Eindelijk eendje: Claudette

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Andre de Belg
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 9 jan, 2015 11:23
Locatie: Antwerpen

Bericht door Andre de Belg » ma 25 jul, 2016 12:21

Bedankt voor je reactie. Ik zoek een hittebestendige lak die ik kan met een penseel uitstrijken. Vroeger had ik dit maar ik heb het weggegeven verdomme.
Andre de Belg met zijn groene geit ( eend)

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » ma 25 jul, 2016 21:50

https://www.bol.com/nl/p/rust-oleum-hit ... 0057615604

Maar spruitstuk verven heeft weinig zin hittebestendige lak blijft ook niet zitten.

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » di 23 aug, 2016 22:36

Even een update van het Claudette front. Alles gaat prima; ze start altijd en rijdt hartstikke goed.

Hier wat foto's van de ICCCR, waar we met Claudette en onze nieuwste aanwinst (VW T3 camper van 1980) vier dagen naar toe zijn geweest:
ICCCR 2016 (1).JPG
ICCCR 2016 (2).JPG
ICCCR 2016 (6).JPG
ICCCR 2016 (7).JPG
Het werd echt een geel hoekje, toen we ook nog gezelschap kregen van twee hele vriendelijke Engelsen met hun Zuidafrikaanse DS:
ICCCR 2016 (5).JPG

Ik vond het een zeer leuke bijeenkomst, die best nog langer had mogen duren!
Laatst gewijzigd door IVARIO op za 3 okt, 2020 18:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » di 4 okt, 2016 15:14

Sinds een tijdje hoor ik als ik over wat scherpere richels rijdt (zoals de wegen van betonplaten in België) en metalig "kloink" geluid uit het vooronder komen.
Ik heb het idee dat het iets met de stuurstang te maken heeft en niet iets in de ophanging.
Het rijgedrag is niet veranderd en daar kan ik eigenlijk niets aan merken.

Heb al een beetje geprobeerd hierover iets te vinden op het forum en nu dacht ik het volgende: zou het speling in het rondsel kunnen zijn en dat dat dan zo'n geluid veroorzaakt?
Het klintk trouwens echt als metaal op metaal.

Alle suggesties zijn welkom!
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 4 okt, 2016 17:24

Klinkt een beetje als trekstangogen die over de kantelmessen gaan. Even de eend opkrikken en de ogen en messen controleren. Door een gebrek aan smering/ouderdom kunnen de trekstangogen inslijten, als de auto dan in en uitveert hoor je een metalen kloink.

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » wo 5 okt, 2016 13:17

Bedankt, Schermer

Ik zal het binnenkort eens checken!
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Gerchen
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: do 1 sep, 2016 15:13
Locatie: Brummen

Bericht door Gerchen » zo 16 okt, 2016 00:08

Wat Leuk! mooie kleur :)

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » vr 4 nov, 2016 17:20

Bedankt, Gerchen
schermer schreef:Klinkt een beetje als trekstangogen die over de kantelmessen gaan. Even de eend opkrikken en de ogen en messen controleren. Door een gebrek aan smering/ouderdom kunnen de trekstangogen inslijten, als de auto dan in en uitveert hoor je een metalen kloink.
Ben er helaas nog niet aan toegekomen het "kloinken" te checken.
Wat ik wel heb gemerkt, is dat het een stuk minder is, zodra er meerdere mensen in de auto zitten tijdens het rijden... Zou het dan inderdaad met de vering te maken hebben?
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Gebruikersavatar
chummydj
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1327
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 22:13
Locatie: Belgie

Bericht door chummydj » vr 6 jan, 2017 12:56

Mooie eend....

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 6 jan, 2017 14:28

IVARIO schreef:Bedankt, Gerchen
schermer schreef:Klinkt een beetje als trekstangogen die over de kantelmessen gaan. Even de eend opkrikken en de ogen en messen controleren. Door een gebrek aan smering/ouderdom kunnen de trekstangogen inslijten, als de auto dan in en uitveert hoor je een metalen kloink.
Ben er helaas nog niet aan toegekomen het "kloinken" te checken.
Wat ik wel heb gemerkt, is dat het een stuk minder is, zodra er meerdere mensen in de auto zitten tijdens het rijden... Zou het dan inderdaad met de vering te maken hebben?
Ja.
Dat kan heel goed. Er staat meer druk op de trekstangen en dus ook op het trekoog en kantelmes.
Kan heel goed zijn dat je klonk dan niet meer hoort.

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » za 21 jan, 2017 10:23

Bedankt, Chummy en David

Heb het "kloinken" trouwens nog steeds niet gecheckt, maar staat nog op de "to do" list.

Een vraag: hoe koud moet het zijn, voordat het aan te raden is het "winterdekje" op de grille in de motorkap te gebruiken?
Ik heb dit eens ergens zien staan, maar ik kan het niet meer vinden...

Update:
Zojuist gevonden op de website van Burton: "Door gebruik van een wintergrille bij lagere buitentemperaturen (onder de 10 graden celcius) komt de motor van een 2CV beter op bedrijfstemperatuur".

Goed, dat weten we dan ook weer.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » vr 21 apr, 2017 15:29

Ik heb sinds een tijdje dat als ik rijd, het een beetje naar uitlaatgas ruikt in het interieur.

Heb op het forum hierover de nodige info gevonden, dus ik ga er morgen mee aan de slag.
Ook omdat we zondag naar de Citroën Jumble in Bokrijk gaan!

Heb wel gezien dat de meningen verdeeld zijn omtrent het al dan niet gebruiken van uitlaatpasta tussen de diverse uitlaatdelen.

Ben benieuwd of het gaat lukken.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » vr 21 apr, 2017 16:29

Zorg dat je goeie uitlaatklemmen hebt !!!

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » vr 21 apr, 2017 17:55

De conische koppelingen van de uitlaat kun je goed verbinden met uitlaat pasta. Als je dat niet hebt, smeer er dan wat vet op zodat ze goed over elkaar schuiven tijdens het monteren. Vet gaat wel stinken als de motor warm wordt, maar dat duurt maar even.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » za 22 apr, 2017 10:44

Bedankt voor de tips, mannen, ik ga er NU aan beginnen!
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Plaats reactie