rammel in motor....
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
rammel in motor....
hallo,
had bij mijn visablok een rammel in de motor klinkt ale een metalen klepje (verwarmingspot?!?) dat rammelde, deed het alleen bij 'zware' belasting en werme motor, tegenwind, heuvel op en bij vol gas. heb van alles geprobeerd, maar niets hielp,
uiteindelijk blok uit elkaar gehaald, ander onderblok gepakt (met veel minder km's) en daar voor de zekerheid gecheckd of antischuimgaas in carter nog heel was, bleek niet zo te zijn, dus blok gesplitst en gaasje gefixed. alles weer netjes in elkaar gezet, ik dacht nu ben ik klaar......
testrit, alles ok, toen lange rit gemaakt, en weer bij warme motor en onder belasting die verveldende rammel/ getik, gas ietsje lossen, rammel weg, vlakke weg, rammel weg,
vandaag sproeier primair varvangen door een grotere (i.v.m. mogelijk pingelen) maar heeft ook niet geholpen. ik weet eht niet meer, iemand nog een idee???
greetzzzzzzzz
Rusty
had bij mijn visablok een rammel in de motor klinkt ale een metalen klepje (verwarmingspot?!?) dat rammelde, deed het alleen bij 'zware' belasting en werme motor, tegenwind, heuvel op en bij vol gas. heb van alles geprobeerd, maar niets hielp,
uiteindelijk blok uit elkaar gehaald, ander onderblok gepakt (met veel minder km's) en daar voor de zekerheid gecheckd of antischuimgaas in carter nog heel was, bleek niet zo te zijn, dus blok gesplitst en gaasje gefixed. alles weer netjes in elkaar gezet, ik dacht nu ben ik klaar......
testrit, alles ok, toen lange rit gemaakt, en weer bij warme motor en onder belasting die verveldende rammel/ getik, gas ietsje lossen, rammel weg, vlakke weg, rammel weg,
vandaag sproeier primair varvangen door een grotere (i.v.m. mogelijk pingelen) maar heeft ook niet geholpen. ik weet eht niet meer, iemand nog een idee???
greetzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
hey mensen, ben ff een paar dagen druk geweest met andere dingen, dus geen tijd gahad voor het forum.....
maar het is zeker iets in de motor! en niet iets wat eropgebouwd zit, zeker omdat het alleen bij warme moror gebeurd. en met ontkoppelen is het weg (geen belasting)
deze sensorbeugel gebruik ik al jaren, kan het ook niet zijn... verder is de aansluiting voor het vacuumdoosje doorverbonden (altijd max voorontsteking) dit heeft tot voor kort niet tot problemen geleid. sensor zat idd te dicht bij, heb er laatst een moeten vervangen en de nieuwe raakte de nok!!!! toen heb ik van een bougiedoosje een paar kartonnen ringen gemaakt om eronder te stoppen, je moet toch wat onderweg
volgends mij moet de onsteking dus nog vroeger, (om zelfdetonatie te voorkomen) maar dat is iets wat je niet echt kunt regelen bij visablokken........
het enige waar ik ook nog aan dacht is een gebroken zuigerveer, heb aan een kant de zuiger uit de cilinder gehad, aan de andere kant niet, maar de cilinderwand zag er nog perfect uit!
greetzzzzzzzzzzzz
Rusty
maar het is zeker iets in de motor! en niet iets wat eropgebouwd zit, zeker omdat het alleen bij warme moror gebeurd. en met ontkoppelen is het weg (geen belasting)
deze sensorbeugel gebruik ik al jaren, kan het ook niet zijn... verder is de aansluiting voor het vacuumdoosje doorverbonden (altijd max voorontsteking) dit heeft tot voor kort niet tot problemen geleid. sensor zat idd te dicht bij, heb er laatst een moeten vervangen en de nieuwe raakte de nok!!!! toen heb ik van een bougiedoosje een paar kartonnen ringen gemaakt om eronder te stoppen, je moet toch wat onderweg
volgends mij moet de onsteking dus nog vroeger, (om zelfdetonatie te voorkomen) maar dat is iets wat je niet echt kunt regelen bij visablokken........
het enige waar ik ook nog aan dacht is een gebroken zuigerveer, heb aan een kant de zuiger uit de cilinder gehad, aan de andere kant niet, maar de cilinderwand zag er nog perfect uit!
greetzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Quote:[volgends mij moet de onsteking dus nog vroeger, (om zelfdetonatie te voorkomen) maar dat is iets wat je niet echt kunt regelen bij visablokken........
het enige waar ik ook nog aan dacht is een gebroken zuigerveer, heb aan een kant de zuiger uit de cilinder gehad, aan de andere kant niet, maar de cilinderwand zag er nog perfect uit!
Je moet de ontsteking niet vroeger willen,dan kan hij gaan pingelen,ook die maximale vervroeging is niet goed.Een goed tijdstip is dat het mengsel precies is uitgebrandt als de zuiger het BDP bereikt
het enige waar ik ook nog aan dacht is een gebroken zuigerveer, heb aan een kant de zuiger uit de cilinder gehad, aan de andere kant niet, maar de cilinderwand zag er nog perfect uit!
Je moet de ontsteking niet vroeger willen,dan kan hij gaan pingelen,ook die maximale vervroeging is niet goed.Een goed tijdstip is dat het mengsel precies is uitgebrandt als de zuiger het BDP bereikt
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
bougies zijn bosch platinum, zitten er al veeeele km's in (zouden 100d km mee moeten gaamn) dus dat lijkt me niet, benzineleiding loopt ook zoals het moet, hangende nokvolger lijkt me ook sterk, dan zouden beide onderblokken dat meoten hebben, en die heb ik er trouwens uit gehad en die gingen soepel,.backfire schreef:Als het alleen bij warme motor gebeurt denk dan eens aan verkeerde bougies. Controlleer ook eens de benzineleiding of deze niet te dicht langs een warm onderdeel loopt.
Wat het natuurlijk ook kan zijn is een hangende nokvolger, vooral bij warme motor als alles goed uitgezet is.
met deze sensorbeugel heb ik in de eend al c.a. 150d km gereden, dus die lijkt me in orde, zou niet veel mis mee kunnen zijn.
denk da ik mijn vacuumsensor maar weer eeens aansluit, misschien dat die toch meer regeld dan over hat algemeen wordt beweerd.
greetzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
das idd een idee, heb ik nog staan! heb verder nog niks getest, te druk met andere dingen (feesten, vrienden bezoeken, e.t.c.) ga dit weekend maar eens wat proberen.webhenkie schreef:Gooi eens een blikje octaan boost in je tank, als het dan beter wordt is het dus pingelen.
greetzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ook mijn eerste gedachte. wat tank je? als je er 95 ingooit, gooi er dan voor de gein eens 98 in. is het dan over dan moet je voortaan altijd 98 tanken of iets met de ontsteking doenengbokho schreef:klinkt toch als gepingel...(als het alleen bij belasting is)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction