AX velgen onder eend?
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
brede velgen
Breedste wat ik zou nemen voor is 195. Dat heb ik ook. JE moet uiteraard wel er beetje rekening mee houden.
Ik heb achter 255 liggen.. Beetje showen moet kunnen toch?
Ik heb achter 255 liggen.. Beetje showen moet kunnen toch?
Ik ben bezig met ontwikkelen van een lichtmetalen velg speciaal voor de 2CV. Voor meer informatie bezoek de website:
http://www.baleno.nl
http://www.baleno.nl
2CV velg? kijk op www.baleno.nl
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
volgens mij passen lichtmetalen gs velgen rechtstreeks onder de eend bijkomend voordeel: ze zijn 15 inch dus je top snelheid gaat niet drastisch naar benden, en je teller blijft de goede snelheid aangeven. wat wel het geval zal zijn met kleinere 13 inch wielen die moeten immers veel sneller draaien voor dezelfde snelheid.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Er zijn ook speciale Eendenvelgen die je vaak onder kitcars ziet. Kunnen er volgens mij zo op geschroefd worden.
Die Balen-velgen vindt ik trouwens niet lelijk, al is het even afwachten hoe de gat/bolling/whatever voor de kroonmoer er uit gaat zien.
Nadeel: ze zijn verschrikkelijk duur (maarja, ik ben dan ook een arme student zonder geld ).
Die Balen-velgen vindt ik trouwens niet lelijk, al is het even afwachten hoe de gat/bolling/whatever voor de kroonmoer er uit gaat zien.
Nadeel: ze zijn verschrikkelijk duur (maarja, ik ben dan ook een arme student zonder geld ).
Afblijven.
Het zal inderdaad een bolling worden, waar de kroonmoer achter zit. Andere verkrijgbare velgen (behalve de originele velg) zijn nauwelijks goedkoper, en die zijn van staal.Lelijke Eend schreef:Er zijn ook speciale Eendenvelgen die je vaak onder kitcars ziet. Kunnen er volgens mij zo op geschroefd worden.
Die Balen-velgen vindt ik trouwens niet lelijk, al is het even afwachten hoe de gat/bolling/whatever voor de kroonmoer er uit gaat zien.
Nadeel: ze zijn verschrikkelijk duur (maarja, ik ben dan ook een arme student zonder geld ).
2CV velg? kijk op www.baleno.nl
ik vind de velgen erg aan de prijs!!!!! 950 euri voor een setje van 5!!!!patrick schreef:Ik ben bezig met ontwikkelen van een lichtmetalen velg speciaal voor de 2CV. Voor meer informatie bezoek de website:
http://www.baleno.nl
kan je nog beter de velgen van BCC eronder leggen.
zit je praktisch op dezelfde prijs!Anonymous schreef:ik vind de velgen erg aan de prijs!!!!! 950 euri voor een setje van 5!!!!patrick schreef:Ik ben bezig met ontwikkelen van een lichtmetalen velg speciaal voor de 2CV. Voor meer informatie bezoek de website:
http://www.baleno.nl
kan je nog beter de velgen van BCC eronder leggen.
NOU?????? 689 euro voor 4!!! vind toch wel een groot prijsverschil. en ik hoef ook niet als reservewiel een sportvelg~!leo top schreef:zit je praktisch op dezelfde prijs!Anonymous schreef:ik vind de velgen erg aan de prijs!!!!! 950 euri voor een setje van 5!!!!patrick schreef:Ik ben bezig met ontwikkelen van een lichtmetalen velg speciaal voor de 2CV. Voor meer informatie bezoek de website:
http://www.baleno.nl
kan je nog beter de velgen van BCC eronder leggen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
andere velgen
Waar je heel erg op moet letten bij het monteren van andere velgen is de ET-waarde. Dit is de afstand tussen het montagevlak op de naaf en het hart van het velgbed. Als deze verandert kun je hele rare en vervelende stuuruitslagen krijgen. als je bijvoorbeeld met een kant in de berm raakt wil je niet dat je stuur zowat uit je handen slaat en je al het mogelijke moet doen om je geliefde racemonstertje op de weg te houden.
In Nederland houdt de gemiddelde velgenboer absoluut geen rekening met de ET-waarde , dit is ook meteen de reden waarom er zoveel problemen ontstaan (lees: klote rijden) met auto´s met (niet orginele) lichtmetalen velgen, bijvoorbeeld naar links of rechts trekken, of heel gevoellig zijn voor spoorvorming.
Verder is het belangrijk dat de afrolomtrek hetzelfde blijft! in verband met het beperkte vermogen van een 2cv motor, anders haal je nooit je topsnelheid! In theorie zou je een 14" velg kunnen monteren (als je fusee erin zou passen) als je maar een band neemt met een wang die hoog genoeg is zodat de diameter en dus ook de afrolomtrek hetzelfde blijven. Hier geldt een klein verschil in diameter geeft meteen een grote verandering in toerental en snelheid.
afgelopen jaar op de wereldmeeting heb ik de zoon van de Duitse fabrikant Hoffmann (van de cabriolet) ontmoet. Hij had onder zijn eend vegen van een MB A-klasse 15" 145 breed(wel van staal) hiervoor is een adapterschijf nodig en deze levert zijn vader, www.hoffmann2cv.de Als je zo´n adapterschijf hebt kun je in principe iedere velg die op een A-klasse past monteren. In Duitsland moet iedere verandering aan de wielophanging gekeurd worden en vermeld worden op het kentekenbewijs, het gaat hier tenslotte om je eigen veiligheid!
Ik hoop dat jullie wat nuttigs uit mijn verhaal hebben kunnen halen!
In Nederland houdt de gemiddelde velgenboer absoluut geen rekening met de ET-waarde , dit is ook meteen de reden waarom er zoveel problemen ontstaan (lees: klote rijden) met auto´s met (niet orginele) lichtmetalen velgen, bijvoorbeeld naar links of rechts trekken, of heel gevoellig zijn voor spoorvorming.
Verder is het belangrijk dat de afrolomtrek hetzelfde blijft! in verband met het beperkte vermogen van een 2cv motor, anders haal je nooit je topsnelheid! In theorie zou je een 14" velg kunnen monteren (als je fusee erin zou passen) als je maar een band neemt met een wang die hoog genoeg is zodat de diameter en dus ook de afrolomtrek hetzelfde blijven. Hier geldt een klein verschil in diameter geeft meteen een grote verandering in toerental en snelheid.
afgelopen jaar op de wereldmeeting heb ik de zoon van de Duitse fabrikant Hoffmann (van de cabriolet) ontmoet. Hij had onder zijn eend vegen van een MB A-klasse 15" 145 breed(wel van staal) hiervoor is een adapterschijf nodig en deze levert zijn vader, www.hoffmann2cv.de Als je zo´n adapterschijf hebt kun je in principe iedere velg die op een A-klasse past monteren. In Duitsland moet iedere verandering aan de wielophanging gekeurd worden en vermeld worden op het kentekenbewijs, het gaat hier tenslotte om je eigen veiligheid!
Ik hoop dat jullie wat nuttigs uit mijn verhaal hebben kunnen halen!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
nee gsa velgen passen niet zonder meer, de velgen staan verder naar binnen en komen voor tegen je leviertje aan en achter tegen de stop op de koets.Frank Munneke schreef:volgens mij passen lichtmetalen gs velgen rechtstreeks onder de eend bijkomend voordeel: ze zijn 15 inch dus je top snelheid gaat niet drastisch naar benden, en je teller blijft de goede snelheid aangeven. wat wel het geval zal zijn met kleinere 13 inch wielen die moeten immers veel sneller draaien voor dezelfde snelheid.
verder zijn gsa LM velgen zwaarder als stale eende wielen...
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
over dat gewicht
het gros van de `licht`metalen velgen velgen is zwaarder als de stalen variant, alleen de echt goede velgen zijn lichter als stalen velgen, wanneer je aan de eend de wegligging wil verbeteren moet je volgens mij niet aan de gang gaan met lichtmetalen velgen, die zijn toch voornamelijk voor de `mooi`
groet Frank
het gros van de `licht`metalen velgen velgen is zwaarder als de stalen variant, alleen de echt goede velgen zijn lichter als stalen velgen, wanneer je aan de eend de wegligging wil verbeteren moet je volgens mij niet aan de gang gaan met lichtmetalen velgen, die zijn toch voornamelijk voor de `mooi`
groet Frank