visa motor loopt niet lekker.

Alles over visa-conversies.
Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » vr 22 apr, 2016 17:59

Die mooie rubberen bochten kun je zo op internet bestellen, google is je vriend.

Ik geloof zo uit mijn hoofd www.rubbermagazijn.nl

Besteleend
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 mar, 2016 17:38
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Besteleend » zo 24 apr, 2016 22:09

Schermer: BEDANKT!

De situatie is wat gewijzigd. Van Milan (monteur (KLASSE!) bij Boudewijn heb ik zijn tube gekregen.
Het idee om een 2cv luchtfilter in combinatie met de turbotube ga ik uitproberen.

Ik had een nieuwe bocht gekocht met aansluitingen voor alle slangetjes. Ondanks pogingen om het zacht te maken, is die ook weer gescheurd. Moet ca 90 graden verdraaid zitten t.o.v. bedoelde stand. Door aluminium tape (bestemd voor afdichten rookgas van gaskachels of dicht maken van aansluitingen etc.) hopelijk gerepareerd.

Nu eerst met koningsdag met de club naar het lange weekend in het Teutenburgerwald.

Groeten

Herman
Blauwe parel: 2cv6 blue des tropiques LD-18-BL ca 25000 km/jr
AK 400 wit met rode streep en Citroën logo: 06-YD-32

Besteleend
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 mar, 2016 17:38
Locatie: Nieuwegein

Re: visa motor loopt niet lekker.

Bericht door Besteleend » di 11 sep, 2018 23:00

Helaas kon ik niet eerder reageren.
De rubberen bocht tussen luchtfilter en carburateur type visa met aansluiting slangetjes bleek toch behoorlijk te zijn uitgedroogd, dus binnen korte tijd ook kapot

Nu heb ik er een eendenfilter op zitten met een "eendenbocht". In die bocht heb ik d.m.v. een autoventiel (rubber deels eraf tot kraag ontstond en gat in de bocht, vastgezet met smalle moerring van een fietsventiel...!) een aansluiting gemaakt voor een slangetje.

Daarnaast ging ook de stofzuigerslang kapot. Die heb ik gebruikt om er een tube van te maken. IDEAAL bij reparaties etc eenvoudig te verleggen/verwijderen!

Ik zal er foto's van maken nu even te druk.
Resultaat: eend rijdt als een trein: geen inhouden, mooi stationair.
Blauwe parel: 2cv6 blue des tropiques LD-18-BL ca 25000 km/jr
AK 400 wit met rode streep en Citroën logo: 06-YD-32

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: visa motor loopt niet lekker.

Bericht door schermer » do 13 sep, 2018 20:34

mooi dat alles nu lekker loopt. Een slang werkt prima, maar je zou eens kunnen kijken naar een slang die van binnen glad is.

Plaats reactie