Verkocht: gele gegalvaniseerde 2CV

Forumregels
Start je onderwerp met "Te koop: ". Dit vergroot de herkenbaarheid van je advertentie.
Als je het item hebt verkocht, verander de titel naar "Verkocht: " of geef het door aan een beheerder, dan sluiten we de advertentie.
Na drie maanden wordt een advertentie ***gesloten*** ,na zes maanden wordt uw advertentie ***verwijderd***tenzij u meldt dat deze nog te koop is.....
Gesloten
Skidder
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 108
Lid geworden op: di 24 jun, 2008 18:54
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Verkocht: gele gegalvaniseerde 2CV

Bericht door Skidder » za 15 jun, 2019 09:31

Type: 2CV6
Bouwjaar: 1986
Vraagprijs: €16.500
Woonplaats: Hengelo
Weblink: https://www.marktplaats.nl/plaats/m1405185281/view
Eend_front.png
update: hij is verkocht aan een liefhebber in Duitsland!

Bouwjaar 1986, geen idee hoeveel eigenaren mij voorgingen. Tijdens mijn studietijd gekocht (2007, km-stand 68k) en gerestaureerd (2009), toentertijd ook aardig actief geweest op 2cv.nl onder de naam 'skidder' maar helaas inloggegevens kwijt dus nieuw account gemaakt.

Sindsdien is er e.e.a. aan deze auto opgewaardeerd. Dit is jarenlang mijn enige auto geweest, omdat ik op fietsafstand van mijn werk woonde. Doordat ik recentelijk van werkgever gewisseld ben (en aanzienlijk meer kilometers zal gaan maken) moet ik met pijn in mijn hart mijn Eendje vervangen door een "saaie" burgerauto waarmee je makkelijker kilometers maakt.

Aan deze Eend is weinig origineel, maar hij is geheel verduurzaamd voor jarenlang Eendplezier met weinig onderhoud. Met de in het oog springende combinatie van het hoogglands-geel, mat zwart en gegalvaniseerd staal heeft hij een indusrtiële uitstraling. Dit is een woerd die kranig de tand des tijds trotseert. En met deze Eend ben je niet de langzaamste deelnemer in het verkeer (en dat laat hij horen ook :) hij trekt goed door, na enig wachten tot voorbij de 120. Daarna maakt hij nog wel steeds meer lawaai, maar het wijzertje kan niet verder...

Ik ben er altijd zuinig op geweest en ben nu op zoek naar een liefhebber die mijn auto een nieuw thuis kan bieden. Met deze Eend krijg je wel iets bijzonders want hij is naast uniek ook praktisch (voor een Eend ;)

Onderhoud is - voorzover ik dat zelf niet kon - gedaan door Duckservice in Gildehaus. De deuren en wielophanging zijn de enige onderdelen die nog gevoelig zijn voor roest, hier zijn de afgelopen tien jaar ook wel wat roestplekken ontstaan. "Dat hebben ze allemaal" zegt men dan. Deze wel iets minder :)

Een jaar of vijf terug is er iemand tegen mijn geparkeerde Eend opgereden, de schade is toen hersteld. Een nieuwe bumper, nieuw spatbord rechtsachter en wat laswerk aan de koets (zie foto's bij marktplaatsadvertentie).

* Gegalvaniseerd chassis, rvs veerpotten
* Gegalvaniseerde koets
* Gegalvaniseerde voorspatborden
* Polyester/glasvezel achterspatborden en motorkap gespoten in Jaunte Mimosa (jawel, de Bond-Eend)
* Originele deuren gespoten in Jaunte Mimosa
* 'Das Entendach' dakje van echte 'cabriostof'
* Veel aluminium, rvs en titanium onderdelen
* Cylinders & zuigers van Citroën Visa 652cc
* Gereviseerde versnellingsbak
* Electronische ontsteking (123-ignition)
* Krachtige bobine (Goldspark)
* Altijd goede accuspanning door druppellader op zonne-energie
* Electrische benzinepomp (Yamaha R1) - ook na lang stilstaan starten zonder het typische 'doorstarten' met de mechanische benzinepomp
* Schijfremmen voor, trommelremmen achter
* Geforceerde luchtinlaat (Burton) en aangepaste sproeiers in nieuwe carburateur (Burton Solex 26/35 CSIC, 2018)
* Gegalvaniseerd spruitstuk
* Volledig RVS dempers + uitlaat
* LED achter-, knipper- en remlampen
* Op 135mm zomerbanden
* Mattenset netjes (mat in kofferbak iets minder)
* Bekleding zwart Skai, netjes
* Kmstand ~8500km (klokje-rond), er wordt nog in gereden.
* Taxatiewaarde EUR 18.500, taxatierapport uiteraard aanwezig
* APK tot 10 juli 2020

Ik verkoop deze auto inclusief:
* Set 135mm winterbanden op velg
* Zonnedakje
* Erg veel losse onderdelen, o.a. een volledig motorblok

Ik hoop hier op 2cv een echte liefhebber te vinden. Stuur me een bericht voor het maken van een afspraak voor een proefrit (hij staat momenteel bij Duckservice te koop). De prijs is onderhandelbaar.
Bijlagen
reparatie rechts achter
reparatie rechts achter
IMG_20190420_170517.jpg
IMG_20190420_170503.jpg
Eend11.png
Eend9.jpg
Eend3.png

Gesloten