Afstellen 2CV

Heb je hulp nodig bij een lastige klus? Kun je een helpende hand bieden bij problemen? Open hier een topic (niet commercieel!)!
Plaats reactie
Pirlet
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: do 16 mei, 2013 20:10
Locatie: Lissewege - BE

Afstellen 2CV

Bericht door Pirlet » ma 13 mar, 2017 20:55

Hallo iedereen,

Nu het weer wat beter begint te worden heb ik m'n eerste "grote" trip achter de rug.
220km door Zeeland! Prachtig om te doen.

Nu heb ik wel gemerkt dat m'n eendje wat moeilijk wil starten en wanneer hij in "ralentis" (stilstand) draait, het toerental redelijk hoog is.

Het zou dus nodig zijn om eens de kleppen te laten afstellen en ik zoek iemand die me hier (desnoods tegen een vergoeding) mee kan helpen.

Regio: West-Vlaanderen, of Zeeland

Zelf heb ik ook reeds nieuwe bougies en een bobine die nog moeten geplaatst worden. Maar zou hiermee liever wachten tot alles proper en deftig afgeregeld is (oh ja, ik heb een 123 ontsteking zitten en ben hier super tevreden van!)

Laat mij gerust een privéberichtje.

Waarom ik dit hier plaats is zeer simpel: Tijdens de week heb ik zeer weinig tijd omwille van mijn werk. Het brengen van mijn eend naar de garage en vervolgens ook weer de dag er op ophalen is voor mij zeer moeilijk. Dus ik zoek iemand die dit zou kunnen afstellen terwijl ik er even op wacht en liefst ook in het weekend.

Bedankt!

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » wo 22 mar, 2017 10:24

Beetje late reaktie, zie dit topic nu pas,
maar dit kan ik wel voor jou doen.
wel de andere kant van west -Vlaanderen.... Wervik .
en afstellen gebeurt met koude motor,
sowieso uurtje wachten, maar dan kunnen er intussen andere dingen bekeken worden...

Je ziet maar,

groeten,

Ollie.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 22 mar, 2017 12:32

nieuwe bougies en een bobine
Als je oude bobine nog goed functioneert, dan vooral niet vervangen.
De kwaliteit van de nieuwe is dramatisch.

Plaats reactie