Pagina 2 van 18

Geplaatst: za 8 aug, 2009 15:11
door Martijn, Arnhem
Hoi Rossero,

Prachtig plan maar je zult je Aca nooit omgekeurd krijgen (als je dat al zou willen) naar Kampeerkenteken. Een Aca voldoet gewoonweg niet aan de maten.

De binnenruimte moet minimaal 1.70 m. hoogte hebben en slechts alleen als de binnenruimte minimaal 1.30 m. is 'moet' je 'm verhogen tot minimaal 1.70 m. Een Aca heeft geen binnenruimte van 1.30 m.

verder zijn er campers met grijs en geel kenteken maar goed, dat is voor jou dus niet van toepassing. Het kenteken blijft dus gewoon wat het nu ook is.

Of je dit snijden zomaar mag doen weet ik niet. Ik ben volgend jaar van plan om m'n Aca te gaan versnijden. Wielkasten verlagen, benzinetank tussen het chassis, LPG tank vlak achter stoelen in chassis. Eigenlijk wil ik de onderkant van chassis dichtmaken en ook een luik aanbrengen op bovenkant chssis.

vraagje; mag je plaat chassis weghalen en in plaats daarvan onderkant chassis plaat aanbrengen ?

Geplaatst: za 8 aug, 2009 15:21
door Gerard2cv
Van de RDW zijn wijzigingen aan het chassis minimaal reden om de auto te laten controleren of het chassis nogwel aan de eisen voldoet.

Geplaatst: za 8 aug, 2009 17:28
door AZL57
Na het weghalen van je binnenspatborden, lijken enige verstevigingen me geen luxe. Je opbouw kan gaan wringen en scheuren.

Geplaatst: za 8 aug, 2009 20:03
door Rossero
@ martijn, daar ben ik enigsinds blij mee, vanwege de hoge kosten van de BPM

@ AZL, daar heb je groot gelijk in. Ik ga de wielkasten weer dicht maken, ik hoop dat de constructie dan stevig genoeg is. Ik ben ergens nog wel bang dat dat niet zo gaat zijn, maar hoe kun je dat controleren?

Geplaatst: zo 9 aug, 2009 12:25
door Martijn, Arnhem

Geplaatst: zo 9 aug, 2009 12:50
door backfire
Misschien domme vraag, maar volgens mij heb ik het nog niet gezien, maar van wanneer is die aca van je eigenlijk?

Geplaatst: zo 9 aug, 2009 13:45
door Peter v G
Een extra benzinetank op de plaats waar deze bij de 2cv zit is heel goed mogelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Wel zelf een paar beugeltjes maken, maar dat zal geen probleem mogen zijn. Ook moest er een stukje van de versteviging onder de laadvloer worden weggenomen.
Op de meeting heb ik ook een aca zien rijden en die had een extra tank gemaakt onder de laadruimte direct achter de cabine.

Geplaatst: zo 9 aug, 2009 16:56
door Rossero
Heel erg bedankt! Frank van duckservice had het ook al over deze constructie, maar ik vind het nog steeds een beetje eng om de constructiebalk te verzagen. Waar kun je die rubberen pijpen halen? Ik den kdat ik deze constructie toe ga passen!

Geplaatst: zo 9 aug, 2009 17:32
door backfire
Zeg Rossero van welk jaar is nu die aca?

Geplaatst: zo 9 aug, 2009 17:33
door Rossero
1982, hoezo?

Geplaatst: zo 9 aug, 2009 21:56
door Peter v G
De rubberen pijp en bochtstukken + verloop hebben we in Ophemert gehaald. Benzine bestendig materiaal was anders niet zo snel te vinden, verder hebben we de originele 2cv vulpijp kunnen gebruiken.

Geplaatst: ma 10 aug, 2009 08:32
door rusty
Rossero schreef:1982, hoezo?
wat zit je dan moeilijk te doen met camperkenteken??? is toch al lang belastingvrij! en als je er een 4 persoons auto van wil maken kun je hem toch wel ombouwen en laten omkeuren, maar dan zie ik nogsteeds het voordeel van het camperkenteken niet!

dus.

greetzzzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty

Geplaatst: ma 10 aug, 2009 10:45
door backfire
Haha, daarom wilde ik het ook weten, ding gewoon lekker verbouwen niks geen RDW nodig. Als je het maar degelijk doet is er geen probleem.

Geplaatst: ma 10 aug, 2009 11:15
door Rossero
Rossero schreef:Zolang mijn belasting maandelijks maar 0,0 euro kost maak ik mij niet druk over hoe hij geregistreerd staat.
Misschien had ik het wat minder cryptisch moeten omschrijven ;)

Maar dat ik hem al niet wilde omkeuren vanwege belastingvoordeel dat wist ik al. Wat ik wel ooit heb gehoord is dat je verplicht bent om een camper als camper te registreren, anders ben je strafbaar. Vandaar dat ik toch maar dingen uit ben gaan zoeken, maar gelukkig kan hij nooit voldoen aan de eisen voor een camper en hoeft hij dus niet te worden omgekeurd.

Geplaatst: ma 10 aug, 2009 15:31
door backfire
Volgens mij ben je niet strafbaar omdat je een voertuig ombouwt tot camper, je bent strafbaar als een camper ombouwt tot personenbus. Ombouw naar camper wordt vaak gedaan voor belastingvoordeel, vandaar de eisen. Als je je bus ombouwt tot camper en je wil gewoon volle pond wegenbelasting blijven betalen, dan is er niets aan de hand. Zolang je het maar veilig hebt gedaan. (denk daarbij aan gastank en kookstel)