Renovatie Ami 8 Break 1972 (roestplekken bijwerken).

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 4 dec, 2010 00:11

Nope. Maxxis 135/80R15.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 6 dec, 2010 12:06

Waar heb je die bandjes gehaald? ik zoek nog een paar low budget banden :lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 6 dec, 2010 20:14

In Drenthe ergens, maar had de laatste.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 10 mar, 2011 19:21

Vandaag maar weer eens wat aan de Ami gedaan. De wielophanging zag er roestig uit en gezien de Ami ook de winter door worden gereden, besloten ze van een lakje te voorzien.
Dus vandaag begonnen met de achteras. Deze met staalborstel van grootste roest ontdaan en daarna nog met zo'n schuurspons. Alle oppervlakte roest eraf en daarna dik gepapt met Hammerite. Het kan zeker netter en beter en volgend jaar zal ik wel mogen bijstippen, maar zo zit de hele Ami in mekaar. :wink: Niks doen is zeker achteruitgang. :lol:
De wielophanging achter is nu klassiek rood. Volgende week de voorzijde maar eens gaan doen. Daar moet ik ook nog alle aandrijfasrubbers gaan vervangen, dus dat kost wat meer werk. En de uitlaat moet eraf om een beetje met de kwast erbij te kunnen.

Aan de achterzijde de schokbrekers eraf gehaald met het idee ze ook te lakken, want ze leken het nog goed te doen. Maar je voelt hem al aankomen. Deze worden toch vervangen.
Ook achter heb ik klotsende schokbrekers (voorste hadden dit ook) en de eerste cm drukte ik ook lucht samen. Daarnaast viel bij de linker een van de bussen op de grond. Deze kan er doorheen vallen zonder het rubber te raken. Beetje uitgelopen dus.
Dus nu op zoek naar een nieuw setje. Bij voorkeur Monroe.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 17 mar, 2011 20:12

De achtertrein is klaar. Zit in de klassiek rode Hamerite. Zomerbandjes liggen er weer op en nieuwe schokbrekers (Lip) gemonteerd. Deze rijden echt godelijk. Ami is nu heel stabiel bij gooi en smijtwerk. :lol: Was een redelijke waggel achter. :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Binnenzijde spatschermen, gespoten met ML en vervolgens Tectyl. Hoop dat het nu weer even meegaat. Roesten doen ze toch wel, alleen hopelijk nu wat trager. :wink:

Nu op naar de voortrein. Die heeft meer werk. Draagarmen zijn meer verroest en haal dan meteen de hele voorkant eraf. Kan ik de koets inspecteren en tectyleren en de aandrijfasssen voorzien van nieuwe rubbers.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 4 jul, 2011 22:51

Gisteren tijdens de Betuwerit Wat hoedenplank steunen voor een Ami8 Break weten te scoren. Ze zagen er wat muf uit.

Afbeelding

Maar na een verfbeurtje en een nieuw tapijtje zien ze er weer een stuk beter uit.

Afbeelding

Vastgebout en gekit in de Ami.

Afbeelding

Morgen ff wat lichtgewicht hout halen voor het plankje.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » ma 4 jul, 2011 23:11

Originele "plankje" zijn twee Dyane hoedeplanken. Die klemmen op de rubberen rand
------------------------------
Traction 11 BL 1950

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » di 5 jul, 2011 13:54

Precies. En die twee blikken "plankjes" zorgen er ook voor dat je kreukelzone niet star wordt. Als je met hout aan de slag gaat, zorg dan dat het niet één massieve plaat wordt. Je gunt je passagiers toch geen dwarslaesie. Trouwens: Erg leuk dat je die steuntjes hebt gevonden. Ze zijn lastig te vinden en moeilijk na te maken.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 5 jul, 2011 18:47

Ik vermoed dat een vlakke plaat eerder zal versplinteren toch. Ze zitten onder de achterbankleuning en kunnen nagenoeg niet omhoog komen lijkt me.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » di 5 jul, 2011 18:53

Een versplinterde plank in je nek of rug lijkt me ook niet echt fijn :?
Eend voor allen, allen voor eend..

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » di 5 jul, 2011 18:58

Het is toch een kleine moeite om een schuin afgestelde decoupeer- of cirkelzaag door zo'n plaat te halen zodat de twee helften over elkaar kunnen schuiven als je een klap van achteren krijgt. En wèl zo veilig. Geldt trouwens ook voor vlondertjes in AZU's, AK's en Acas.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 5 jul, 2011 19:21

Dan krijg je toch een van de 2 delen in je nek?

Wil niet bijdehand doen hoor, maar zie het verschil niet zo. Naar voren komen zal het altijd.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 5 jul, 2011 23:07

ja daarom. Ik zou me er ook niet druk om maken. 1 van mijn besteleenden zit ook vol met hout betimmerd!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 16 jul, 2011 16:27

De constructie eens goed bekeken en besloten toch voor een deel te gaan. Het is 4mm MDF (geperst karton) De balkjes zitten niet gelijmd, dus die zullen eerder eruit worden gertrokken. Daarnaast zorgen de gaten ook voor minder stevigheid. Voordeel het scheelt me een hoop extra werk.

Afbeelding

Afbeelding
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 6 aug, 2011 18:38

In Salbris kwam ik erachter dat ik niet alle steuntjes had voor het luchtfilter en hij daarom aan de slang die naar de carb. gaat trekt. Dus vandaag even naar het magazijn van de AVN gereden voor een steun en een voorwielflens. Want een van de wielbouten was gebroken bij de mijne. Een nieuwe geplaats en gelast, maar deze las breekt steeds. Kan er goed mee rijden, maar ga binnenkort de voortrein in de Hammerite zetten en de ashoezen vervangen. Kan ik meteen de flens vervangen voor een goede.
Ook gevraagd naar een turboslang, maar deze zijn niet meer leverbaar. Dus op de terugweg via de Intratuin (waar haal je anders je Ami spullen) voor 50mm vijverslang. Deze zou moeten passen en is door de spiraal goed te buigen met behoud van een zo groot mogelijke diameter.
Van de week dus weer wat te sleutelen.

Afbeelding
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie