Ami8 chassis onder besteleend?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Ami8 chassis onder besteleend?
Beste forummers,
Overweeg om een chassis van een ami8 onder een koets te zetten van een Besteleend AZU.
Buiten het feit dat er grotere veerpotten onder zitten welke aanpassingen moet ik nog meer doen om dit passend te krijgen?
Overweeg om een chassis van een ami8 onder een koets te zetten van een Besteleend AZU.
Buiten het feit dat er grotere veerpotten onder zitten welke aanpassingen moet ik nog meer doen om dit passend te krijgen?
Citroén rolls better than a Rolls!
Re: Ami8 chassis onder besteleend?
J e moet de achteras van een gewone eend gebruiken, de spoorbreedte van een eend is nl. iets groter dan van een Ami, de voorkant is ook iets anders, voor het vastzetten van de motorkap haak moet je ook een oplossing maken, en de handrem zit anders vast daar moet je ook wat gaten voor boren.Bull Frog Bleu schreef:Beste forummers,
Overweeg om een chassis van een ami8 onder een koets te zetten van een Besteleend AZU.
Buiten het feit dat er grotere veerpotten onder zitten welke aanpassingen moet ik nog meer doen om dit passend te krijgen?
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Berichten: 75
- Lid geworden op: do 1 jun, 2006 20:38
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Zo komen er toch altijd weer dingen aan het licht waar je zo één twee drie niet aan denk. Zoals bijvoorbeeld de handrem die werd opgemerkt.
Die zit inderdaad bij de ami verwerkt op het schutbord.
Zal al met al een hele operatie worden.
Maar niets is onmogelijk. Alhoewel mijn oude azu chassis ook nog wel te redden is.
ga binnenkort aanvangen met de conversie en dan is het belangrijk met een goede basis te beginnen.
Die zit inderdaad bij de ami verwerkt op het schutbord.
Zal al met al een hele operatie worden.
Maar niets is onmogelijk. Alhoewel mijn oude azu chassis ook nog wel te redden is.
ga binnenkort aanvangen met de conversie en dan is het belangrijk met een goede basis te beginnen.
Citroén rolls better than a Rolls!
Valt best mee, de oude handremhandel op het chassis uit de eend gebruiken en op de zelfde plaats monteren, heb ik bijn m'n Patron ook gedaan, die staat op een Ami 6 chassis. Voor de montage van kleinere veerpotten zijn overigens verloopstukken te krijgen. (vraag eens bij www.lepatron.nl )Bull Frog Bleu schreef:.
Zal al met al een hele operatie worden.
Voor de koplampbeugel moet je misschien ook iets boren, denk ik nu aan.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
Je hoeft alleen aan de achterkant iets van de achteropoten af te zagen, wielbasis van een Ami is gelijk aan die van een eend, en zoals al eerder opgemerkt, er zijn aanpassingen te krijgen voor de veerpotten.siemen schreef:je moet het chassis in korten en orgineel zitten er nog steunen op de zij kant van het chassis ook de veerpotten passen NIET je moet de kleinere variant hebben
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop