voorstellen peter van litsenburg Pjotrtrain

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Plaats reactie
pjotrtrain
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 14 feb, 2020 00:47

voorstellen peter van litsenburg Pjotrtrain

Bericht door pjotrtrain » zo 16 feb, 2020 23:13

Hallo beste forumleden,

Ik ben Peter van Litsenburg, 69 jaar oud en gelukkig gepensioneerd. Ik woon in Eindhoven en samen met mijn vrouw heb ik 3 kinderen en nog 4 kleinkinderen.

Sinds afgelopen vrijdag ben ik bezitter van een 2cv6 uit 1986. Ik heb de auto aangekocht via marktplaats. In de jaren 70 heb ik altijd eend gereden en daarom heb ik een soort zwak voor deze auto's.
Overigens ben een echte Citrofiel want ik heb nooit iets anders gereden dan Citroën. BX, Xantia, C5, XM en nu een DS5. Eerlijk gezegd wist ik niet wat mij overkwam toen ik de eend startte bij de verkoper en al helemaal niet meer op de snelweg. Horen en zien vergaat en als je een vrachtwagen tegenkomt lijkt het of het hele eendje ontploft. Dit wist ik natuurlijk nog wel maar de werkelijke impact van deze ervaring was toch enigszins uit mijn geheugen verdwenen. Het wagentje heeft zo natuurlijk zijn minpuntjes (ontwerp jaren 30, maar dat weten jullie), daarentegen is deze Citroën een geniaal ontwerp.

Ik hoop het eendje in goede conditie te houden en er ook leuke ritten mee te maken, vooral met het dakje open natuurlijk.
Mocht ik jullie raad nodig hebben dan hoop ik dat via dit forum mij iemand kan helpen naar de oplossing voor een eventueel probleem.
Maar ook gewoon rondstruinen op dit forum kan al veel helderheid geven voor een nieuwe eenrijder.

Groet,
Peter van Litsenburg.

VincentK
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 20 jul, 2018 12:21
Locatie: Enschede

Re: voorstellen peter van litsenburg Pjotrtrain

Bericht door VincentK » ma 17 feb, 2020 19:52

Hallo Peter,

Welkom! Leuk te lezen dat je weer terug bent bij de bron.

Ook mijn eerste auto was een eend, al was dat iets korter geleden (12 jaar). Blijft inderdaad een avontuur om er mee te rijden, maar tegelijk ook een hoop plezier.

Succes met je eend en ben benieuwd naar de verhalen (en natuurlijk ook de foto's ;-) )

gr.
Vincent
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

voorstellen peter van litsenburg Pjotrtrain

Bericht door Twécévé » di 18 feb, 2020 10:32

Leuk welkom! Altijd leuk om eendrijders te ontmoeten die het echte eendentijdperk nog hebben meegemaakt. Verhalen welkom ;)
Ik werd vanochtend - toen ik met de eend parkeerde op t werk- door twee collega’s aangesproken die vroeger zelf eend had gereden / als kind achterin zat.

Goede auto’s gereden ook! kHeb 5 jr Xantia gereden en regelmatig heimwee naar deze wagen.

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 631
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Re: voorstellen peter van litsenburg Pjotrtrain

Bericht door gillis » di 18 feb, 2020 17:00

Welkom! Maar uh...

Foto's! Foto's! Foto's!
onder druk wordt alles vloeibaar

pjotrtrain
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 14 feb, 2020 00:47

Re: voorstellen peter van litsenburg Pjotrtrain

Bericht door pjotrtrain » di 3 mar, 2020 23:15

Beste medeforumleden,

Bedankt voor jullie welkomstwoorden.
Ik ga zo snel mogelijk een aantal goede foto's maken.
Ik wacht even op de zon en droog weer.

Groet,
Peter

Plaats reactie