Restauratie van de backfire eend
-
- Addicted user
- Contacteer:
Heb ik weer, ben net begonnen aan het schoonmaken en bij elkaar zoeken van een veerpot. Ik heb er 1 open moeten maken omdat ik de trekstangen door moest slijpen tijdens demontage.
Dus ff veren gemeten.
1tje is 193mm (mooi dat zal de voorkant zijn) en de andere is 184mm, Hé dat kan niet, dat moet toch 189 zijn. Nou kan ik deze veer wel vervangen, maar ik d8 net, die andere pot is waarschijnlijk hetzelfde. Vervang ik dus alleen deze veer, dan gaat de eend wel vreemd veren.

Ow en ook ff foto van draagarmen in de epoxy primer.

Dus ff veren gemeten.
1tje is 193mm (mooi dat zal de voorkant zijn) en de andere is 184mm, Hé dat kan niet, dat moet toch 189 zijn. Nou kan ik deze veer wel vervangen, maar ik d8 net, die andere pot is waarschijnlijk hetzelfde. Vervang ik dus alleen deze veer, dan gaat de eend wel vreemd veren.

Ow en ook ff foto van draagarmen in de epoxy primer.

-
- Addicted user
- Contacteer:
En weer verder gegaan, veerpot in elkaar gezet, en begin gemaakt met wat puntlasjes, uiteindelijk kreeg ik de smaak te pakken, helaas gas op, grrrrrrrrr. Ff snel naar de winkel gerend en volle fles gehaald. Uiteindelijk ging het nog beter, moet alleen nog een wat vastere hand krijgen op langere stukken.
Daarna beide potten kaalgemaakt en ontdaan van de restjes roest. Ik voel roest in mijn neus zitten, ga maar eens douchen en mijn neus doorspoelen, bwergh, Daarna maar eens een potje spaghetti maken, lekker easy en goed tegen de honger. Begin er weer zin in te krijgen.

Daarna beide potten kaalgemaakt en ontdaan van de restjes roest. Ik voel roest in mijn neus zitten, ga maar eens douchen en mijn neus doorspoelen, bwergh, Daarna maar eens een potje spaghetti maken, lekker easy en goed tegen de honger. Begin er weer zin in te krijgen.

Ik ben niet zo'n heel goede lasser, maar die veerpotten gingen ook geweldig goed bij mij. Komt natuurlijk ook omdat het nieuw/dik staal is.backfire schreef:En weer verder gegaan, veerpot in elkaar gezet, en begin gemaakt met wat puntlasjes, uiteindelijk kreeg ik de smaak te pakken, helaas gas op, grrrrrrrrr.
Slijp jij die lassen nog wat af, of laat je het zo?
Daar twijfel ik in mijn geval nog over. Zo laten lijkt mij het sterkst.
Berteld
Eendracht maakt macht.
-
- Moderator
2mm spelingtussen rubber en veerpot levert volgens mij een wiebeleend op? Dat zou nl betekenen dat de veerpot enigszins los zou hangen, moet logischerwijs gewoon strak zitten.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
In eerste instantie stond hij bij mijn ook volgens deze afstelling vast, maar hierdoor werd op een gegeven moment de veerpot naar achteren getrokken en zat hij voor los en dit maakte bij elke drempel dus een kabaal.
Op advies van Jeroen toen de veerpot muur vast gezet en probleem is nu verholpen. Veert en rijdt verder goed.
Op advies van Jeroen toen de veerpot muur vast gezet en probleem is nu verholpen. Veert en rijdt verder goed.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!