update *GEVONDEN!* "laatste" eendje gezocht voor groot liefhebber

Forumregels
Start je onderwerp met "Gezocht: ". Dit vergroot de herkenbaarheid van je advertentie.
Als je het item hebt gevonden, verander de titel naar "Gevonden: " of geef het door aan een beheerder, dan sluiten we de advertentie.
Na drie maanden wordt een advertentie ***gesloten*** ,na zes maanden wordt uw advertentie ***verwijderd***tenzij u meldt dat deze nog actueel is.....
Claudine
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: do 8 apr, 2021 16:52

update *GEVONDEN!* "laatste" eendje gezocht voor groot liefhebber

Bericht door Claudine » do 8 apr, 2021 17:09

Type: 2cv, Ami, Mehari, Dyne, ...
Onderdeel:

Advertentietekst

Hallo Holland!

Het klinkt wat dramatisch misschien, maar ik ben op zoek naar een eendje die ik niet meer weg ga doen.
Ik ben zeer groot liefhebber van de 2CV en ik heb zelf al 3 eenden gehad en 2 acadyanes.
Mijn laatste eendje heb ik verkocht omdat ik geen garage had, maar ondertussen is er een heel prima afdak, en ik ben er klaar voor!
Ik ben vrij precies in mijn zoektocht:
Ik wil sowieso een 2CV6, het liefste een Club ( sluit speciaal niet helemaal uit) en ook liefste met schijfremmen dus na 1981.
Liefste zo min mogelijk roest, maar een beetje schrikt me niet gelijk af. Kleur maakt me niet uit. Denk ik :-)

Onderhoud kan ik tot op zekere hoogte goed zelf, ik heb best wat cursussen gedaan en ben niet bang om te sleutelen, maar een chassis lassen gaat dus niet lukken.

Ik woon in Frankrijk, dus ik zal hem gaan importeren. Ik heb al een beetje uitgezocht wat me dat gaat kosten en dat is totaal toch wel ruim 500€
Mijn budget is rond de 6000€

Staat er nog ergens een leuke eend die zin heeft om te verkassen naar Frankrijk? ( en ja, ik zoek ook hier, maar ik gooi graag ook een hengel wat verder)
Laatst gewijzigd door Claudine op za 10 apr, 2021 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: "laatste" eendje gezocht voor groot liefhebber

Bericht door deusjevo » vr 9 apr, 2021 00:03

Welkom, was je hier niet eens eerder actief trouwens?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: "laatste" eendje gezocht voor groot liefhebber

Bericht door AZL57 » vr 9 apr, 2021 11:25

Kijk in frankrijk ook eens op de advertentie borden met briefjes in de supermarkten daar heb ik vaak leuke aanbiedingen gezien.
diverse Citroens, wat anders.

Claudine
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: do 8 apr, 2021 16:52

Re: "laatste" eendje gezocht voor groot liefhebber

Bericht door Claudine » za 10 apr, 2021 08:25

deusjevo schreef: vr 9 apr, 2021 00:03 Welkom, was je hier niet eens eerder actief trouwens?
Ja! Haha wat goed, ik zie Rotterdam, toch niet Alfred van de eendenwacht?!!

Ik heb een nieuwe computer en kon met geen mogelijkheid de oude inlogcodes vinden.
Dus dan maar zo.

Claudine
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: do 8 apr, 2021 16:52

Re: "laatste" eendje gezocht voor groot liefhebber

Bericht door Claudine » za 10 apr, 2021 08:27

AZL57 schreef: vr 9 apr, 2021 11:25 Kijk in frankrijk ook eens op de advertentie borden met briefjes in de supermarkten daar heb ik vaak leuke aanbiedingen gezien.
Hmm, dat doe ik nooit maar er lijkt nu in Frankrijk echt een enorme run op eendjes.
Ik heb een exemplaar 'achter de hand'. Die staat soort van stil te koop, maar die ligt echt boven mijn budget. 8500€ maar hij is wel top....
Wat zeggen jullie? Dat zijn de prijzen nu eenmaal dus doen?
Voor 6000€ heb je een rijdende met werk...

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 631
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Re: "laatste" eendje gezocht voor groot liefhebber

Bericht door gillis » za 10 apr, 2021 11:26

Als je niet heel veel werk wil (daar kan je geld mee besparen) dan zijn dat de prijzen tegenwoordig...Jammer (het is net als de huizen prijzen...alleen de bank en Hypotheek boer hebben er wat aan, bezitters vrijwel niets...

Ik heb er ook een in de stille verkoop staan; hele mooie zwarte club (kan me er steeds niet toe zetten een advertentie te plaatsen)
Maar die zit nog verder van jou budget af; taxatie waarde is 15.000.
onder druk wordt alles vloeibaar

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: "laatste" eendje gezocht voor groot liefhebber

Bericht door deusjevo » za 10 apr, 2021 14:53

Claudine schreef: za 10 apr, 2021 08:25
deusjevo schreef: vr 9 apr, 2021 00:03 Welkom, was je hier niet eens eerder actief trouwens?
Ja! Haha wat goed, ik zie Rotterdam, toch niet Alfred van de eendenwacht?!!

Ik heb een nieuwe computer en kon met geen mogelijkheid de oude inlogcodes vinden.
Dus dan maar zo.
Nee, maar wel een klant van Alfred, volgens mij ben je met je oude eend ooit bij de Eendenwacht geweest en was ik er toevallig ook.
Dat Frankrijk verhaal deed even een belletje rinkelen :wink:

Eendenwacht is opgeheven maar dat wist je wellicht al, Alfred is volgens mij ook niet meer actief hier, zit nu in de autoberging.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Claudine
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: do 8 apr, 2021 16:52

Re: "laatste" eendje gezocht voor groot liefhebber

Bericht door Claudine » za 10 apr, 2021 15:52

gillis schreef: za 10 apr, 2021 11:26 Als je niet heel veel werk wil (daar kan je geld mee besparen) dan zijn dat de prijzen tegenwoordig...Jammer (het is net als de huizen prijzen...alleen de bank en Hypotheek boer hebben er wat aan, bezitters vrijwel niets...

Ik heb er ook een in de stille verkoop staan; hele mooie zwarte club (kan me er steeds niet toe zetten een advertentie te plaatsen)
Maar die zit nog verder van jou budget af; taxatie waarde is 15.000.
Och... weet je dat ik op zoek was naar een zwarte club! Godzijdank is de jouwe zo duur dat ik hem sowieso niet kon kopen!
Ik heb trouwens net vanmorgen besloten dat ik die van 8500 toch wel neem. Je leeft maar 1 keer en hij is echt heel heel heel erg mooi. Ik ben de 3e eigenaar en koop hem van een oud citroen directeur.
Dus ik zal de titel aanpassen, ik kon gewoon niet meer wachten. En een oude vriend uit NL zei ook dat hij het dubbel en dwars waard is. 55.000 originele kilometers, zelfs het aankoopbewijs. Hij is uit 1980 maar ziet er uit alsof hij zo van de band is gerold.
Ben zo (&^)^%) blij!
Dan maar op ene houtje knagen haha, dr mogen wel wat corona-kilos af bij me...

Claudine
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: do 8 apr, 2021 16:52

Re: "laatste" eendje gezocht voor groot liefhebber

Bericht door Claudine » za 10 apr, 2021 15:54

deusjevo schreef: za 10 apr, 2021 14:53
Claudine schreef: za 10 apr, 2021 08:25
deusjevo schreef: vr 9 apr, 2021 00:03 Welkom, was je hier niet eens eerder actief trouwens?
Ja! Haha wat goed, ik zie Rotterdam, toch niet Alfred van de eendenwacht?!!

Ik heb een nieuwe computer en kon met geen mogelijkheid de oude inlogcodes vinden.
Dus dan maar zo.
Nee, maar wel een klant van Alfred, volgens mij ben je met je oude eend ooit bij de Eendenwacht geweest en was ik er toevallig ook.
Dat Frankrijk verhaal deed even een belletje rinkelen :wink:

Eendenwacht is opgeheven maar dat wist je wellicht al, Alfred is volgens mij ook niet meer actief hier, zit nu in de autoberging.
Jaaaa dat zou heel goed kunnen! Ik liet alles door hem doen eigenlijk. Zo ontzettend jammer dat hij is gestopt, maar ik snap het wel.
Nou volgende keer dan even toeteren als jullie een Franse Vert Jade in NL zien he!! Ik ben verkocht :-D

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 631
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Re: update *GEVONDEN!* "laatste" eendje gezocht voor groot liefhebber

Bericht door gillis » za 10 apr, 2021 17:48

Taxatie waarde is niet de verkoop waarde maar wel boven wat jij nu betaald hebt.

Ik wil dit topic wel afsluiten met FOTOS!!!
Van die nieuwe aanwinst van jou....
onder druk wordt alles vloeibaar

Claudine
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: do 8 apr, 2021 16:52

Re: update *GEVONDEN!* "laatste" eendje gezocht voor groot liefhebber

Bericht door Claudine » zo 11 apr, 2021 14:12

gillis schreef: za 10 apr, 2021 17:48 Taxatie waarde is niet de verkoop waarde maar wel boven wat jij nu betaald hebt.

Ik wil dit topic wel afsluiten met FOTOS!!!
Van die nieuwe aanwinst van jou....
Uiteraard! Ik haal hem de 23e. Dan komt er absoluut een serie aan foto's!

Claudine
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: do 8 apr, 2021 16:52

Re: update *GEVONDEN!* "laatste" eendje gezocht voor groot liefhebber

Bericht door Claudine » wo 12 jan, 2022 09:56

even een test voor ene paar foto's...
Bijlagen
IMG_7589.jpg

Claudine
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: do 8 apr, 2021 16:52

Re: update *GEVONDEN!* "laatste" eendje gezocht voor groot liefhebber

Bericht door Claudine » wo 12 jan, 2022 09:58

Ah het lijkt te lukken :-) Nog een paar erbij dan maar
Bijlagen
IMG_7263.jpg
IMG_7589.jpg
IMG_7436.jpg
Porte AR droite.JPG
2CV Barnfind avril 2017.JPG

Claudine
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: do 8 apr, 2021 16:52

Re: update *GEVONDEN!* "laatste" eendje gezocht voor groot liefhebber

Bericht door Claudine » wo 12 jan, 2022 10:03

Ondertussen heb ik er al heel wat mee te stellen gehad... Dat is wel een keerzijde, en ook de reden dat ik nu weer even hier om raad kom vragen. Maar daar open ik wel even een ander topic voor.

De hele motor is eruit geweest want na een paar honderd kilometer stond ik ineens stil met een enorm geratel. De krukas zei iedereen. Ondertussen heb ik hier een extreem fijne eendenclub gevonden en die hebben mij geholpen. Ik heb zelf de motor eruit gehaald en samen de krukas vervangen, en tevens de oliepomp, en een nieuwe set cilinders met zuigerveren.
Was een dingetje, maar eenmaal erin geen olie lekkage meer, en het leek allemaal goed te gaan met het inrijden.
Tot gister.
Toen deed mijn koppeling het niet meer.

Enfin, zo blij als ik ben als hij rijdt, zo baal ik als er weer iets is. Ik had deze eend namelijk echt boven mijn budget gekocht om de grote problemen te omzeilen. Maar goed zo zie je...

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: update *GEVONDEN!* "laatste" eendje gezocht voor groot liefhebber

Bericht door IVARIO » wo 12 jan, 2022 14:03

Het is wel een heel mooi eendje
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Plaats reactie