Verf 2CV (AC 609)

Forumregels
Start je onderwerp met "Gezocht: ". Dit vergroot de herkenbaarheid van je advertentie.
Als je het item hebt gevonden, verander de titel naar "Gevonden: " of geef het door aan een beheerder, dan sluiten we de advertentie.
Na drie maanden wordt een advertentie ***gesloten*** ,na zes maanden wordt uw advertentie ***verwijderd***tenzij u meldt dat deze nog actueel is.....
Plaats reactie
fransvwitt
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 23 jan, 2017 18:32
Locatie: Amsterdam

Verf 2CV (AC 609)

Bericht door fransvwitt » za 3 okt, 2020 19:25

Ik wil voor mij besteleend verf laten aanmaken die je kan verwerken met kwast/roller. Het gaat om de kleur AC 609 (blue neve). Op basis van Wijzonol industrielak is het mogelijk een flink aantal Citroën kleuren te laten mengen bij bv Simonis of Mooij, maar een flink aantal ook niet. AC 609 dus niet.
Twee vragen:
1. Weet iemand waar die kleur wel is te mengen?
2. Bij Simonis, en vast ook anderen, kan die verf worden aangemaakt als ze een onderdeel van een 2CV kunnen scannen. Ik woon in Rotterdam. Is iemand bereid zijn voiture die niet te lang geleden is gespoten met AC 609 te laten scannen bij een vestiging van Simonis (of welk ander verfbedrijf dan ook)?
Je zou mij daar zeer mee helpen.
tel. 0683590530
e-mail: fransvwitt@gmail.com
Frans

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 960
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Re: Verf 2CV (AC 609)

Bericht door hobbes » za 3 okt, 2020 20:40

je zou de verf ook in een spuitbus kunnen kopen. Mocht je de ruimte hebben en een compressor dan kan je hem ook zelf spuiten. Ik weet wel waar je citroen auto lak in een spuitbus kan bestellen. Ik koop daar ook de lak voor de dyane.
met eendige groeten,

fransvwitt
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 23 jan, 2017 18:32
Locatie: Amsterdam

Re: Verf 2CV (AC 609)

Bericht door fransvwitt » zo 4 okt, 2020 16:28

Ja, ik kan hem natuurlijk ook ergens laten spuiten. Maar dat was mijn vraag. niet. Het gaat om verf in een pot om te kwasten/rollen.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Verf 2CV (AC 609)

Bericht door Michiel van G. » zo 4 okt, 2020 23:29

Ikzelf gebruik wel Wijzinol industrielak waar ik dan spuitbussen van laat maken. Werkt erg mooi en vloeit goed. De kleur van de Dyane is gematcht in een standaard kleurenwaaier, dus ook geen AC-code.
Verbruik: Afbeelding

fransvwitt
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 23 jan, 2017 18:32
Locatie: Amsterdam

Re: Verf 2CV (AC 609)

Bericht door fransvwitt » wo 14 okt, 2020 11:23

Michiel,

En hoeveel spuitbussen heb je dan wel nodig voor een hele Dyane?

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Verf 2CV (AC 609)

Bericht door Michiel van G. » wo 14 okt, 2020 15:55

Ik heb een bus gebruikt voor het spatbord en nog wat over. Het ligt dus erg aan je ondergrond, maar ik denk per spatbord een bus, motorkap misschien 2?
Je wilt het immers wel mooi dekkend hebben :)
Verbruik: Afbeelding

Plaats reactie