Stationair problemen; weer gedonder

Alles over visa-conversies.
rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 4 jun, 2014 08:44

afstand van sensor tot nok op vliegwiel is ook belangrijk.

als je andere sensoren hebt liggen vervang ze dan om de beurt en kijk of er wat veranderd.

als je geen andere hebt, zorg dat je die krijgt, je wil niet onderweg staan met een kapotte sensor (en neem ook een sleutel 22 mee)

greetzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Bericht door Ronnie1 » ma 16 jun, 2014 21:22

Verschillende sensoren geprobeerd en het maakt allemaal geen verschil. Ook een andere bobine en computer geprobeerd. Maakt allemaal geen verschil.

Dan nog het Vacuumdoosje, als ik hier de stekker van lostrek veranderd er eigenlijk niks, ook dat helpt niet. Ik kan me herinneren dat ik overigens nooit enig effect van het vacuumding gemerkt heb. Toen hij nog goed liep trok ik de stekker ook wel eens los en was er ook nooit verschil.

Wat heb ik nou gedaan;

Carburateurvoet vlakgeschuurd op een glasplaat
Carburateur vervangen ca 2 maand terug (stationair en CO afgesteld door Ron vd Berg en toen prima lopend zelfs mee naar Houffalize geweest)
Carburateur schoongemaakt
Getest; sensoren, bobine en computer
Pinnetje stationairsproeier afgeknipt

Ik begin haast te denken dat het vliegwiel dusdanig smerig/vet is zodat hij daar geen contact meer maakt met de sensor.

Wat o wat kan er van het een op het andere moment ervoor zorgen dat er geen stationairloop meer is...

Hij reageerd trouwens wel op remmenreiniger, maar dat is dan ook een flinke ongecontroleerde straal richting de voet.. Denk dat het er gewoon ondertrekt naar het bekende gaatje.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 17 jun, 2014 10:37

Vacuum doosje, zo uit mijn hoofd verbind vacuumdoosje de twee draadjes door bij vacuum trekken, maar dat heeft 0,0 met stationair lopen te maken.

Al zit er een kilo vet op je vliegwiel, de sensor is een. Benaderingsschakelaar en reageerd op ijzer welke langs de sensor komt. Maximale afstand volgens mij 5mm, ideale afstand 2mm.

Gaatje onder in spruitstuk kan ook doorrotten, gaatje moet er zitten, maar mag ook niet te groot worden.

Sensor per ongeluk omgewisseld?

En denk je ook nog aan alle andere gaatjes, buisjes en slangetjes welke aan de carburateur zitten. En heb je co al afgesteld?

Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Bericht door Ronnie1 » wo 18 jun, 2014 10:49

Co is afgesteld en de sensoren zijn niet gewisseld..

Ik Denk dat ik het spruitstuk er af ga halen om daar de staat van te beoordelen aan de onderkant. Of krijg je hem dan nooit meer goed terug?

Alle slangen ed zitten goed...

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1918
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » wo 18 jun, 2014 15:00

je krijgt hem goed terug als hij goed zat.
Mogelijk dat de oude pakkingen niet meer perfect afsluiten.
Mogelijk dat schroefdraad erg verroest is en dat dit problemen kan geven.
tweeceevees zijn leuk!

Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Bericht door Ronnie1 » di 24 jun, 2014 21:18

Dan haal ik het spruitstuk er toch maar niet af... Heb wel even goed gevoeld aan de onderkant, maar voel ook niks raars.

Hoe slecht is dit?
https://www.youtube.com/watch?v=gZJAzfQ ... b2Fk4eAQyA

Ik kan hem eigenlijk makkelijk 1 mm naar boven en zijwaarts bewegen..
Kan dit de boosdoender zijn..?

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » di 24 jun, 2014 21:40

Misschien in combinatie met de voetpakkingen.
Ik heb van ellende de pakkingen met vloeibare uitlaatpakking gemonteerd.
Nu helemaal dicht. Met remmenreiniger geen effect meer.

Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Bericht door Ronnie1 » wo 25 jun, 2014 10:57

Werkt dat met benzine? Lost de pakking niet op?

Mijn pakkingen waren ook weer compleet doorweekt (zeker de bovenste tussen dikke blok en carburateur)

Misschien is dat geen gek idee om het daarmee dicht te plakken.

Gasklep moet dus opzich geen probleem zijn, of hij moet daar valse lucht pakken.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 25 jun, 2014 13:11

Zo die heeft behoorlijk wat speling, zeker alleen in de stad mee gereden lol

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 25 jun, 2014 13:12

Zo die heeft behoorlijk wat speling, zeker alleen in de stad mee gereden lol

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 3 feb, 2015 21:37

Ik kreeg vandaag nog een goede tip. Dat elektronische afsluiterding gewoon helemaal weglaten en in plaats daarvan een stationairsproeier uit een 2cv carburateur erin. Zeg maar de sproeier die bij je 2cv carb aan de voorkant zit (sleuteltje 8). Misschien dat dit helpt, in ieder geval het proberen waard, klusje van 5 minuten.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » di 3 feb, 2015 22:12

schermer schreef:Ik kreeg vandaag nog een goede tip. Dat elektronische afsluiterding gewoon helemaal weglaten en in plaats daarvan een stationairsproeier uit een 2cv carburateur erin. Zeg maar de sproeier die bij je 2cv carb aan de voorkant zit (sleuteltje 8). Misschien dat dit helpt, in ieder geval het proberen waard, klusje van 5 minuten.
Even 2 dingen; ik kan het niet laten...

1. aan de afsluiter zit geen sproeier, alleen een afsluiter (logisch toch) als deze inderdaad niet meer werkt dan zal je motortje niet meer stationair lopen..

Eerst eens nakijken of je stekkertje er nog opzit en als het contact aan staat er 12 volt op die draad staat.. eventueel kun je de afsluiter eruit halen en testen, maar let op voor vonkvorming dan kan er brand ontstaan....

Als ik het me goed herinner kun je het palletje er gewoon afknijpen dan krijgt de carburateur gewoon weer benzine, alleen kan hij dan iets napingelen als je de motor uitzet, daarvoor zit er nujuist de afsluiter als je het contact afzet dan krijgt de motor geen benzine....


2. de vacuumdoos zorgt ervoor om indien je boven de 1250 toeren niet vol gas geeft de ontsteking 10 graden extra vervroegd waardoor je motortje zuiniger wordt. Bij volgas schakelt dit uit en krijg je de normale vervroeging. Je krijgt er dus niet meer eindvermogen door alleen zuiniger voor verbruik...

Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Bericht door Ronnie1 » di 17 apr, 2018 20:16

Hoi!

De Visa rijd echt als een raket, maar stationair is het weer mis.
Hij loopt prima, maar na pak 'm beet een kwartier begint hij een klein beetje te stotteren/morren en vervolgens valt hij uit. Het valt me op dat de CO schroef op 2mm na maximaal ingedraaid staat. Als ik hem ongeveer 1 slag verder uit draai loopt hij helemaal niet meer stationair.

Is het heel raar dat die CO2 schroef zover ingedraaid moet staan om enigszins te lopen stationair?

Ronnie1
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 mei, 2011 08:49

Bericht door Ronnie1 » di 17 apr, 2018 21:37

Koud starten gaat ook moeizaam. Moet hem erg lang doorstarten. Moeizaam komt hij dan eenmaal tot leven.

Sensoren
Bobine
Computer
Vlotterhoogte
Bougiekabels
Bougie's

Alles is gecheckt.
Heb ook een prima vonk.

Het lijkt erop dat iets niet fijn zit in de carburateur, maar wat het is..

Overigens zit het veertje van de choke er niet op, maar kan dit zo'n verschil maken? De klep kan niet meer bewegen zodra de choke uit is.

Plaats reactie