Heb je hulp nodig bij een lastige klus? Kun je een helpende hand bieden bij problemen? Open hier een topic (niet commercieel!)!
-
Tha_Duck
- Regelmatige poster
- Berichten: 177
- Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12
Bericht
door Tha_Duck » di 10 jun, 2014 19:00
Stomme vraag, maar woont er toevallig iemand in de buurt die samen met mij het stationair toerental wil afstellen? Sinds gisteren valt de motor ineens uit als hij stationair moet draaien, met de choke uit blijft ie prima lopen.
Heb een beetje haast ivm vakantie en mijn vaste monteur is er niet deze week
Laatst gewijzigd door
Tha_Duck op za 19 aug, 2023 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Eendrijder sinds 11/5/2011!
-
backfire
- Addicted user
- Berichten: 5828
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » di 10 jun, 2014 19:45
Ik woon in den bosch, is het een optie om langs te komen?
-
Tha_Duck
- Regelmatige poster
- Berichten: 177
- Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12
Bericht
door Tha_Duck » di 10 jun, 2014 20:27
backfire schreef:Ik woon in den bosch, is het een optie om langs te komen?
net te ver om er op een fatsoenlijke tijd te zijn, is al gauw 45 min met de Eend.
Thanks in ieder geval, ik hou het even in het achterhoofd!
Eendrijder sinds 11/5/2011!
-
dyane_maniac
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Bericht
door dyane_maniac » wo 11 jun, 2014 15:42
als ie ineens uitvalt bij stationair is het vaak de stationair sproeier (die je m,et sleutel 8 kan losdraaien aan de voorzijde (buitenkant) van de carburateur) die verstopt zit. er uit halen doorblazen en weer terug plaatsen. 5 minuten werk inclusief je motorklep openen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
Tha_Duck
- Regelmatige poster
- Berichten: 177
- Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12
Bericht
door Tha_Duck » wo 11 jun, 2014 16:30
dyane_maniac schreef:als ie ineens uitvalt bij stationair is het vaak de stationair sproeier (die je m,et sleutel 8 kan losdraaien aan de voorzijde (buitenkant) van de carburateur) die verstopt zit. er uit halen doorblazen en weer terug plaatsen. 5 minuten werk inclusief je motorklep openen
Stomme vraag, maar heb je een foto van wat er dan precies los moet? Sorry, ik ben een beetje blond
Iemand anders had al hulp aangeboden via de mail, erg tof! Maar als ik het zelf kan fixen zou het nog toffer zijn
Of is het de enige m8 die er zit als je vanaf de voorkant van de auto de carburateur ziet zitten?
Eendrijder sinds 11/5/2011!
-
Tha_Duck
- Regelmatige poster
- Berichten: 177
- Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12
Bericht
door Tha_Duck » wo 11 jun, 2014 20:34
Net doorgeblazen maar 0,0 verschil
Echt bizar, zondag was er nog niks aan de hand en maandag na dichtstoppen van wat gaatjes in de uitlaat is het mis. Als ik koppeling intrap valt de motor bijna gelijk uit.
Kan de sproeier ook gewoon defect zijn?
Eendrijder sinds 11/5/2011!
-
dyane_maniac
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Bericht
door dyane_maniac » do 12 jun, 2014 07:40
Heb je die gaten erg dichtgestopt? Dan kan de opening misschien te klein geworden zijn. Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk hoor. Daar zou je meer van merken bij volle belasting/ hoge snelheid
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
backfire
- Addicted user
- Berichten: 5828
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » do 12 jun, 2014 10:09
Gaatjes in de uitlaat? Of is je tussendemper zo rot dat deze dicht is gaan zitten na je reparatie?
-
Tha_Duck
- Regelmatige poster
- Berichten: 177
- Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12
Bericht
door Tha_Duck » do 12 jun, 2014 10:31
backfire schreef:Gaatjes in de uitlaat? Of is je tussendemper zo rot dat deze dicht is gaan zitten na je reparatie?
Neuh, bij de klemmen wat spleetjes dicht gemaakt. Niet echt heel boeiend in mijn ogen. Stationair stopte er ook mee na 5 minuten stationair lopen waarbij ik bezig was met de uitlaat opwarmen.
Tussendemper volgens mij in orde en bij het rijden tot 120/130 km/uur geen enkel probleem. Geen haperingen of ander gedoe. Motor loopt eigenlijk heel goed voor het gevoel.
Eendrijder sinds 11/5/2011!
-
Tha_Duck
- Regelmatige poster
- Berichten: 177
- Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12
Bericht
door Tha_Duck » do 12 jun, 2014 11:23
dyane_maniac schreef:Heb je die gaten erg dichtgestopt? Dan kan de opening misschien te klein geworden zijn. Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk hoor. Daar zou je meer van merken bij volle belasting/ hoge snelheid
Zoals gezegd, bij rijden geen enkel issue. En gaatjes betreft bij de klemmen, is niet in de uitlaat gekomen sowieso. Enkel aan de buitenkant rond de klemmen even afgedicht.
Eendrijder sinds 11/5/2011!
-
Tha_Duck
- Regelmatige poster
- Berichten: 177
- Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12
Bericht
door Tha_Duck » do 12 jun, 2014 11:45
Nog even wat extra info ingewonnen en krijg het advies om aan de CO stelschroef te gaan draaien.
Nu is dat natuurlijk makkelijk te doen, maar als ik het verkloot heb ik dan een motor die geheel niet meer loopt of nog steeds stationair niet?
Eendrijder sinds 11/5/2011!
-
backfire
- Addicted user
- Berichten: 5828
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » do 12 jun, 2014 16:22
Co schroef kun je gewoon verstellen, je verkloot daar niets mee. Maaaaaar tel wel het aantal slagen welke je draait,zodat je deze ook weer terug kunt draaien
-
Tha_Duck
- Regelmatige poster
- Berichten: 177
- Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12
Bericht
door Tha_Duck » do 12 jun, 2014 21:38
Ik ben de beste
Hij loopt weer! 6 slagen naar links tot de schroef er bijna uit was en toen weer 3 terug en beetje pielen aan de stationair schroef en hij loopt nu als een mak lammetje!
Eendrijder sinds 11/5/2011!