Pagina 5 van 18

Geplaatst: wo 17 feb, 2010 19:07
door Rossero
Donker vind ik juist niet mooi, dus hoe lichter hoe beter! Ik ga me er eens in verdiepen als het las en slijpwerk is afgerond ;)

En Revi, respect voor de kunde of het lef? :p in ieder geval bedankt

Geplaatst: vr 26 feb, 2010 20:45
door Rossero
Zozo, na een weekje bloed zweet en tranen eindelijk de linker wielkast afgerond! De menie en de tectyl staan nu te drogen, dus morgen kan hij weer naar buiten. Heeft mn moeder haar garage weer terug ;)

Hier wat foto's:
van binnen;
Afbeelding

Afbeelding

De plaat die ik op de plek van het reservewiel er in heb gelast word dubbel zoals je hieronder zien kunt:
Afbeelding

Afbeelding

Dit omdat ik tussen de twee voorste draagbalken een lange schuiflade wil maken voor gereedschap e.d. Door de reservewielklep dan open te maken kun je bij de lade zonder dat je een groot gat naar binnen maakt.

Nog even een foto van toen ik het niet meer zag zitten :P :

Afbeelding

Volgende week gaat de slijptol in de rechter wielkast. De tank is dan nog het enige probleem, maar daar heb ik al iets op verzonnen.

Geplaatst: za 6 mar, 2010 16:05
door Rossero
Vandaag begonnen met het verlagen van de benzinetank!

De steunbalk hieronder heb ik maar even uit de weg genomen, met name omdat hij het niet waard is steunbalk te heten:

Afbeelding
Afbeelding

En hieronder dan even een test-fit van de benzinetank. Ik snap nog steeds niet dat citroen die wielkasten destijds met de aca zo idioot hoog hebben gehouden ;) Aan deze kant kan hij dus binnenkort ook 27cm naar benee! Lekker weer de zaag er in!!!

Afbeelding

Geplaatst: za 6 mar, 2010 18:48
door Erasmo
Of je vergroot de benzinetank wat? Kan je lekker ver doorrijden zonder te moeten tanken.

Geplaatst: za 6 mar, 2010 19:44
door Rossero
Ja, dat zou ook wel lekker zijn ;) maar ik heb er zelfs aan gedacht om een kleinere te nemen, om zo veel mogelijk binnenruimte te creëren!
Ik heb nu zelfs maar anderhalve cm speling boven de tank bij het verlagen van mijn wielkasten (exclusief vlotter e.d.) dus erg veel groter mag hij ook niet worden.
Ik denk overigens dat ik een leger-jerry can op het rechter achterdeurtje monteer voor extra benzine.

Geplaatst: za 6 mar, 2010 20:57
door thomaaas
Ziet r mooi uit man! Zal vast ook stoer staan, zo'n legerjerrycan!!

Geplaatst: za 6 mar, 2010 21:59
door Rossero
Ik heb ook nagedacht over een leger-thema over de hele auto heen. Maar dat was weer iets té.
Ik weet ook nog niet of ik de tank dan groen houd of juist een opvallende felle kleur.
Minder stoer maar des te opvallender!

Geplaatst: za 6 mar, 2010 22:03
door Rossero
En natuurlijk nog vulopening, die moet worden verlaagd. Ik had gelukkig nog mijn linker achterscherm bewaard dus daar kon ik mooi drie ribbels uit halen:

Originele tank klep:
Afbeelding
Hup, de zaag er in! Mijn favo bezigheid ;)
Afbeelding
Netjes aftekenen
Afbeelding
Nog een half uurtje 'pas' maken
Afbeelding
En lassen maar!
Afbeelding

Morgen nog even verder aflassen en plamuren, maar al zeg ik het zelf, vergeleken met het geklei aan de buitenkant vind ik m toch aardig gelukt!

Geplaatst: za 6 mar, 2010 22:05
door björn
geel met een rood hell (shell) tekening :twisted:

Geplaatst: zo 7 mar, 2010 00:04
door thomaaas
Ach, een roze jerrycan met een rood hartje erop zal 't goed doen bij je vriending ;)

Ik heb trouwens verder totaal géén verstand van AK´s, maar kan me idd niet voorstellen dat ze die tank zo hoog zetten terwijl ze inhoud kunnen winnen door m lager te plaatsen... maw, weet je echt wel zeker dattie past? Zou nogal lullig zijn als je met de eerste keer inveren opeens een kapotte tank hebt :p

Je ingelaste stukje ziet er inderdaad wel heel mooi uit!!

Geplaatst: zo 7 mar, 2010 01:54
door siemen
die tank zit zo hoog omdat die balk waar de tank op staat onder de vloer door loopt
wel erg mooi werk

Geplaatst: zo 7 mar, 2010 09:47
door Rossero
Wat Siemen zegt is inderdaad waar, de balk onder je vloer loopt gewoon door. Maar de tank zit nu nog zo'n 10cm hoger dan het chassis, dus de grond zal hij niet raken!
De reden dat de wielkast verder zo hoog is is omdat bij een AK en alle andere bestel-types het reservewiel ook onder de wielkast zit,waardoor de wielkast dus op zijn minst net zo hoog is als één wiel.

Zometeen nog even plamuren en aflakken zodat hij vanavond in ieder geval weer voor een weekje naar buiten kan!

Geplaatst: zo 7 mar, 2010 11:12
door Erasmo
Rossero schreef:Ik heb ook nagedacht over een leger-thema over de hele auto heen. Maar dat was weer iets té.
Ik weet ook nog niet of ik de tank dan groen houd of juist een opvallende felle kleur.
Minder stoer maar des te opvallender!
Legergroen met zwarte chevrons lijkt me wel een mooie combinatie...

Geplaatst: za 13 mar, 2010 16:51
door Rossero
Vandaag weer lekker aan het hakken en zagen geweest, dit keer moest de linker kant het ontgelden:

Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast ook nog productief bezig geweest! Ik had vorige week een zeer goedkoop amateuristisch kantbakje op de kop getikt, maximaal 1mm plaatstaal (ideaal dus). Nu vandaag met een paar oude dakdragers er een mooi en stevig geheel van gemaakt en het werkt 'prima'! Echt een aanrader als je zelf plaatstaal wil buigen maar geen honderden euro's uit wil geven en niet veeleisend bent:

Afbeelding

Geplaatst: za 13 mar, 2010 17:08
door marcopr
Alleen maar complimenten. Zeer creatief, erg mooi afgewerkt en nog veel praktischer. Mooie zetbank :D
Die lage tank voor binnenruimte is naar mijn idee echt een unicum. :idea:

Ik wil niet flauw doen, maar een volle jerrykan op de achterdeur geeft natuurlijk een vet effect bij een aanrijding :twisted: :twisted: :twisted: