AZU 1971
- Houtstoker
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 3 sep, 2024 11:06
AZU 1971
Na 1 september de Eend afgehaald te hebben met mijn Mercedes 508 eerst alle spullen maar in de schuur gedaan
Rechts op de foto de spullen na ontvetten, een nacht Deox en nogmaals ontvetten (voor een 2e x in de Deox)
Ik heb net ook een stukje gelezen over draagarmen en dergelijke zandstralen, wat lastig was ivm de coating die er standaard op zit. Zelf gebruik ik dus de bristle blaster, en die heeft geen problemen met die (ml? tektyl?) coating en laat een enigszins ruw oppervlak achter (goed voor hechting van verf e.d.) Tot zover vandaag
Deze week dan maar eens met de bristle blaster en Deox C aan de gang gegaan
Op de laatste foto links de spullen na een nacht in de Deox (na ontvetten met Dasty)Rechts op de foto de spullen na ontvetten, een nacht Deox en nogmaals ontvetten (voor een 2e x in de Deox)
Ik heb net ook een stukje gelezen over draagarmen en dergelijke zandstralen, wat lastig was ivm de coating die er standaard op zit. Zelf gebruik ik dus de bristle blaster, en die heeft geen problemen met die (ml? tektyl?) coating en laat een enigszins ruw oppervlak achter (goed voor hechting van verf e.d.) Tot zover vandaag
Laatst gewijzigd door Houtstoker op zo 15 sep, 2024 09:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Voertuigen;
Mercedes L 508 DG (OM 364 motor)
For-Motion Forty5 Scootmobiel
Citroen AZU 250
Mercedes L 508 DG (OM 364 motor)
For-Motion Forty5 Scootmobiel
Citroen AZU 250
- Houtstoker
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 3 sep, 2024 11:06
Re: AZU 1971
Ik krijg daar geen account gecreëerd (herkent mijn e-mailadressen niet)
De foto's met de URL zijn ook gehost, maar kan ik hier niet als afbeelding gebruikten, de enige die wel werkte bewaart de afbeelding maar 4 dagen
De foto's met de URL zijn ook gehost, maar kan ik hier niet als afbeelding gebruikten, de enige die wel werkte bewaart de afbeelding maar 4 dagen
Voertuigen;
Mercedes L 508 DG (OM 364 motor)
For-Motion Forty5 Scootmobiel
Citroen AZU 250
Mercedes L 508 DG (OM 364 motor)
For-Motion Forty5 Scootmobiel
Citroen AZU 250
- Houtstoker
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 3 sep, 2024 11:06
Re: AZU 1971
Vandaag verder gegaan, velgen lieten zich goed schuren
Alles in de zinkspray of in de Brunox (als de roest niet 100% weg was)
De velg staat in de zinkspray Na zinkspray of Brunox volgt Brantho Korrux Nitrofest. Dit is een matte aflak die ook uitstekend werkt als isolatielaag zodat de Zinkspray of de Brunox niet reageren met de latere 2K lak. Deze lak is redelijk inert, reageert chemisch bijna niet met ander vloeistoffen (brandstoffen en oplosmiddelen) en werkt daardoor prima als isolatie tussen verschillende laklagen. De verfspuit die ik gebruikt heb heeft een doorlaat van 0.6 mm, maar een beetje groter als een airbrush, net groot genoeg voor dit klein spul
2e draagarm had meer roest, en zelfs wat pitvorming tov de 1e
Ik heb het wel nog wat schoner gekregen als dit door in Deox C te weken en daarna nogmaals te schurenAlles in de zinkspray of in de Brunox (als de roest niet 100% weg was)
De velg staat in de zinkspray Na zinkspray of Brunox volgt Brantho Korrux Nitrofest. Dit is een matte aflak die ook uitstekend werkt als isolatielaag zodat de Zinkspray of de Brunox niet reageren met de latere 2K lak. Deze lak is redelijk inert, reageert chemisch bijna niet met ander vloeistoffen (brandstoffen en oplosmiddelen) en werkt daardoor prima als isolatie tussen verschillende laklagen. De verfspuit die ik gebruikt heb heeft een doorlaat van 0.6 mm, maar een beetje groter als een airbrush, net groot genoeg voor dit klein spul
Laatst gewijzigd door Houtstoker op zo 15 sep, 2024 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Voertuigen;
Mercedes L 508 DG (OM 364 motor)
For-Motion Forty5 Scootmobiel
Citroen AZU 250
Mercedes L 508 DG (OM 364 motor)
For-Motion Forty5 Scootmobiel
Citroen AZU 250
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: AZU 1971
Goed bezig. Werk wel goed die bristle blaster.
Ik gebruik mijnalbum.nl werkt ook goed en kost niets.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Re: AZU 1971
De foto's op de 2cv.nl site zetten kost ook niets. Zie onder aan het veld het knopje bijlagen daar kun je fotos uplaoden.
diverse Citroens, wat anders.
- Houtstoker
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 3 sep, 2024 11:06
Re: AZU 1971
Dank voor de reacties, ben met de laatste tip aan de gang gegaan en het werkt
De Monty MBX is een geweldig apparaat wat ik al vele jaren gebruik. Het maakt zandstralen in veel gevallen langzamer en minder goed (al blijft dit vaak nodig voor bv hoekjes en andere plekken waar je met dit apparaat niet kunt komen) Helaas is het een duur apparaat al heeft HBM een betaalbare versie ervan (maar voor deze heb je wel weer een degelijke compressor nodig)"Goed bezig. Werk wel goed die bristle blaster."
Voertuigen;
Mercedes L 508 DG (OM 364 motor)
For-Motion Forty5 Scootmobiel
Citroen AZU 250
Mercedes L 508 DG (OM 364 motor)
For-Motion Forty5 Scootmobiel
Citroen AZU 250
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1885
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: AZU 1971
De gratis account is een paar jaar geleden wel ernstig beperkt in het aantal foto’s, ik meen 1000 stuks?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- Houtstoker
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 3 sep, 2024 11:06
Re: AZU 1971
Verder gegaan nog een velg ontroest en gespoten
Vandaag ook wiellagers erin gezet
De setup die ik gebruikt heb was mss overkill, maar hij staat nu eenmaal klaar dus heb ik hem toch gebruikt.
Ook de 2e draagarm van lager voorzien Ik kwam er toen wel achter dat het ene lager van Dyana was, de andere van een eend Ik heb nu ook de dopsleutel voor de as moer en de ringmoeren en vandaag maar bij de verzameling gelegd
De velgen worden nog in 2K lak gespoten, nu zit er zinkspray op met als deklaag Brantho Korrux Nitrofest (wat als een goede isolatielaag werkt)Vandaag ook wiellagers erin gezet
De setup die ik gebruikt heb was mss overkill, maar hij staat nu eenmaal klaar dus heb ik hem toch gebruikt.
Ook de 2e draagarm van lager voorzien Ik kwam er toen wel achter dat het ene lager van Dyana was, de andere van een eend Ik heb nu ook de dopsleutel voor de as moer en de ringmoeren en vandaag maar bij de verzameling gelegd
Voertuigen;
Mercedes L 508 DG (OM 364 motor)
For-Motion Forty5 Scootmobiel
Citroen AZU 250
Mercedes L 508 DG (OM 364 motor)
For-Motion Forty5 Scootmobiel
Citroen AZU 250
-
- Heavy user
- Berichten: 3068
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: AZU 1971
De Dyane en de 2CV hebben dezelfde wiellagers.
Acadiane en Ami is wel groter.
Acadiane en Ami is wel groter.
- Houtstoker
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 3 sep, 2024 11:06
Re: AZU 1971
Kan zijn, aan een zijde moest ik het 76mm lager monteren. Niet iets waar ik me echt druk om kan maken.
Voertuigen;
Mercedes L 508 DG (OM 364 motor)
For-Motion Forty5 Scootmobiel
Citroen AZU 250
Mercedes L 508 DG (OM 364 motor)
For-Motion Forty5 Scootmobiel
Citroen AZU 250
- Houtstoker
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 3 sep, 2024 11:06
Re: AZU 1971
Mss leuk raadplaatje, waar ben ik mee bezig (zie foto laswerkstuk)
De bout moet uiteraard nog vervangen worden door wat andersVoertuigen;
Mercedes L 508 DG (OM 364 motor)
For-Motion Forty5 Scootmobiel
Citroen AZU 250
Mercedes L 508 DG (OM 364 motor)
For-Motion Forty5 Scootmobiel
Citroen AZU 250
-
- Beginner
- Berichten: 36
- Lid geworden op: ma 12 jun, 2023 12:02
- Locatie: Eindhoven
Re: AZU 1971
Je pakt het goed aan in ieder geval. Bevestiging schokbreker dacht ik ook. Maar als die zo slecht zijn dat ze opnieuw moeten ben ik heel benieuwd naar de rest van het chassis…
EENDJES!!!
- Houtstoker
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 3 sep, 2024 11:06
Re: AZU 1971
Goh, was niet zo moeilijk als ik dacht
Ik heb iig een 3 mm plaatje gebogen en in 2en gesneden om dit te maken. Op dit chassis was de opname voor hydraulische schokbrekers niet voorhanden, omdat ik de AZU zo onderhoudsvriendelijk wil maken ga ik dus niet opnieuw frictie schokbrekers monteren. Aan de achterzijde was de AZU in het verleden al voorzien van hydraulische schokbrekers.
Toen ik de AZU kreeg, was al het laswerk al gedaan, dus veel laswerk zal hier niet geplaatst worden.
Anders zit het bij de Seat Marabella, bij de Seat moet ik het laswerk doen en de conversie naar Panda 4x4. De AZU is de betaling die ik kreeg voor dit werk.
Ik heb iig een 3 mm plaatje gebogen en in 2en gesneden om dit te maken. Op dit chassis was de opname voor hydraulische schokbrekers niet voorhanden, omdat ik de AZU zo onderhoudsvriendelijk wil maken ga ik dus niet opnieuw frictie schokbrekers monteren. Aan de achterzijde was de AZU in het verleden al voorzien van hydraulische schokbrekers.
Toen ik de AZU kreeg, was al het laswerk al gedaan, dus veel laswerk zal hier niet geplaatst worden.
Anders zit het bij de Seat Marabella, bij de Seat moet ik het laswerk doen en de conversie naar Panda 4x4. De AZU is de betaling die ik kreeg voor dit werk.
Voertuigen;
Mercedes L 508 DG (OM 364 motor)
For-Motion Forty5 Scootmobiel
Citroen AZU 250
Mercedes L 508 DG (OM 364 motor)
For-Motion Forty5 Scootmobiel
Citroen AZU 250