2cv Charleston zefbouw 1/8

Alles over 2cv modelauto's en miniaturen
SaXoKe
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 4 sep, 2009 14:06
Locatie: Achel (België)
Contacteer:

Bericht door SaXoKe » wo 27 aug, 2014 00:22

Zoek eens naar de belgische webstie van de uitgever ervan. Dat is deagoistini geloof ik.

Zelf ben ik m ook aan het bouwen.
Bij de levering van nr 49 afgelopen donderdag ging er iets mis. Die werd niet geleverd.
Na een telefoontje van de krantenwinkel naar hun verdeler werd het meteen opgelost.
Deel 49 (de achterbank met die klote elastieken) iss vandaag geleverd.
Saxo 1.5D VTS 2002
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973

God Save The TWIN

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » wo 27 aug, 2014 10:35

die elastiekje heb ik niet gebruikt ,zie je niets van
2cv6 azu-b 250

SaXoKe
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 4 sep, 2009 14:06
Locatie: Achel (België)
Contacteer:

Bericht door SaXoKe » do 28 aug, 2014 22:16

vandaag de achterbank bekleding aangebracht. We zitten op de helft. Bijna een jaar zijn we bezig!
Saxo 1.5D VTS 2002
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973

God Save The TWIN

pedro
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 14 feb, 2014 09:18
Locatie: Antwerpen

Bericht door pedro » di 2 sep, 2014 11:18

2cv pieter en saxoke, thx voor je antwoord. Ik zal het dan zo proberen om de onderdelen te pakken te krijgen. Die rekkertjes zijn idd een vervelend iets. Maar inderdaad, als de hoesjes erover zitten zie je ze toch niet. Goede tip 2cv pieter :wink:
We zijn idd als een jaar verder saxoke. Soms wel leuk dat dat stukje bij stukje gaat (goed voor geduld te leren hebben) maar soms heb ik het gevoel dat het toch ook weer te lang duurt allemaal :D
Dyane 1971: under construction (voorlopig stopgezet)

tweepékaatje1947
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 25 sep, 2015 10:41
Locatie: Gent BE

Zelfbouw 1:8

Bericht door tweepékaatje1947 » vr 25 sep, 2015 11:30

Dag beste 2CV fanaten,

Ben nu zel bezig aan het bekende 1:8 model van de Charleston. Vroeger bouwde ik zulke auto's als 'vanzelf' maar tegenwoordig heb ik er wel moeite mee.
Niet in de laatste plaats omdat dit model van DeAgostini behoorlijk ingewikkeld is. Lang niet is alles even duidelijk (zichtbaar) op de foto's te zien. Zo zit ik met de stuurstang van het stuur behoorlijk te knoeien. Op geen enkele tekening vindt ik een goede en duidelijke omschrijving hoe deze stuurstang verder geleid moet worden! Nu ik de auto bijna in elkaar heb blijkt ook dat het printplaatsje niet werkt! De aansluitingen zijn erg moeilijk aan te sluiten en krap is het enige woord, als het om de lengte gaat. Daarnaast zijn ook de klapraampjes van een twijfelachtige kwaliteit.
En wat me nog het meest stoort is het feit dat je, als je de afleveringen (exact 100) via de boekhandel koopt, geen recht hebt op zaken zoals show case, een verzamel map en enkele attributen. Vreemde zaak! Voorlopig moet ik eerst nog een nieuw printplaatje kopen. Ook de bekabeling is niet altijd evengoed aangeduid. En wat me ook ergert is, dat er geen logisch volgorde van bouw is aangegeven. Zo kun je niet van te voren het elektrische circuit testen en loop je ook nog eens mis als je sommige onderdelen in elkaar hebt gezet (volgens de reeks) en dan achteraf blijkt dat je juist andersom of eerder/later moet zijn. Maar okay, het zal uiteindelijk wel lukken. Vraagje nog is er een apart forum, waar "bouwers" van de DeAgostini elkaar kunnen ontmoeten. Salu vanuit Vlaanderen
Tout les routes Citroën (DS19/2CV/TractionAvant/AMI6/CX/HY

Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door Daffy » za 26 sep, 2015 14:06

Op you tube staan enkele filmpjes van de 2cv, 1:8 waarbij de bouwers , c.q. plaatsers van de filmpjes laten zien dat bij hun model alle elektrische componenten werken, en dat het model is afgebouwd,
Ik geef toe dat het niet altijd makkelijk ging om delen op zijn plaats te krijgen, maar problemen heeft het bij het bouwen van mijn model nooit gegeven,
Ook werkt alles bij het model dat ik gebouwd heb zoals het hoort.
inmiddels heb ik wel een klapraampje moeten repareren, maar dit kwam meer omdat visite het model als speelgoed zagen. Dat is het zeker niet.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 27 sep, 2015 12:01

AAAAAAH :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: als speelgoed :twisted: :twisted: :twisted:

Ik zou gek worden :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Egbert2CV
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: do 6 nov, 2008 06:11
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Egbert2CV » zo 4 okt, 2015 20:50

Afbeelding

In een Belgische Kringwinkel gevonden. Er lagen nog een paar setjes onderdelen, onder andere een stoel en een paar wielen. Die ligger er (denk ik) nog...

Plaats reactie