Donor Burton

Burtons, lomaxen, Charons, Le Patrons, etc.
Plaats reactie
roomijsje
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: do 16 jul, 2015 13:35

Donor Burton

Bericht door roomijsje » do 16 jul, 2015 13:57

Beste Eendenliefhebbers!

Nu de verbouwing van mijn huis is afgerond ben ik op zoek naar een nieuw project waar ik me de komende tijd op kan storten en dus ben ik me aan het verdiepen in de mogelijkheid om mijn eigen auto te bouwen! Een mens moet toch wat te doen hebben he! En gewoon een nieuwe auto kopen is ook maar zo wat...

Mijn ogen blijven momenteel hangen op een Burton kitcar en ik probeer een goede inschatting te maken van de kosten die met de bouw van een dergelijke kitcar gemoeid zijn. Gelukkig is de website van Burton erg overzichtelijk, maar vooral met betrekking tot de Donor en het Chassis blijf ik een aantal vragen houden:

Ik zit niet zo te wachten op een donor met een slecht chassis waar nog heel veel aan moet gebeuren om een goede basis te verkrijgen. Het liefst zou ik als basis een nieuw chassis nemen maar dan heb ik ook geen behoefte meer aan een hoogwaardige donor en kan ik misschien af met losse onderdelen. Mijn vragen:

Is het wettelijk toegestaan om een rollend chassis met losse onderdelen samen te stellen? Losse motor, losse vooras, losse achteras, etc.
Maak ik het dan niet nodeloos complex? Zijn er wel losse onderdelen te vinden? Denk bijvoorbeeld aan moeilijkheden met verschillende bouwjaren e.d.
Kan ik dan misschien beter toch een goedkope donor kopen maar dan met afgekeurd chassis?
Wat zou zo'n complete goedkope donor max mogen kosten?

Alle antwoorden zijn welkom! Ben erg benieuwd. Zou graag mijn begroting afmaken...

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 16 jul, 2015 18:03

ik denk dat het moeilijk wordt een kenteken te krijgen op een uit "nieuwe" onderdelen samengesteld voertuig. De auto bestaat dan officieel niet???
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 9 apr, 2006 20:44
Contacteer:

Bericht door Dyane » do 16 jul, 2015 20:14

Gewoon een bestaande Burton als donor nemen, er staan er al 4 op marktplaats
http://www.marktplaats.nl/z/auto-s/burt ... egoryId=91

Dan wordt er ook geen eend of andere A-type er voor opgeofferd :-)

Plaats reactie