Toekomst 2cv.nl

Stel hier je vragen of opmerkingen over de site.
Gebruikersavatar
Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 9 apr, 2006 20:44
Contacteer:

Bericht door Dyane » ma 24 mar, 2014 20:43

Het forum van de Dyane Vereniging Nederland blijft gewoon gratis hoor !!!
http://www.dyane.nl/index.php?action=forum

:lol:
Laatst gewijzigd door Dyane op ma 24 mar, 2014 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » ma 24 mar, 2014 21:33

Er zijn wat dingen gebeurt waar ik nu nog niks over kan/wil/mag zeggen, maar als alles duidelijk is kom ik er zeker op terug.
brammie schreef:Ik ben wel benieuwd naar de onvoorziene kosten
kan daar wat meer duidelijkheid over komen?

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » ma 24 mar, 2014 21:37

Dit is echt niet ineens deze week verzonnen, we zijn hier al een heel tijdje mee bezig en het lijkt ons de enige manier om een stabiele basis neer te leggen.
Ik had ook liever gezien dat we het gratis konden houden, maar dat lukt nu echt even niet...

Ik snap dat deze bedragen voor de één peanuts zijn, maar voor anderen weer een heel bedrag. Maar het zijn volgens mij wel bedragen die door een ieder op te brengen zijn.

En over die inlogproblemen... dat zijn technische problemen die volgens mij niks met het abonnements systeem te maken hebben.

Daar ben ik in ieder geval niet bang voor.
dezilverlinde schreef:Ik heb een nare ervaring met 'Dubbellucht' het forum van Mercedes/ Hanomag. Hier moest ik ook betalen. Na dit gedaan te hebben kreeg ik last met tal van inlogproblemen. Gaf me een naar gevoel en heb nooit meer omgekeken naar het forum omdat het irritant was. Ik denk dat een vrijwillige bijdrage het elitair niveau van een forum bewust laag houdt. Anders wordt het zo'n kliekje denk ik. Mensen die graag op het forum zijn (zoals ik) willen heus wel wat betalen, nieuwkomers daarentegen niet. En deze mensen heb je toch nodig voor de continuïteit.
Resume, ik heb geen probleem om te betalen, maar ik ben bekend met het forum. Een nieuweling daarentegen niet. Ik zeg vrijwillige bijdrage, en hiermee dus de drempel laag houden!

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » ma 24 mar, 2014 22:59

Forum abonnement? Hmm, over een week dus verwijderen uit m'n favo lijstje :(
~:-)~

Gebruikersavatar
Richard
Moderator
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 16:07
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door Richard » ma 24 mar, 2014 23:18

Kleine toelichting:

2CV.nl en het forum groeit en groeit, inmiddels al weer ruim 3110 leden.
Dat is op zich goed nieuws, maar het forum groeit qua webhosting uit zijn jas. Het zal jullie wellicht zijn opgevallen dat het forum soms traag begint te worden en zelf een paar keer uit de lucht is geweest.

Ook zijn er plannen om 2CV.nl onder te brengen in een stichting, dit om de continuïteit van 2CV.nl en het forum in de toekomst te kunnen garanderen. De mods en admins stoppen er samen op vrijwillige basis vele uren per week in denk ik. Dat is allemaal liefdewerk oud papier, het jaarbudget is in verhouding met de hoeveelheid tijd die er in gaat zitten dus nu nog zeer laag. We hebben aardige inkomsten van de banners en daar kunnen we prima de maandlasten van betalen. Maar om de notariskosten voor het oprichten van zo'n stichting te kunnen bekostigen hebben we extra budget nodig. Helaas kost dit meer dan we op moment in kas hebben.

Het idee van vrijwillige donaties ipv abonnementen klinkt ook goed, graag meer ideeën :D

Richard
2CV6 Transat 1985
Mehari 1971

Gebruikersavatar
Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 9 apr, 2006 20:44
Contacteer:

Bericht door Dyane » ma 24 mar, 2014 23:36

dyane
Laatst gewijzigd door Dyane op vr 4 apr, 2014 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » ma 24 mar, 2014 23:54

Sorry maar ik begrijp het niet goed, als ik naar i2f kijk, dit wordt geheel zonder reclame gerund en niemand heeft het daar over geldproblemen, als jullie webhosting echt zoveel kost dan hebben jullie de verkeerde provider....

Ook de Duitse, Franse, Australische fora worden allen gratis gerund....

Jammer maar ik denk dat ik dan afhaak..... Ben sowieso met het i2f "opgegroeid"


nog een idee dan;

Vraag geld voor adverteren op jullie markt , daar staat dan tenminste nog iets tegenover.....

Zou het jammer vinden....

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » ma 24 mar, 2014 23:59

p.s. hoop nog steeds dat het een 1 april grap is......

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » di 25 mar, 2014 07:12

De huidige stichtingen en clubs kunnen maar net hun boeltje draaiend en actief houden en dan nog een stichting erbij? Misschien kan er dan beter nauw worden samengewerkt met een Citroënclub? Het ledenaantal op het forum is flink idd, ook al gekeken naar wat er aan actieve leden zijn? Ik denk namelijk dat de helft verwijderd kan worden.
~:-)~

Gebruikersavatar
Oiseau blanc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 30 dec, 2012 03:11
Locatie: Heusden

Bericht door Oiseau blanc » di 25 mar, 2014 08:23

Kosten of geen kosten, ik zal zoiezo lid blijven! Prachtig forum waarbij je met allehande vragen altijd wel iemand met kennis of ervaring tegenkomt.

Dat slappe geouwehoer zounje toch voor geen 10 euro willen missen! :P
La Liberte en 2CV!

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » di 25 mar, 2014 08:24

Ik word ook notaris
31.100,- verdienen aan wat papierwerk en een krabbel wil ik ook
daarna ga ik hier wel een tientje betalen
Een stichting behoort geen winst te maken
dus wat gebeurt er met het restant na betaling van de kosten

@duintje, als je nog niks kwijt wil moet je er ook nog niet over beginnen
:wink:
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Bericht door Tha_Duck » di 25 mar, 2014 08:29

Vooralsnog ga ik uit van een 1 april grap (jammer dat we hem dan zo snel door hebben ;)).

Indien niet, dan mag Duintje contact met mij opnemen. Heb een eigen webhosting bedrijf en als ik weet wat de site nodig heeft kan ik dat in het managementteam gooien.
Eendrijder sinds 11/5/2011!

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » di 25 mar, 2014 08:33

LPGo schreef:Sorry maar ik begrijp het niet goed, als ik naar i2f kijk, dit wordt geheel zonder reclame gerund en niemand heeft het daar over geldproblemen, als jullie webhosting echt zoveel kost dan hebben jullie de verkeerde provider....

Ook de Duitse, Franse, Australische fora worden allen gratis gerund....
ben ik het eigenlijk wel mee eens, ik snap ook niet echt waarom. ik zou ookwel wat meer duidelijkheid over de situatie willen voor ik bereid ben zomaar geld over te maken.

zelfs H.A.M.B. is een gratis forum en daar zitten: 211692 mensen op, waarvan de meeste ook nog erg actief zijn ook. daar kan je wel premium lid worden. maar daar krijg je meer voor terug ipv alleen kunnen posten op het forum, haha

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » di 25 mar, 2014 09:03

Richard schreef:Maar om de notariskosten voor het oprichten van zo'n stichting te kunnen bekostigen hebben we extra budget nodig. Helaas kost dit meer dan we op moment in kas hebben.
Richard
Ik begrijp dat het oprichten van een stichting voordelen heeft. Ook juridische. Misschien tóch eens een idee om over na te gaan denken na 1 april?
Er wordt nu bijv. regelmatig nogal spastisch gedaan met het noemen van namen van leveranciers, dit ook dankzij de niet aflatende aandacht van de mods. Deze werkdruk zal met een stichting als rechtsvorm wellicht omlaag kunnen. Kan mij maar moeilijk voorstellen dat voor deze 'erebaan' dan geen vrijwilligers gevonden kunnen worden.
Eerlijk gezegd zie ik ook niet zo goed wat er dan behalve aan notariskosten en rechtsbijstandsverzekering nog aan kosten bij moeten komen.
Ook dit forum zal zo'n 10% actieve gebruikers hebben, moet dan toch op een vriendelijke manier op te lossen zijn.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » di 25 mar, 2014 09:48

Ik heb nog steeds geen reactie gezien van een moderator opde 1 april opmerkingen. .....

Plaats reactie