Voortbestaan Citroen Club Nederland (CCNL) in gevaar?

Foto's en nabesprekingen van meetings.
Gebruikersavatar
RuudR
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: do 13 apr, 2006 18:58
Locatie: Steggerda

Bericht door RuudR » ma 22 apr, 2013 08:15

Helaas, daar zat de vangrail te veel voor in de weg...
Kom met z'n allen naar WAGGEL 2014 op het Erkemederstrand!! Wederom met Hemelvaart, dus eind mei 2014!!

badmuts
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 09:57
Locatie: Eexterveenschekanaal
Contacteer:

Bericht door badmuts » wo 24 apr, 2013 01:06

SPOTeend schreef: In het laatste CCNL bestuur zaten tot mijn verbazing zelfs twee mensen die beiden tegelijkertijd in het bestuur van het Eendeëi zaten. Over mogelijke belangenverstrengeling gesproken.
RuudR schreef:En dat is nu net waar de schoen is gaan wringen Henry!
Over wat voor belangen hebben we het dan? Zolang er niet onrechtmatig met geld of middelen tussen clubs heen en weer wordt geschoven, wat is er dan concreet aan de hand, welk belang speelt er, wat verstrengelt er?

Ik lees nu ook voor het eerst dat iemand hardop zegt dat daar het probleem kennelijk zat.

Het Ei en CCNL zijn 2 verschillende clubs, het Ei is een sleutelclub voor eendrijders en trekt een slag mensen wat 'gewoon rijden met die eend' hoog in het vaandel heeft. CCNL is een gezelligheidsvereniging voor mensen met een Citroën die van andere mensen ontmoeten houden. Het een hoeft het ander niet te bijten, vult elkaar eerder prima aan. Goeie buren. Zou ik denken. Maar was dat niet (meer) zo?
Schop nooit zomaar tegen een eend!

Gebruikersavatar
RuudR
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: do 13 apr, 2006 18:58
Locatie: Steggerda

Bericht door RuudR » wo 24 apr, 2013 18:04

Theo, zoals eerder gezegd, uitwijden doen we niet. Mensen die GEEN lid zijn, hebben zich niet in dit probleem te mengen. Sorry...
Kom met z'n allen naar WAGGEL 2014 op het Erkemederstrand!! Wederom met Hemelvaart, dus eind mei 2014!!

badmuts
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 09:57
Locatie: Eexterveenschekanaal
Contacteer:

Bericht door badmuts » wo 24 apr, 2013 18:11

Ik voel me nog wel enigszins betrokken bij mijn oude club, en met een beetje openheid voorkom je m.i. ook speculaties en geroddel.

Ik zou best weer lid willen worden, wat zeg ik, maak me maar voorzitter... maar doet er nog iemand de ledenadministratie, en heeft het nog zin om weer lid te worden?

De reden dat ik me er mee bezig houd is enkel dat ik het doodzonde zou vinden als CCNL een roemloze dood sterft en een paar goeie meetings meesleurt in haar val.
Schop nooit zomaar tegen een eend!

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » do 25 apr, 2013 10:30

Als mensen die geen lid zijn zich niet met de discussie mogen bemoeien, waarom dan dit topic op dit forum? (hopende dat ik me hiermee niet teveel met de discussie bemoei, ik ben geen lid van ccnl)

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » do 25 apr, 2013 12:45

Dat vroeg ik me nu ook af, daarnaast nodig zo'n uitspraak nou niet direct uit om lid te worden, laat staan om je in te zetten.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 25 apr, 2013 15:06

Daffy schreef:
Vroeger :

Goedkoop kamperen
Goedkoop verzekeren
Technische kennis, vrienden, etc...
Het toch anders willen zijn??
Nu behoor ik tot de generatie die door Spookeend beschreven wordt als ,, onze ouders'' en kan dus meepraten over vroeger en over nu.
Zoals ik in een eerdere reactie op dit onderwerp al aangaf, zie ik de huidige generatie, die zijn opgegroeid met de zogenaamde ,,sociale media'' voor het grootste gedeelte als een generatie van zakkenvullers, die het ,,ik'' virus met de eerste injecties hebben binnen gekregen.
Wij ( ouders generatie) werden lid van een Citroën vereniging om anders te zijn, gezelligheid te hebben op een ECHTE manier vrienden maken ( dus niet via een schermpje waarop je kunt lezen hoeveel ,,vrienden '' dat je hebt), en , in mijn geval als techneut, andere gelijkgestemden info en advies te geven over het gezamenlijke favoriete merk.
Het grootste gedeelte van de generatie die nu aan de beurt is om alles te runnen is alleen maar bezig met zichzelf manifesteren met geld en macht, en menen dat ze ,,sociaal"gedrag vertonen als ze veel ,,vrienden hebben op de ( nogmaals zogenaamde) sociale media.
Iets gratis voor iemand doen is bijna een doodzonde, men zit liever op zijn reet naar een schermpje te turen.
Overigens slaat bovenstaande niet op jou Spookeend !
Ook heeft de huidige generatie de gewoonte om op alles en iedereen kritiek te hebben, zonder eerst naar zichzelf te kijken, of zelf iets te veranderen aan de situatie waar ze kritiek op hebben.
De discussie over het voortbestaan van CCNL is hier een uitstekend voorbeeld van.
sorry dat ik het zo zeg; maar wat een zure zeikerige reactie zeg! gad-ver-damme!!!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 25 apr, 2013 15:34

RuudR schreef:Er wordt mij langzaam iets heel erg duidelijk. Jullie willen allemaal alleen maar finaciële voordelen uit een lidmaatschap en jullie zijn stuk voor stuk te besodemieterd om je klauwen eens uit je mouwen te steken voor een ander!!! Zo helpen jullie alle andere clubs ook om zeep. Als de jongeren dan toch alleen voor de voordelen lid zijn, blijf dan lekker weg, zeg je lidmaatschap aan welke club dan ook op en wordt internetfreak(wat jullie ook al zijn)!!!!!

Wat ben ik klaar met dit soort discussies zeg!
ahum...

ik ben jaren geleden lid geworden van de DVN en het eendeei. Uiteraard voor wat deze clubs te bieden hadden/hebben. Deels financieel deels niet financieel. dus ja idd de onderdelen voorzieningen(toe al gewoon om het feit DAT ik ergens onderdelen kon krijgen omdat ik geen andere leverancier kon vinden wegens lastig zoeken zonder internet ed) en de goedkope verzekering en de kennis en gezelligheid.

Feit is dat ik laatste jaren gewoon geen tijd en geld (en eigenlijk de behoefte) heb om naar meetings en magazijndagen ed toe te gaan (beide clubs zitten niet om de hoek).

Maaarrrr beide clubs draag ik een warm hart toe om wat ze doen. In het verleden heb ik met name voor de DVN het een en ander gedaan maar ik heb (voor mezelf) redenen om niet (meer) (vaak) te komen.

Dus feitelijk zou je kunnen zeggen dat ik ik niets meer aan deze clubs "heb". Maar ik blijf lid omdat ik wat deze clubs doen wel een warm hart toe draag en ze op deze manier iig finacieel steun. Nu zou ik als ik jouw reactie en die van een aantal anderen lees beter mn lidmaatschap op kunnen zeggen omdat ik niet in het bestuur wil??? dan zijn die clubs zeker snel om zeep.

verder vind ik het erg knap dat je zo van een afstand zo goed kan beoordelen dat "de jongeren" (nu ben ik zelf al 34, geen idee of dat als jongere valt. ik voel me nog wel jong en dus aangesproken) alleen maar aan zichzelf denken en te beroerd is z'm handen uit de mouwen te steken.

Misschien zouden de "ouderen" zich eens moeten verdiepen in hoe het er vandaag de dag aan toe gaat in de "social media" en eens in contact komen met zo'n "internet freak" dan zouden ze eens zien dat dit niet zo'n onaardige lui zijn en ook best bereid zijn om eens een paar handen uit de mouwen te steken.

Eigenlijk kun je de "social media" beschouwen als clubs. maar dan zonder financieel gewin maar ook zonder bestuur, rompslomp. veel vrijer en makkelijker toegankelijker (voor sommigen blijkbaar, want uit bovenstaande reactie blijkt dat er ook mensen voor wie dit niet geld). vanuit deze internetdingen (oa dit forum) kom je in contact met mensen uit het hele land, zelfs de hele wereld. itt clubs waarbij het al weer veel beperker is. mijn ervaring is dat deze contacten zeker met elkaar in contact komen in het echte leven en elkaar helpen met van alles. Alleen het clubhuis ed ontbreekt. Dat "de oudere" zich niet willen verdiepen in dit alles is prima, maar ga er niet op af lopen geven als je er geen kaas van gevroten hebt. blegh

edit: sorry the nosepicker heeft het duizend keer beter kunnen bewoorden dan ik (op pagina 7)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

badmuts
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 09:57
Locatie: Eexterveenschekanaal
Contacteer:

Bericht door badmuts » do 25 apr, 2013 16:49

dyane_maniac schreef: Dus feitelijk zou je kunnen zeggen dat ik ik niets meer aan deze clubs "heb". Maar ik blijf lid omdat ik wat deze clubs doen wel een warm hart toe draag en ze op deze manier iig finacieel steun.
Zo werkt het vor mij ook, ik ben ook nog lid van een club ver weg waar ik zelden of nooit meer kom.
Eigenlijk kun je de "social media" beschouwen als clubs. (...) Dat "de oudere" zich niet willen verdiepen in dit alles is prima, maar ga er niet op af lopen geven als je er geen kaas van gevroten hebt.
Vind ik leuk.
Schop nooit zomaar tegen een eend!

Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door Daffy » vr 26 apr, 2013 12:58

sorry dat ik het zo zeg; maar wat een zure zeikerige reactie zeg! gad-ver-damme!!!
Als je nou geen gefundeerde of nuttige kritiek kunt leveren op een reactie van iemand anders , reageer dan helemaal niet.
De reactie van jou is namelijk zo'n typische lege laffe reactie zoals er op de ,,sociale media '" de hele dag door worden geleverd, en hebben niets met het onderwerp te maken.

getverdemme ???

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 26 apr, 2013 13:43

Daffy schreef:
sorry dat ik het zo zeg; maar wat een zure zeikerige reactie zeg! gad-ver-damme!!!
Als je nou geen gefundeerde of nuttige kritiek kunt leveren op een reactie van iemand anders , reageer dan helemaal niet.
De reactie van jou is namelijk zo'n typische lege laffe reactie zoals er op de ,,sociale media '" de hele dag door worden geleverd, en hebben niets met het onderwerp te maken.

getverdemme ???
over gefundeerde kritiek leveren gesproken...

ik reageerde op een bericht waarin jij stelt dat "wij" zakkenvullers zijn geinjecteerd met het IK virus. en dat "jullie" ozo goed zijn want "jij" deelt al je kennis en hebt vrienden op een "echte" manier. ten eerste: wie ben jij om een bepaalde manier van omgaan met mensen als "echt" te beschouwen" en een andere manier af te zeiken? ten tweede hoe weet jij nou dat "de jongere" alleen maar naar een schermpje zit te kijken??

even een citaat: ...huidige generatie de gewoonte om op alles en iedereen kritiek te hebben, zonder eerst naar zichzelf te kijken, of zelf iets te veranderen aan de situatie waar ze kritiek op hebben.

euhm wat doe jij hier dan? kritiek hebben op hele groep mensen zonder dat je die mensen kent. als je vind dat je geen (ongefundeerde) kritiek moet leveren, waarom dan jouw post waarop ik aggeerde??? Dat vind ik een vrij on-onderbouwd en generaliserende kritiek spugende reactie.

mijn post was een reactie/mening waarin ik duidelijk probeerde te maken dat ik jouw reactie een hele zure kijk op de wereld vind. eigenlijk heb ik een beetje medelijden als je zo'n beperkte en bekrompen kijk hebt. ik hoop dat dat in werkelijkheid meevalt en dat het prima biertjes drinken en discussies voeren is in het echt. maar deze reactie, sja dat lokt een reactie uit als (oudere) jongere die zich enorm aangevallen voelt door jou reactie. ik wordt per slot van rekening neergezet door jou als egocentrisch persoon zonder dat je me kent (en waar naar mijn mening ook geen reet van klopt). En als er iets laf is dan is dat het. ik aggeer tenminste alleen op een uitspraak van jou en niet op jou als persoon.

jammer dat je niet verder wilt kijken dan het krampachtige beeld wat je blijkbaar in je hoofd hebt zitten dat jij zo goed bent en de rest van de wereld zo verrot. maar goed, helaas verander ik beeld waarschijnlijk niet
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 26 apr, 2013 17:24

dit krijg je met het geschreven woord. je hoort de intonatie niet en leest het met een eigen invulling.

nu zijn sommige zinnen inderdaad erg generaliserend en vol van rancune die nergens op gebaseerd lijkt.

ik wil voorstellen om wat minder fel te reageren, we rijden tenslotte niet in een honda civic met spoilers en dragen geen petjes. of generaliseer ik nu ook?

hou het gewoon gezellig jongens, dat is toch veel leuker dan je een beetje zitten opfokken?

off topic: ik ben 47, mag ik mij dan nog wel een oudere jongere noemen?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 26 apr, 2013 17:34

Van mij wel
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
RuudR
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: do 13 apr, 2006 18:58
Locatie: Steggerda

Bericht door RuudR » vr 26 apr, 2013 20:33

Discusiëren jullie maar mooi verder. Ik heb, evenals diverse anderen, mijn mening en hou die ook. Hier reageren mensen waarvan je het niet verwacht. Maar wijzer worden we ook niet van deze reacties.
Kom met z'n allen naar WAGGEL 2014 op het Erkemederstrand!! Wederom met Hemelvaart, dus eind mei 2014!!

2cv4
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 14 aug, 2006 10:46
Locatie: ijmuiden

Bericht door 2cv4 » vr 26 apr, 2013 21:38

Ik ben ook al meer dan 25 jaar lid van de EEEC en het Eendeei omdat ik deze clubs een mijn sympathie gun.van de sleutelruimte bij het Eendeei heb ik nog nooit gebruik ik kom daar dus niet zoveel maar als er eens een evenement is dan is het er heel gezellig!
Van de CCNL ben ik sinds ruim een jaar lid ik zou het zonde vinden als deze club met zo een historie zou verdwijnen.Zoals ik al eerder zij moeten clubs geen bedrijven worden.
Bij een hier niet genoemde club heb ik na een conflict met de voorzitter dan ook meteen mijn lidmaatschap opgezegd een aantal andere zouden kort daarna volgen!!En geloof mij ik heb bij deze club heel veel gedaan zonder ook maar enige vergoeding te hebben gevraagd.
2cv4 1970 az-a2
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto

Plaats reactie