Hulp met verkoop 2cv

Stel hier je vragen of opmerkingen over de site.
Plaats reactie
Babs&arlette
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 20 sep, 2019 23:29

Hulp met verkoop 2cv

Bericht door Babs&arlette » za 21 sep, 2019 22:19

Hallo allemaal,

ben net lid geworden...
Ik zit met een volgend probleem.
Mijn oom is 2 weken geleden helaas overleden. En hij was in het bezit van 2 oldtimers. Namelijk een triumph spitfire, en een 2cv. Nu heeft mijn tante automatisch deze 2 mooie oltimers geërfd. Maar ze heeft helemaal geen rijbewijs. Dus 2 oldtimers die stilstaan is nogal erg zonde. Wij hebben geen ruimte om deze auto's te stallen, en laat staan dat we weten hoe we er mee moeten omgaan. We willen deze auto's dus ook verkopen aan een liefhebber. Maar we hebben totaal geen verstand van deze auto's. We weten niet hoe of waar we deze auto's kunnen verkopen. Het probleem is ook dat wij in Dordrecht wonen en de auto's in Zeeland staan. En we durven er niet mee te rijden omdat we niet weten hoe een oldtimer werkt. Is er iemand die ons wegwijs kan maken via dit forum??
Het is een 2cv uit 1986, rood met cabriodak.

Alle hulp is welkom

Groetjes Babs
Omhoog
Bijlagen
De 2cv
De 2cv

Gebruikersavatar
meminc
Moderator
Berichten: 307
Lid geworden op: wo 25 aug, 2010 20:54
Locatie: Den Haag

Re: Hulp met verkoop 2cv

Bericht door meminc » zo 22 sep, 2019 10:07

Beste Babs,

Vervelende manier om met een eendje opgezadeld te worden, gecondoleerd.

Daarnaast, het rode eendje glimt me tegemoet, zou het niet erg vinden om je te faciliteren om er vanaf te komen, kom hem zo voor je halen ;)

Een andere optie kan zijn om hem via een eendengarage te laten verkopen. Uiteraard zal die ook een percentage willen verdienen (logisch ook), maar dan ben je wel van het gedoe af, en weet je dat je een reële prijs krijgt. In de buurt van Dordrecht zijn er wel garages te vinden.

Nog wat leeg, maar kijk eens hier.

Maarten
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV6

2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena

Babs&arlette
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 20 sep, 2019 23:29

Re: Hulp met verkoop 2cv

Bericht door Babs&arlette » di 24 sep, 2019 11:53

Ja we hadden graag op een andere manier beschikking gehad over een leuke 2cv....

We hebben contact opgenomen met deux-marjeax garage in goes. Die willen ons helpen. Moeten even wachten tot 7 oktober tot de persoon die hier over gaat weer terug is van vakantie. Hopelijk kunnen we dan bekijken hoe en wat.

Hij staat op dit moment gestalt in een garagebox, dus voorlopig staat de eend veilig.

Gebruikersavatar
dimi_v
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 261
Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
Locatie: Omgeving Breda

Re: Hulp met verkoop 2cv

Bericht door dimi_v » di 24 sep, 2019 16:27

Vervelende situatie, maar marktplaats moet toch wel de meest makkelijke manier zijn en een normaal bedrag opbrengen. Laat je niet voor 3-4 duizend van deze mooie auto afhelpen. Ik denk dat deze in heel goede staat is en 10 minuten oriënteren en je weet wat ze vragen. Doe daar je voordeel mee
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Re: Hulp met verkoop 2cv

Bericht door wusten-fuchs » vr 27 sep, 2019 11:55

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, En we durven er niet mee te rijden omdat we niet weten hoe een oldtimer werkt,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

?? nou net hetzelfde als elke andere auto! :D :D
wat niet kan doen we lekker toch

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Hulp met verkoop 2cv

Bericht door Thijs » vr 27 sep, 2019 20:10

Nee, Eendrijden is erg eng hoor...

Plaats reactie