Restauratie van de backfire eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » ma 2 jul, 2007 01:31

okej dan, mooi speelgoed 8)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 18 jul, 2007 15:21

Heb ik weer, ben net begonnen aan het schoonmaken en bij elkaar zoeken van een veerpot. Ik heb er 1 open moeten maken omdat ik de trekstangen door moest slijpen tijdens demontage.

Dus ff veren gemeten.
1tje is 193mm (mooi dat zal de voorkant zijn) en de andere is 184mm, Hé dat kan niet, dat moet toch 189 zijn. Nou kan ik deze veer wel vervangen, maar ik d8 net, die andere pot is waarschijnlijk hetzelfde. Vervang ik dus alleen deze veer, dan gaat de eend wel vreemd veren.

Afbeelding

Afbeelding

Ow en ook ff foto van draagarmen in de epoxy primer.

Afbeelding

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 18 jul, 2007 18:21

En weer verder gegaan, veerpot in elkaar gezet, en begin gemaakt met wat puntlasjes, uiteindelijk kreeg ik de smaak te pakken, helaas gas op, grrrrrrrrr. Ff snel naar de winkel gerend en volle fles gehaald. Uiteindelijk ging het nog beter, moet alleen nog een wat vastere hand krijgen op langere stukken.

Daarna beide potten kaalgemaakt en ontdaan van de restjes roest. Ik voel roest in mijn neus zitten, ga maar eens douchen en mijn neus doorspoelen, bwergh, Daarna maar eens een potje spaghetti maken, lekker easy en goed tegen de honger. Begin er weer zin in te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 18 jul, 2007 18:40

Ziet er netjes uit!!!

Eet smakkelijk.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bebe » wo 18 jul, 2007 21:25

backfire schreef:En weer verder gegaan, veerpot in elkaar gezet, en begin gemaakt met wat puntlasjes, uiteindelijk kreeg ik de smaak te pakken, helaas gas op, grrrrrrrrr.
Ik ben niet zo'n heel goede lasser, maar die veerpotten gingen ook geweldig goed bij mij. Komt natuurlijk ook omdat het nieuw/dik staal is.
Slijp jij die lassen nog wat af, of laat je het zo?
Daar twijfel ik in mijn geval nog over. Zo laten lijkt mij het sterkst.

Berteld
Eendracht maakt macht.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 19 jul, 2007 00:21

Nee ik laat ze zo, zie je straks toch niet he. De las zit aan de achterkant, is de minst opvallende. Voor de rest ook mooi gebroken wit spuiten.

Truudsje
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Truudsje » do 19 jul, 2007 10:14

Ziet er erg netjes uit! Je gaat grondig te werk moet ik zeggen. Wij hebben de veerpotten (en draagarmen trouwens ook) lekker laten zitten op het chassis. Jij doet het helemaal! Succes verder!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 19 jul, 2007 11:07

Ja, weet je ik heb de eend al 15 jaar en wil straks weer 15 jaar zonder problemen rijden. Dus alles wat maar aan slijtage onderhevig is wordt vervangen (althans zo veel mogelijk). Helaas kost dit ook wel erg veel tijd en zweet ;)

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 19 jul, 2007 21:37

Helaas overstemd het verlies van onze grote vraagbaak en hulpverlener, toch met goede moed doorgaan. Zeker iets wat Jeroen ook zal willen.

Zo snel als deze keer zijn jullie niet van mij gewend, gisteren de potjes gelast en jaja vandaag al in de primert.

Tadaa

Afbeelding

Afbeelding

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 25 jul, 2007 21:52

Nog niet veel gedaan vandaag, behalve de fussee's maar eens ontvet en in de hamerslag gezet. Ik heb er een foto van, maar op de foto ziet het er niet uit. In het echt ziet het er een stuk beter uit.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 29 jul, 2007 22:25

Zo vandaag achter draagarmen, veerpotten en de voorste schokbreker platen in de verf gezet, foto's gemaakt, maar een beetje overbelicht, grrr. Morgen zijn ze zeker hard en dan ff de lagerpassingen schoonmaken, veerpotten klaarmaken en monteren. Wie weet woensdag de voorste draagarmen aan de beurt.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 30 jul, 2007 18:52

sfeerfoto

Afbeelding

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 1 aug, 2007 12:58

Vandaag de potten gepast op het chassis, blijkbaar zit het nu allemaal een stuk strakker dan bij demontage. De moeren wordt nu inderdaad een stuk lastiger en vooral ben ik benieuwd hoe je in gods naam 2 mm speling kunt krijgen tussen rubber en veerpot. Het zit nu als strak.

Afbeelding

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » do 2 aug, 2007 07:53

2mm spelingtussen rubber en veerpot levert volgens mij een wiebeleend op? Dat zou nl betekenen dat de veerpot enigszins los zou hangen, moet logischerwijs gewoon strak zitten.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 2 aug, 2007 08:36

In eerste instantie stond hij bij mijn ook volgens deze afstelling vast, maar hierdoor werd op een gegeven moment de veerpot naar achteren getrokken en zat hij voor los en dit maakte bij elke drempel dus een kabaal.
Op advies van Jeroen toen de veerpot muur vast gezet en probleem is nu verholpen. Veert en rijdt verder goed.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie