Dagje Eend rijden omg. Arnhem/Apeldoorn/Zutphen/Doetinchem

Heb je hulp nodig bij een lastige klus? Kun je een helpende hand bieden bij problemen? Open hier een topic (niet commercieel!)!
Plaats reactie
Martine
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 13 feb, 2013 15:43
Locatie: Dieren

Dagje Eend rijden omg. Arnhem/Apeldoorn/Zutphen/Doetinchem

Bericht door Martine » wo 13 feb, 2013 15:54

Hallo,

Mijn naam is Martine en ik heb een vraag. Ik heb geen idee of ik hier op de juiste plek ben maar ik probeer het één en ander voor elkaar te krijgen voor mijn vader.

Mijn vader is altijd gek geweest van de 2cv. Deze heeft hij dan ook veel gehad, gerepareerd en doorverkocht. Hij reed zelf 20 jaar in een witte eend.
Omdat ons gezin zich uitbreidde, en mijn ouders zich geen 2 auto's konen veroorloven heeft mijn vader, met pijn in zijn hart, de eend verkocht. Ik heb mijn vader daarvoor en daarna nooit zien huilen. Maar toen die eend wegreed met zijn nieuwe eigenaar heeft hij toch flink wat tranen gelaten.
Sindsdien rijdt hij in een Xsara. Maar hij is altijd nog bezig met zn hobby, eendenbeeldjes en posters enz enz.

Nu is mijn vader binnenkort jarig, en hij heeft de laatste tijd veel voor mij en zijn andere dochters gedaan. Dus we hadden het idee om hem een 'dagje eend' kado te doen. Helaas zit er niemand bij ons in de buurt, dichtsbijzijnde is Amersfoort maar die vraagt er een behoorlijke prijs voor.

Ver weg is niet handig, omdat mn ouders dan eerst al een eind moeten rijden voor ze in de eend kunnen stappen, en dan ook nog terug moeten. Dat wordt hun teveel.

Mijn vraag is ( hopelijk mag ik die hier stellen ) of er iemand hier op het forum is ( of misschien kennen jullie iemand) met een Eend in de omgeving van Arnhem/Zutphen/Apeldoorn/Doetinchem die zijn Eend een dagje zou willen uitlenen/verhuren.
Mijn ouders wonen zelf in Dieren.

Ik ben benieuwd:)

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » wo 13 feb, 2013 17:28

Ik heb een jaar of 2 terug bij Hotel de Smittenberg in Beekbergen een Eend gehuurd, was iets van € 99,- per dag.

Misschien verhuurt Hanzelman in Brummen wel Eendjes? Burton in Zutphen?

Leuk idee!

groet, Roel
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 13 feb, 2013 18:07

mijn eend moet deels nog gespoten en daarna nog gemonteerd. Daar heb je niets aan.
Er is ook een verhuurder die door heel nderland verhuurt; komt de eend gewoon brengen. Naam schiet me zo niet te binnen.
Bij hiawatta in Dalfsen hebben ze er 10 in de verhuur, maar dat is natuurlijk niet om de hoek.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » wo 13 feb, 2013 19:29

Ze hebben ook een witte eend te huur.
http://duck-rent.nl/arrangementen.html
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dagje Eend rijden omg. Arnhem/Apeldoorn/Zutphen/Doetinch

Bericht door RobM » wo 13 feb, 2013 21:04

Martine schreef:..........maar die vraagt er een behoorlijke prijs voor.
......
weet je hoe dat komt? Omdat eenden niet meer die goedkope autotjes zijn van vroeger. In de laatste eend die ik restaureerde is 7000 euro gaan zitten. En als ik hem nog had: nee, die mag je niet een dagje lenen. Vandaar mijn verwijzing naar een verhuurder.

wellicht denken andere forummers er anders over, maar wees niet teleurgesteld als dat niet zo is.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 13 feb, 2013 21:11

Mee eens.

En als je de kosten voor een dagje huren deelt met familieleden stelt het ook niet veel voor :)

Wel eens geholpen bij een verhuurbedrijf in het noorden. Als je ziet hoe sommige er mee om springen dan is het een wonder dat er nog bedrijven zijn die eenden verhuren.
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » wo 13 feb, 2013 21:51

Ik bedank er helaas ook voor hoe goed de bedoeling ook is.
Zelf rijden vind ik onder bepaalde voorwaarden oke maar een dagje uitlenen of verhuren..... :O
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1028
Lid geworden op: za 14 jul, 2007 01:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door tinouck » do 14 feb, 2013 05:23

@ Martine, hoe lief bedoelt ook , zelf zou ik mijn eenden nooit uitlenen, afgezien van het geld erin gestoken , teveel emotionele band mee,( een ander zou maar wat doen)
moet er niet aan denken.
Wel leuk natuurlijk dat je pa nog altijd gek op de eendjes is, inderdaad ik zou zeggen probeer de kosten met familie te delen en een eend huren.
Suc6 :!:

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 14 feb, 2013 09:36

Het is een leuk idee om een dagje eend weg te geven :)

Ik ben wel bang dat je niet iemand gaat vinden die zijn eend zomaar een dagje weggeeft.

Ik zou nog eerder mijn luxe auto een week uitlenen dan de eend een uurtje.

Vaak zijn de mensen die in een eend rijden maanden aan het klussen geweest voor hij weer in goede staat is. Of/en ze hebben zo als eerder genoemd een aantal 1000 euro's er in gestoken.

100 euro voor een dag huur lijkt mij niet duur. Je hebt ook een speciale dure verzekering nodig als je een auto verhuurd. Een normale verzekering betaald niets bij schade als de auto is verhuurd.

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » do 14 feb, 2013 10:08

ik vindt 100 euro voor een dagje Eend rijden wel veel geld, maar niet te duur.
Het is inderdaad zo dat een verzekering voor een huurauto vrij hoog is.

Plaats reactie