pingelen bij plankgas

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 22 sep, 2006 08:15

Als het hoge snelheids pingelen zou zijn had er al een gat in je zuiger ge-
zeten,dus rammelt er ergens geen plaatje in de kachelpot of motor beplating.Zitten de koelbakjes nog onder de remschijven

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 22 sep, 2006 08:23

ja die zitter er nog! en hij doet het maar heel af en toe hoor bij alleeen warme moter

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 22 sep, 2006 10:06

Die kunnen nl. ook erg rammelen,zeker als ze aan de motorverbinding of
bij de uitlaat afgescheurd zijn.

Freek
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 21 mei, 2004 00:09

Bericht door Freek » vr 22 sep, 2006 21:31

Hmm, en dat is dan weer een goede tip voor ome Freek, die met een raar ondefinieerbaar rammeltje zit... Morgen kijken, en dank aan Gerard!

Gerard, kan je ook iets zeggen over mijn gedachte van een zwevende klep? Want de zuigertjes houden het wel een tijdje uit toch, in de meeste gevallen? De tip van die genoemde dealer, dat het geen kwaad kon, is trouwens wel heel merkwaardig...

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 23 sep, 2006 06:52

Ja hoor Freek, Als een klep zou gaan zweven,betekend dat, dat hij op hoog
toeren niet meer zou sluiten en dus geen warmteafvoer meer zou hebben.
Ik denk dat de levensduur van de klep dan hooguit 10 min.is en de motor
op 1 cil verder gaat.Bij de eend met zijn dubbele klepveren is dit bijna niet
mogelijk.Ik heb het nog nooit meegemaakt.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » za 23 sep, 2006 10:26

Mijn 18PK heeft nu 2 keer een gebroken klepveer gehad.
Zal wel te maken hebben met roestvorming aan de veer door lang ongebruik.
Op 1 veer blijft de motor gewoon lopen, maar kan geen toeren maken doordat
de klep dan gaat zweven.
Dat klep mechanisme hoor je dan wel!
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 23 sep, 2006 12:12

Kijk dat bedoel ik nu ook,dat is nl. iets heel anders en dan is de klacht er
over alle toeren.

Freek
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 21 mei, 2004 00:09

Bericht door Freek » za 23 sep, 2006 21:17

Oke, kijk, dit zijn leerzame dingen... Dank!!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 18 jul, 2007 21:41

beste mensen, toch weer even dit topic openen,

want mijn moter pingelt nog steeds bij plangas 4e versnelling en onder kracht.

ondanks alles juist te hebben staan
en vervangen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 19 jul, 2007 00:23

Is het pingelen of zijn je bigend lagers gewoon op, kan ook verkeerde octaan benzine zijn (maar ik neem aan dat je 98 tankt Ramon), anders staat de ontsteking toch iets te vroeg.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 19 jul, 2007 07:36

Ik weet niet of je de vervroeging van de ontsteking al gecontroleerd heb,
Als die 2 veertjes te veel ruimte hebben komt draaiend de ontsteking ook
te vroeg.Door met een schroevendraaier het linkerveertje onder het gewichtje iets naar binnen te drukken en de motor 1x rond en het andere
veertje ook en dan de ontsteking weer op tijd zetten.Je zal zien dat hij dan op een andere plaats komt.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 19 jul, 2007 08:04

@Gerard, Ramon heeft (als ik me nog goed herinner) een 123 ontsteking er in zitten.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 19 jul, 2007 09:08

ja precies en die staat precies op tijd!!!

compressie is wel erg hoog 14 bar

idd 98

bougies kwamen er grijs uit!
maar volgens de tuningdag van bcc staat ie precies goed afgesteld. hmm


wat kan het nou zijn, maybe een beetje octaan booster proberen??

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 19 jul, 2007 10:00

Ik twijfel aan een compressie van 1 op 14,waarschijnlijk met een schrijvende compressiemeter met ventiel gemeten,dan pompt hij zich op.
Haalt dat ventieltje ermaar eens uit,dan kom je een stuk meer bij de werkelijkheid

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 19 jul, 2007 11:04

14 bar, dat is ongeveer een compressie van 1:10, dat is vrij hoog Ramon, Octaan 100 zou beter zijn. Heb je een instelbare 123 Ramon, anders zou ik eens gaan experimenteren met andere curve.

Plaats reactie