Vreemd geluid
-
- Beginner
Vreemd geluid
Inmiddels een paar km gereden (500) met mijn Burton. Nu doet zich de laatste 50 km een vreemd verschijnsel voor. Als ik ongeveer 25 km gereden heb komt er soms een vreemd geluid van onder de motorkap vandaan. Het is een ‘roterend’ geluid (dus niet continu) en het lijkt op het open van een overdruk ventiel. Een beetje het geluid dat je verwacht te horen als je de olievulpijp (nieuw) opent. Onwillekeurig laat je het gas los en dan is het geluid na een paar seconden weer weg. Geen problemen met starten, stationair lopen en accelereren. Wat kan het zijn?
Let the Duck out
- André Post
- Heavy user
-
- Beginner
-
- Regelmatige poster
-
- Beginner
Opgelost
Na gecontroleerd te hebben of de lagers van de dynamo misschien rauw klonken (niet dus) en de riem iets strakker te hebben gezet. Deed zich het probleem gisteren weer voor. En steeds weer als ik een aantal kilometers had gereden.
Motorisch lijkt er niets aan de hand te zijn. Koppeling intrappen als je het geluid hoort heeft geen effect, meer of minder gas ook niet. Het lijkt toch echt op een geluid als of iets aanloopt.
Wielen kunnen het niet zijn, misschien een remschijf!! Bij een nadere bestudering van de koelsleuven van de schijfremmen komt het vermoedelijke euvel aan het licht. De linker sleuf zit niet (meer) vast.
Vastgezet en voorlopig lijkt het opgelost.
Motorisch lijkt er niets aan de hand te zijn. Koppeling intrappen als je het geluid hoort heeft geen effect, meer of minder gas ook niet. Het lijkt toch echt op een geluid als of iets aanloopt.
Wielen kunnen het niet zijn, misschien een remschijf!! Bij een nadere bestudering van de koelsleuven van de schijfremmen komt het vermoedelijke euvel aan het licht. De linker sleuf zit niet (meer) vast.
Vastgezet en voorlopig lijkt het opgelost.
Let the Duck out