Hoe is het mogelijk?!

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Plaats reactie
Reneplasmans
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: za 21 sep, 2019 17:29

Hoe is het mogelijk?!

Bericht door Reneplasmans » zo 22 sep, 2019 09:15

Hallo Eendenliefhebbers.
Auto's hebben mij altijd al kunnen bekoren. Met name de grote amerikaanse spierbundels van weleer maar zeker ook auto's uit Europa uit een recent verleden. Een brede interesse zo gezegd.
Uiteraard heb ik de 2cv ook vaak voorbij zien snateren maar nooit heb ik er eigenlijk acht op geslagen.

Tot nu...

Op een evenement bij ons in het dorp stond een prachtige gele 2cv6. Helemaal in tiptop staat, te glimmen alsof ze zojuist uit de fabriek kwam gegleden. Ik heb vaker een auto bewonderd en vind veel auto's mooi zoals gezegd maar deze eend wist me te vloeren. Eigenlijk niet eens vanwege het feit dat ze nieuw leek maar het totaalplaatje (de eenvoudiger techniek, de simpelheid, maar ook het comfort wst totaal doordacht is) maakte me plotsklaps liefhebber. Ik krijg de 2cv ook niet meer uit mn gedachten als ik het over auto's heb.

Momenteel ben ik nog eendloos maar mijn doel is om er uiteindelijk zelf een te restaureren. Om dat te kunnen bereiken wil ik de techniek verder doorgronden. Dat betekent veel lezen, bekijken, zien, voelen en ook zelf doen. In dat kader wil ik graag allereerst een oude 2cv6 motor zelf gaan reviseren. Als iemand een idee heeft hoe ik aan zo'n oud beestje geraak, dan hoor ik dat graag. Tot die tijd blijft het bij het bewonderen van dit fantastisch autootje. Nooit geweten dat je zo gegrepen kunt worden door een Eend!

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Hoe is het mogelijk?!

Bericht door Thijs » zo 22 sep, 2019 17:27

Welkom op het forum.

Een Eendenblokje kun je scoren op Marktplaats of op de 'gevraagd' pagina op deze site.

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 631
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Re: Hoe is het mogelijk?!

Bericht door gillis » zo 22 sep, 2019 22:15

En als je in de buurt van R'dam woont...
En wat ondersteuning/gezelschap kan gebruiken...

Geeft het eendenei (club in Rotterdam) revisie cursus.

Neem je blok mee en in een paar zaterdagen (en wat huiswerk) is je blok weer ready tot go!

Wel lid worden natuurlijk (maar dan heb je ook meteen een magazijn waar je spullen van kan kopen)
onder druk wordt alles vloeibaar

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Hoe is het mogelijk?!

Bericht door RobertF » zo 22 sep, 2019 22:22

Hi gillis
Leuk dat je geinteresseerd bent in een eend. Bedenk wel dat er nooit een eend op de sloop zal geraken vanwege technische problemen, alles is redelijk eenvoudig en tegen lage kosten te verhelpen of rijdend te houden. Eenden belandden op de sloop omdat ze doorgerot waren en reparatie de nodige investering kostte.
Dus ik zou een cursus lassen gaan volgen. :wink:
Kijk naar mijn project.
viewtopic.php?f=34&t=15814
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Plaats reactie