Ook op 1 cilinder starten
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
123 weer terug... gemonteerd starten en lopen op 2 cilinders! Ik ben blij Hij loopt weer heerlijk. En starten als de beste.
Ik heb trouwens gemerkt dat er best een groot verschil zit tussen puntjes en electronische ontsteking. Man hij trekt beter en loopt mooier stationair. Ik kon het toerental gewoon terug schroeven op de carb zo hoog liep ie stationair met de 123. Voor mij geen puntjes meer als het niet persé moet.
Ik heb trouwens gemerkt dat er best een groot verschil zit tussen puntjes en electronische ontsteking. Man hij trekt beter en loopt mooier stationair. Ik kon het toerental gewoon terug schroeven op de carb zo hoog liep ie stationair met de 123. Voor mij geen puntjes meer als het niet persé moet.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
tja, das mooi, maar dan komt de kritische vraag: hoe goed waren de puntjes nog en hoe goed was het geheel afgesteld...? (bekende discussie puntes vs 123?)
igg, je probleem is wel opgelost! Zeiden ze nog wat er aan de 123 scheelde? (of hebben ze je een nieuwe gestuurd?)
igg, je probleem is wel opgelost! Zeiden ze nog wat er aan de 123 scheelde? (of hebben ze je een nieuwe gestuurd?)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
Ik kon zien aan de 123 dat de achterkant eraf was geweest ( er zaten andere schroefjes in) en ik heb zelfs het idee dat er een andere printplaat op zit. Er werd verteld dat er nieuwe sofware in is gekomen.
Tsja de puntjes stonden wél heel kritisch afgesteld maar wat de conditie was weet ik ook niet.
Tsja de puntjes stonden wél heel kritisch afgesteld maar wat de conditie was weet ik ook niet.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
-
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
- Locatie: Ursel, Belgium
om ff geen nieuw topic te moeten openen post ik mijn vraag hier maar.mijn motor is na langer dan een jaar uiteen voor chassiswissel weer gemonteerd..Vandaag van de garagist neiuwe bougies en kabels binnengekregen en wil ik starten.Na een minuut ofzo slaat hij aan op 1 cilinder(blok schud zwaar heen en weer) en blijft hij enkel lopen als ik het gas vol indruk en de choke niet aanzet.als ik het gas los stop ie ermee.De 123 zal het niet zijn vermist hij nooit op de tweede cilinder overgaat.Alle pakkingen zijn vernieuwd,dus daarom vraag ik.Wat zijn de oorzaken van lopen op 1 cilinder ipv op twee?
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
-
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
- Locatie: Ursel, Belgium
neen,allesbehalve,een nieuwe,een van de sterkste die er zijn(zelfs geschikt voor tractoren)Ik heb ervaring met deze accus en je kan een half uur proberen startten aan 1 stuk eer ze leeg is.Wat ik net wel het gezien is dat er (benzine?) wordt teruggestoten uit de carburator,wat duid op een verkeerde klepafstelling,maar aan de kleppenregeling is niet geweest,en vroeger deed ze het wel gwn goed
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
-
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
- Locatie: Ursel, Belgium
-
- Gebruiker
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
- Locatie: Ursel, Belgium
zonet even was gedaan.De bougiedop eraf gehaald van de cilinder die het niet doet en proberen starten.Deed hij niets.na 10 sec gestopt,bougiedop er weer op,nergens aankomen en sleutel omdraaien,en ja hoor,startten op 2 cilinders,ma na 3 seconden draaien valt hij uit.Vanaf dan weer hetzelfde liedje.JE moet weer volgas geven eer hij op gang wilt komen,en dan alweer maar op 1 cilinder.Lijkt wel alsof 1 cilinder verzuipt
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
-
- Beginner
- Berichten: 31
- Lid geworden op: di 19 dec, 2006 19:18
- Locatie: Apeldoorn