wel. Gelukkig was de buiten temperatuur toen ook goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het dak vanwege loslatende blanke lak en de zijwand vanwege zijschade achterscherm en deur, gespoten.

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: wo 18 nov, 2020 12:26
door gillis
Mooi

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: wo 18 nov, 2020 16:04
door Erikjan
Bedankt voor alle tips . Ik heb al wel ervaring met spuiten de eend van pa deels gespoten in een gehuurde cabine.

Robbert jou spuitwerk glimt weer mooi

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: wo 18 nov, 2020 22:06
door Erikjan
Net het inlaat filter aangebacht. Ik denk dat het wel gaat werken.

De goene baan op de foto is filterdoek.

Nu de voorwand met de ventilator maken.

Het is nog even wachten op de water / olie afscheider.

De carburateur heb ik opnieuw gelijmd had de as er te vroeg uit willen halen de kit was nog niet droog door de lage temperatuur.

Nu heb ik ze met jb weld epoxy gelijmd. Dat schijnt super sterk te zijn.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: do 19 nov, 2020 21:32
door Erikjan
Carburateur zit weer inelkaar. Is weer als nieuw. Zonder loopt soepel zonder enige speling. Metalen delen en schroefjes verzinkt ziet er mooi uit. Zeker als je er een niet schoon gemaakt exemplaar naast zet. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: do 19 nov, 2020 22:26
door Thijs
Leuk idee met die busjes.
Dat is juist altijd waarom je een carburateur afdankt..

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: za 28 nov, 2020 18:03
door Erikjan
De "spuitcabine" is nu bijna gereed. Vandaag de afzuiging gemaakt.

Een plenumdoos van hout met aan 1 kant een dikke ventilator en aan de anderekant verfnevel filter.

Klein luikje om bij de knop van de fan te komen.

On de koets te spuiten zet ik er nog een tent voor straks.

Ik denk dat het gaat werken zo. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: zo 29 nov, 2020 18:43
door dimi_v
leuk, goed bezig. Mooie werkruimte en zat rommel om vanalles te bouwen en experimenteren.

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: zo 29 nov, 2020 22:03
door RobertF
Zo professioneel was die van mij niet, dat ziet er goed uit, dat komt wel goed.

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: ma 30 nov, 2020 23:49
door Data58
Ziet er goed uit. Daar is over nagedacht en dat moet een mooi resultaat kunnen geven. Ben benieuwd naar je updates.