Pook Dyane
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik had ook zo'n ovale knop in mijn Dyane (oktober 1969) ... deze is trouwens tot oktober 1969 geleverd!
Sinds Schotland had ik de blauwe bol en sinds vandaag een groene biljartbal.
Die heb ik via e-bay in Italië gekocht (niet eens duur) en is een super ding! Lekker groot!
Die heb ik via e-bay in Italië gekocht (niet eens duur) en is een super ding! Lekker groot!
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
-
- Heavy user
he? een asbak? iets van in vorst gebouwde dyanes?Yannick schreef:Dit is de ovalen pook die wij bedoelen, hier in onze Dyane van '67 :wink:
als iemand trouwens zo'n ovalen knop in de aanbieding heeft... ik zoek m nog voor mijn 69er dyane
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
en wat heb je met die ovalen gedaan dan?Revi schreef:Ik had ook zo'n ovale knop in mijn Dyane (oktober 1969) ... deze is trouwens tot oktober 1969 geleverd!

douwe
-
- Gebruiker
-
- Heavy user
ja, er zat ook een club stuur op. hij moet van voor september 69 zijn omdat ie nog ZDZ is. dus volgens mij ook een ovale knop. gaat me ook niet helemaal om de originaliteit, het moet gewoon een coole bak worden. waarmee ik niet wil zeggen dat ik m ga verprutsen. alles wat ik anders maak is omkeerbaar (bijvoorbeeld een nieuw type dashbord vanwege de nette mogelijkheid tot extra schakelaars en controle lampen (en de oude was vervormt) en am2 blok)pauldegoede schreef:Douwe, in die van jou hoort waarschijnlijk een ronde knop. Tenminste: die zat er op toen de auto ergens voor de invoering van de APK (1983) de schuur in is gegaan. Waarschijnlijk heb je dus een van de eerste exemplaren met een ronde pookknop. Tel uit je winst! :lol:
maar zo'n ovale knop is de bom en hoort er (volgens mij) ook origineel in.
douwe -nog 10 nachtjes slapen en dan gaat ie van zeeland naar purmerend-
-
- Gebruiker
Volgens de Dyane bijbel van John Vernooi is het als volgt:
September 69: van vierruiter carrosserie naar zes-ruiter
Oktober 69: ovale pookknop vervangen door ronde bol
Dat scheelt dus maar één maandje. En je maakt mij (en de kat) niet wijs dat ze in Vorst én in Levallois niet eerst de oude carrosserieën opmaakten voordat ze aan een nieuwe begonnen. Ik vermoed dan ook dat ze die bol er origineel op hebben gedraaid. Maar je hebt groot gelijk dat je op zoek gaat naar een ovaal exemplaar hoor.
Dat club stuur heb ik er op gezet, ik had het originele stuur (tijdelijk) omgewisseld met dat van mijn '72- omdat ik daar toen in reed. Helaas werd die auto 3 weken daarna in de fik gestoken..... Mét zwart bakelieten stuur aan boord
Dat scheelt dus maar één maandje. En je maakt mij (en de kat) niet wijs dat ze in Vorst én in Levallois niet eerst de oude carrosserieën opmaakten voordat ze aan een nieuwe begonnen. Ik vermoed dan ook dat ze die bol er origineel op hebben gedraaid. Maar je hebt groot gelijk dat je op zoek gaat naar een ovaal exemplaar hoor.
Dat club stuur heb ik er op gezet, ik had het originele stuur (tijdelijk) omgewisseld met dat van mijn '72- omdat ik daar toen in reed. Helaas werd die auto 3 weken daarna in de fik gestoken..... Mét zwart bakelieten stuur aan boord

-
- Gebruiker
- Contacteer:
Volgens Jan de Lange (schrijver van het boekje 2CV in Nederland) werd de asbak pas vanaf maart 1968 standaard in het Dyane dashboard geplaatst.Yannick schreef:Die asbak is niet origineel, staat een stempel op met datum ('68 ) onderaan. Ik heb al een volledig gesloten liggen, ergens op de kop getikt voor 5 Euro
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
-
- Heavy user
-
- De Forumbelg
Het is inderdaad zo dat die maanden meestal niet kloppen en gewoon een maatstaf zijn. Héél erg lastig natuurlijk als je auto niet compleet is.pauldegoede schreef:Volgens de Dyane bijbel van John Vernooi is het als volgt:
Een voorbeeld hiervan is dat je zelfs na de definitieve overgang naar het 3de zijruitje van de 2cv in Frankrijk je nog steeds een paar oude carrosserieën met opstaand derde zijruitje tegenkomt uit Vorst, wat in principe na september '65 niet meer mogelijk is ivm de inliggende ruitjes die sinds dan altijd in Frankrijk gebruikt zullen worden en normaal gezien ook in Vorst, niet dus

Een voorbeeld van eerst de oude voorraad opsoeperen

Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963