-
Neus
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 8 mar, 2007 19:33
Bericht
door Neus » di 26 jun, 2007 18:58
Hoi,
Ik heb last van getik wanneer mijn eend motortje draait. Klepdeksel eraf: blijkt de de klepveer van de inlaatklep traag te zijn!!!!! Zelfs de specialist heeft dit nog nooit gezien. Daarvoor heb ik de motor draaiende gehad en zelfs mee gereden zonder problemen! ( De motor is gereviseerd!)
Wanneer de tuimelaar de klep indrukt drukt de veer hem te langzaam terug, in de tussentijd wil de tuimelaar weer de klep indrukken maar inplaats daarvan tikt hij eerst een paar keer tegen de veer aan!
Ik ga het morgen proberen op te lossen, maar heeft iemand dit ooit meegemaakt???
Niels
-
backfire
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » di 26 jun, 2007 19:57
is de klepgeleider te strak, zeker andere kleppen gemonteerd zonder deze pas te slijpen op de geleider?
-
Neus
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 8 mar, 2007 19:33
Bericht
door Neus » di 26 jun, 2007 20:02
Bedoel je de klepsteelrubber? Ik heb gewoon dezelfde kleppen gebruikt die eruit kwamen. Er zijn nieuwe klepsteelrubbers in gekomen, dat wel. Het hoort allemaal goed te passen!
-
backfire
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » di 26 jun, 2007 20:11
klepsteelrubber, nee nee. Waarschijnlijk is er gewoon iets niet goed gegaan met het monteren van die klep, waardoor deze klemt in de geleider, demonteren en kijken naar slijtsporen. Heb je ook de kleppen weer in dezelfde kop gemonteerd als waar ze uit kwamen?
-
Neus
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 8 mar, 2007 19:33
Bericht
door Neus » di 26 jun, 2007 20:38
Ah, die geleider, naar mijn weten is alles terug gekomen waar het ook hoorde. Ik zal het morgen eens uitpluizen en melden wat het probleem was!
-
rusty
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Bericht
door rusty » wo 27 jun, 2007 12:31
bij mijn visablok is de inlaatklepsteel een andere diameter dan de uitlaat, ik weet niet of dat bij een eend ook zo is. m.a.w. zit de goede klepseal op de goede klep?
greetzzzzzzzzzzzzz
rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
-
wieltje1
- Regelmatige poster
- Berichten: 172
- Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 19:23
- Locatie: Houten
Bericht
door wieltje1 » zo 1 jul, 2007 19:14
Maar het tikken is niet hetzelfde geluid als wanneer je de kleppen gewoon opnieuw moet afstellen? heb je hem zelf uit elkaar gehad of laten doen? deed het probleem zich gelijk voor toen je hem er in hing? terug gaan waar je hem vandaan hebt gehaald.
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4
-
Neus
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 8 mar, 2007 19:33
Bericht
door Neus » zo 1 jul, 2007 23:49
het probleem is opgelost. De klepsteel die kon ik met de hand haast niet indrukken. De kop heb ik er dus afgehad. Er zaten slijtsporen en krassen op de steel. ik kon niet zien of hij krom was.
Een andere klep er in en het euvel was voorbij!
-
backfire
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » ma 2 jul, 2007 08:16
Let wel op Neus, dat nu je klepgeleider ook beschadigd is. Slijtsporen en krassen, mmmh niet goed schoongemaakt? waarschijnlijk zandkorreltje!