te veel laden?

Laadt je accu niet meer bij? Kookt je accu over?
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

te veel laden?

Bericht door Ramon » di 14 feb, 2012 13:19

hoi

heb hier een eend die te veel bijlaad tot zeker boven de 17 volt, heb meerdere spannings regelaars geprobeerd, ook electronische maar allemaal het zelfde probleem, waar moet ik het zoeken?

dank

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 14 feb, 2012 15:00

De massa aansluiting van de spanningsregelaar.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 14 feb, 2012 18:13

wat is daar mee?? zit ie niet goed vast oid

ramon

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 14 feb, 2012 19:43

Waarschijnlijk.
Als die massa niet goed is heeft de regelaar geen referentie.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 410
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » di 14 feb, 2012 23:00

Als de spanningsregelaar een te lage waarde meet , dan zal deze voor een hogere laadspanning zorgen.
Dit kan komen door een slechte massa verbinding- of een slechte spanningsverbinding op de spanningsregelaar.
Wat is de spanning die op de sp.reg. staat?? Dus direct op de contacten daar gemeten?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 14 feb, 2012 23:55

Heb ook eens gehoord dat het aan de accu kan liggen. Je zou die eens kunnen vervangen voor een ander exemplaar.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 15 feb, 2012 09:04

meet je steeds met dezelfde voltmeter? Die kunnen ook stuk.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 15 feb, 2012 09:26

ik ga eens kijken, heb met dezelde meter iig 2 andere eenden gemeten en die waren netjes 14,4 dus de voltmeter lijkt me oke! ik ga de massa eens bekijken en alle aansluitingen,
en daarna maar even een accu wisselen!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 15 feb, 2012 10:56

Laat even weten wat het was. Want ben benieuwd of dat accu-verhaal klopt.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 16 feb, 2012 17:21

ben er nog niet achter, geeft wel lekker veel licht zo haha!!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 16 feb, 2012 18:10

vandaag geprobeerd! eerst massa van spannings regelaar, de middelste aansluiting een nieuwe draad naar massa, geen resultaat, ook heb ik een andere accu geprobeerd geen resultaat, ik heb 2 dynamo's geprobeerd doen allebij precies het zelfde. ik weet niet zo goed waar ik het nu moet zoeken..

ramon

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 16 feb, 2012 18:33

de spanning die op de regelaar binnenkomt is dezelfde als die op de accu staat, de spanning die er uit gaat naar dyanamo is 0,2 volt minder dus dat lijkt me allemaal goed!

ramon

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 16 feb, 2012 21:37

Als je de spanningsregelaar aansluitingen loslaat, is de spanning dan lager?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

stef1987
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 08:17
Locatie: Omg. Breda
Contacteer:

Bericht door stef1987 » do 16 feb, 2012 22:49

heb je toevallig een spanningsregelaar in je dynamo zitten (visa)? In dat geval hoef je geen externe spanningsregelaar aan te sluiten.
2cv6 Speciál
http://www.mijnalbum.nl/Album=NDQN3ZPB
En zo niet....dan toch

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 410
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » vr 17 feb, 2012 07:48

Ramon schreef:de spanning die op de regelaar binnenkomt is dezelfde als die op de accu staat, de spanning die er uit gaat naar dyanamo is 0,2 volt minder dus dat lijkt me allemaal goed!

ramon
Ik kan het even niet nameten maar is de spanning die uit je regelaar komt niet aan de hoge kant?
Hoe hoger de spanning naar de dynamo, hoe hoger de spanning wordt die de dynamo opwekt.
Zou het kunnen zijn dat er twee draden gewisseld zijn op de sp.reg.? (De + en de exc.)

Plaats reactie